Zatražite ponudu
putem online obrasca

3 razloga zbog kojih nema smisla zamijeniti web stranicu Facebook fan stranicom

04. srpanj 2013.

Društvene mreže već su duže vrijeme u centru pažnje dobrog dijela internet korisnika - putem njih svakodnevno provjeravamo statuse prijatelja, dijelimo sadržaje te pratimo novosti. Uz činjenicu kako jedan Facebook poslužuje trenutno preko milijardu korisnika među koje spada i svaki četvrti Hrvat, marketinškim stručnjacima nije trebalo dugo da prepoznaju oglašivački potencijal tog servisa.

Pri spomenu riječi potencijal, prva pomisao nam je na ono što svi volimo čuti - besplatna usluga, tj. besplatno oglašavanje i mogućnost da velik broj potencijalnih kupaca pronađemo bez gomile potrošenog novca i vremena.

Tu je dakle prisutan svojevrsni hype (ili zanos, da se izrazimo na hrvatskom) koji je vjerojatno bio mnogima povod da zaključe kako je Facebook fan stranica sve što trebaju da prošire svijest o svojem biznisu te da je web stranica stvar prošlosti. Na prvi pogled možda, no...

...novac koji ulažete u promociju na Facebooku više služi u ostvarivanju ciljeva samog Facebooka, nego li onih vaših.

Vjerovali ili ne, s takvim razmišljanjem mnogo toga propuštate i svoje poslovanje dovodite u opasnost - da budemo konkretniji, opasnost koja je posljedica 3 propusta.

U nastavku provjerite koja.

1. propust - nemate vlasništvo nad komunikacijom s korisnicima

U redu, ovo možda zvuči pomalo apstraktno, no činjenica je kako vrijeme i novac koji ulažete u promociju na Facebooku više služi u ostvarivanju ciljeva samog Facebooka, nego li onih vaših.

Kratkoročno možda izvučete neki ciljani benefit, no dugoručno gubite priliku da iskoristite puni potencijal uloženog vremena i novca. O čemu je konkretno riječ?

Umjesto da budete ovisni o promjenjivim trendovima na veoma dinamičnom tržištu gdje se nemilosrdno bore Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, YouTube, Tumblr itd., bolje da svojim potencijalnim kupcima ponudite web mjesto na kojem ćete sami određivati kako će izgledati vaše promocije i kako će se odvijati komunikacija s publikom.

Kompletna vrijednost koju ostvarite putem tih kampanja ostaje trajno vama na raspolaganju, uključujući interakciju s kupcima koja se može promatrati van okvira jedne društvene mreže.

Jeste li probali iz Facebooka izvući van ostvarene kontakte? Prilično teško to ide, zar ne?

Stvarno je šteta da su vam kontakti od koristi samo na Facebooku i nigdje drugdje. Facebooku to odgovara, a vama?

Iskreno sumnjamo.

Umjesto da Facebook bude jedino mjesto susreta s vašim uslugama, bolje iskoristite taj kanal kao samo jednu od konjskih snaga koja će potencijalne kupce dovesti na kvalitetno “pripremljen teren” koji će pružiti upravo vaša web stranica.

Vaši kupci su zlata vrijedni - držate ih tamo gdje se najbolje snalazite i gdje možete raditi prema svojim pravilima, a ne onima koje diktira netko drugi s nekim svojim interesima.

2. propust - nužna stalna prilagodba pravnim ograničenjima društvenih mreža

Gomila istraživanja je pokazala kako većina poslovnih subjekata koji koriste Facebook za oglašavanje i promociju svojih proizvoda i usluga, nisu nikada pročitali ono što piše u ugovornom dijelu fan pagea, a koji se obično u engleskom jeziku referencira pod Facebook Pages Terms.

Vjerojatno je velikom djelu vas nepoznata prilično rigorozna politika kada su u pitanju promocije i nagrade igre koje se realiziraju na Facebooku, a čije kršenje može rezultirati nepovratnim gašenjem fan pagea u čiji ste razvoj uložili značajnu količinu vremena i novca.

Čak ako i redovito pratite učestale izmjene “pravila igre”, riječ je o toliko dinamičnom terenu da je prilično teško stalno prilagođavati svoju prisutnost na mreži, posebice ako imate profil na nekolicini adresa od kojih svaka ima neke svoje specifične “zakone”.

