Facebook opet mijenja pravila: u pretpregledu nema više uređivanja slika, naslova i meta opisa

Vrijeme čitanja: 3 min
31. srpanj 2017.

Sve je bilo normalno prošlog tjedna.

Objavili ste blog, dodali nove proizvode u web shop, odradili zamorne sastanke i papirologiju i, kao što to svakog tjedna radite, podijelili ste zanimljiv blog na društvenim mrežama. 

Sve je išlo kao podmazano. I sami ste se začudili kako vam sve ide od ruke. I onda je došao ON… Facebook…

Podijelili ste link na svježe objavljen blog, napisali ste super kul post i odlučili ste u objavi skratiti predugi naslov bloga koji je išao u 3 reda.

I ništa se nije dogodilo. Klikćete mišem k'o luđaci i ništa. Nula bodova. Ne možete urediti niti donji sadržaj objave (meta description bloga). 

Okej, to je još jedan Facebookov bug… stisnete F5 na tipkovnici ili refreshate Facebook stranicu i krećete ispočetka. I opet ništa. Što se događa?

Facebook je onemogućio opciju uređivanja podijeljenih linkova putem Facebook objave

Bez brige, i mi smo se susreli s ovim problemom. I refreshali smo Facebook kao luđaci. No to nažalost nije još jedan Facebookov bug, već je Facebook odlučio opet promijeniti pravila

O čemu se točno radi?

Facebook kaže NE uređivanju pretpregleda podijeljenih linkova unutar Facebook objava

Facebook zabranjuje uređivanje objava

Sve do 18. srpnja 2017. godine imali smo potpunu kontrolu nad prikazom naših Facebook objava

Strategija je išla ovako: 

Podijelili smo link kojeg je Facebook generirao i automatski prikazao sliku, naslov i opis linka.

Nije nam se sviđala izvorna slika objave? Nije bilo problema, stavili smo drugu

Izvorni naslov bloga ili ime proizvoda je bilo predugo? Nije bilo problema, skratili smo ga. 

Meta description je bio predug za Facebook post pa su se pojavile tri točkice? Opet nije bilo problema jer smo ga mogli skratiti. 

To je bila odlična opcija za distributere koji su željeli testirati svoje Facebook objave ili ih prilagoditi za određenu publiku. No, to je bila odlična prilika i za spammere koji su upotrebljavali iste taktike kako bi Facebook korisnike lažnim sadržajem prevarili da kliknu na njihovu objavu.  

Tako su spammeri često krali identitete korisnika, provaljivali u račune ili su iskorištavali priliku kako bi promovirali sadržaj koji je na Facebooku strogo zabranjen.

Savršen clickbait, nema što. (Oni fantastični naslovi koje mrzimo, a ne biste vjerovali da onda - svi kliknemo na njih ).

Zbog spammera, ova zabrana uređivanja itekako ima smisla. No ova opcija je uvelike pomagala i nama marketinškim stručnjacima, web stranicama i shopovima koji su što više željeli iskoristiti mogućnosti Facebook oglašavanja.

Osim A/B testova, mogli ste podijeliti link i promijeniti proporcije slike u slučaju da su bile prevelike za Facebook format (bile su izrezane) ili skratiti naslov objave i napisati primamljiviji sadržaj ispod naslova kojeg ste dosadnjikavog napravili za potrebe meta opisa u administraciji. 

Postoji li način za uređivanje linkova u Facebook objavama?

Budući da su se svi od reda počeli žaliti, Facebook je najavio da će oglašivači ipak imati mogućnost uređivati objave, ALI…

...ali samo oni koji su informativnog karaktera, a to bi ukratko značilo - mediji!
 
Facebook im je dao opciju “Link Ownership” koja će im omogućiti uređivanje prikaza linkova kao i obično. Što točno trebaju napraviti? Otići na ovu ekstenziju koja se nalazi u sekciji Publishing Tools i do 12. rujna 2017. dokazati da su vlasnici tih podijeljenih linkova (poveznica). To moraju napraviti i preko Facebook stranice i preko web domene. 

Što je s nama ostalima?

Mi ostali dobili smo “čistu figu”. Kako će Facebook automatski generirati link i prikazati ga u pretpregledu, takav će i biti. 

Jedino što možemo mijenjati je sadržaj objave (gornjeg teksta). 

Jeeeeeej! 

I zato morate biti jako kreativni i morate imati online sadržaj koji će biti pravi mamac Facebook korisnicima. 

Ako trebate stručnjake za stvaranje zanimljivog online sadržaja i pisanje još primamljivijih Facebook objava, znate kome se javiti

Ovdje smo i spremni smo na izazove koje Facebook svako malo baca pred nas. 

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...