Prisjetite se samo koliko je puta do sada Facebook promijenio algoritme i cjenik oko promocije vaših postova i koliko vas sve više novčano i vremenski košta da bude primjećeni.

Umjesto da budete ovisni o Facebooku, Twitteru, Google+ ili nekom drugom, mnogo bolje rješenje je sredstva promocije usmjeriti prema vašoj web stranici. Ona će s vremenom postati prepoznatljiva online adresa za proizvode i usluge koje nudite, uz kupce koji će i na druge načine doći do vas.

Web vašim ulaganjima u izgradnji baze vjernih kupaca daje trajnu vrijednost, što se za društvene mreže teško može reći. Ovo možemo i potkrijepiti s nečim.

Jeste li znali da svega 0,17% fanova na Facebooku su ujedno i vaši kupci?

Razmislite (ili istražite) koliko ste novaca do sada uložili na promociju na Facebooku i koliko imate stvarne koristi od toga u prodaji.

Ovo naravno ne znači da Facebook ili neku drugu mrežu treba zaobilizati - probajte zapravo investirati tamo gdje će vam uložen novac donijeti izravnu/mjerljivu korist, a društvene mreže iskoristite tek kao dodatan poticaj tom ulaganju.

3. propust - manje ćete zaraditi od prodaje

Ovaj treći propust koji se nadovezuje na priču o izravnoj koristi od ulaganja, prilično je jednostavno izmjeriti - bez obzira što prodavali ili kakvu uslugu nudili, web stranica ili web trgovina nudi daleko veće mogućnosti po pitanju prezentacije proizvoda ili usluga.

Svim onim stvarima kojima na prvi pogled ne pridodajte veliku važnost, itekako igraju veliku ulogu - istaknute poruke poput “Besplatna i brza dostava”, “Dvogodišnja garancija” ili same mogućnosti prezentacije proizvoda podsvjesno prilično utječu na efikasnost prodaje.

Kvalitetno napravljen web shop će sam po sebi biti privlačan da potencijalni kupci si s nečim uljepšaju dan. 

U prijevodu, s web stranicom ili web shopom jednostavno ćete više toga prodati što je do sada nebrojeno puta dokazano.

Matematički.

U konačnici, kao što smo već ranije istaknuli, te divne “besplatne” društvene mreže rađene su s idejom samoodrživosti i rasta. Odnosno da njezini vlasnici (dioničari) zarade na vama i to na vaš trošak koji je svaki mjesec sve vidljiviji u bilanci, barem po pitaju Facebooka. 

U ovom globaliziranom svijetu gdje vlada iznimno velika konkurencija, jednostavno se želite što više istaknuti - vlastita web adresa realizirana na kvalitetan način to će vam i omogućiti.

Društvene mreže su bez sumnje odličan alat za privlačenje pozornosti, no tek će vam web mjesto i(li) web trgovina omogućiti da tu pozornost pretvorite u mjerljive prihode.

Izrada web stranica

Naša jezgra poslovanja i područje u kojem imamo najviše iskustva je upravo izrada web stranica po mjeri, za bilo koju djelatnost ili područje, neovisno čime se Vaša tvrtka bavi.

Izrada web trgovine

Internet trgovina je prodajno mjesto otvoreno 24 sata dnevno, svaki dan u godini. Otvaranje internet trgovine zahtjeva neusporedivo nižu investiciju s nemjerljivo većim potencijalom od fizičke trgovine.

Programiranje po mjeri

Potrebna Vam je aplikacija prilagođena Vašem poslovanju? Projektiramo i izrađujemo sve, od jednostavnih do kompleksnih sustava koji u potpunosti odgovaraju Vašim potrebama.

Blog

Pripremite web shop za božićnu kupovinu

Je li vaš web shop spreman za blagdansku ludnicu? Kupci sigurno jesu!

Blagdansko razdoblje je vrijeme u kojem svaki online trgovac može povećati online promet i prodaju. No da bi postigli poslovne ciljeve, trebate se i dobro pripremiti. Evo 8 božićnih savjeta koji će obični web shop pretvoriti u najljepši božićni izlog s hrpom privlačnih darova.  

opširnije

Kontaktirajte nas

MARKER d.o.o.
Braće Radića 52d - Jalkovec
42000 Varaždin

Potražite nas na karti

Tel: 042 / 421 700
Fax: 042 / 421 704

Newsletter