Online trgovina bez Facebook stranice i "boostanja"? Nema šanse

Vrijeme čitanja: 6 min
24. kolovoz 2015.

Imaš internet trgovinu ili mali biznis i web stranicu?

Tek si počeo i znaš da će prva godina ili čak dvije biti teške.

Imaš nešto novaca za marketing, ali htio bi to pametno rasporediti.

Televizija ti je cjenovno nedostižna (nemaš ni za izradu nekog kvalitetnog spota), publiku koja sluša lokalni radio ne čine tvoji potencijalni kupci, a za neke male oglase uspio si se dogovoriti u novinama.

Nikad ne bi smio prestati maštati o tome da ti reklama završi na televiziji ili odustati od tog “klasičnog oglašavanja”.

Ali, za početak, posveti se Facebooku. Objasnit ćemo zašto. 

Facebook danas koristi 1,8 milijun Hrvata

Krajem 2012. na najpopularnijoj društvenoj mreži profil je imalo otvoreno 1.611,400 Hrvata.

Što znači da je 60% svih državljana Lijepe naše koji znaju uključiti računalo i otvoriti neki od browsera “bilo na Fejsu”

Statistika je tada pokazala da Facebook koristi pola milijuna stanovnika Hrvatske starih od 18 do 24 godine, na drugom mjestu su oni stari od 25 do 34 godine dok je na trećem mjestu grupa onih starih od 35 do 44 godina

Ili u prijevodu: Facebook koristi dobna skupina u kojoj je najviše potrošača.

Od kraja 2012. pa sve do danas na Facebooku nije se puno toga promijenilo, što se tiče publike. 

Povećao se jedino broj ljudi koji su otvorili profil.

Procjenjuje se da trenutno 1,8 milijuna Hrvata koristi Facebook.

Kako iskoristiti Facebook za posao?

Kada bi imao novaca unajmio bi profesionalca koji bi se samo time bavio.

Social marketing manager zove se to zanimanje.

No i zapošljavanje profesionalca za društvene mreže doći će tek kad ćeš si to moći priuštiti. Tek kasnije, zajedno s reklamom za televiziju ili novcem za billboard.

Do onda, za početak, moraš znati dvije stvari: 

1) Lijepo uredi i popuni sve na Facebook stranici

Naravno, moraš prvo urediti svoju stranicu. Upisati sve podatke pod “informacije” kao i staviti atraktivnu “naslovnu fotografiju” i “fotografiju profila”.

2) Koristi Facebook za promociju, ne za prodaju

Facebook ne prodaje stvari.

I nikad ga nemoj gledati kroz prizmu “idem nešto prodati preko Facebooka”.

Uvijek odgovaraj na pitanja koje su ti poslana u inbox i nikad, apsolutno nikad nemoj objaviti nešto u smislu: “Nova masaža u ponudi, više informacija u inbox”.

To zvuči kao da radiš nešto “na crno”, nešto ilegalno ili nešto jako skupo.

Facebook treba koristiti kao kanal za promociju i komunikaciju, a ne za prodaju.

Kakve objave stavljati na Facebook?

Facebook je idealan kanal za promociju blogova i promociju statusa koji govore nešto o tvojoj tvrtki. Nikako ne bi smjeli objavljivati samo svoje akcije i proizvode. 

Zašto? Jer ljudi nisu na Facebooku da bi im se nešto prodalo. Žele se družiti.

Statusima o svojoj tvrtki govoriš nešto o sebi, pa je to dio marketinga. 

Kao na primjer, kada smo snimili video u kojem smo premjestili naš development tim.

Markerova Facebook objava
Facebook voli ležernost, objavljuj i takve statuse na njemu, ne samo proizvode

 

Također, ako pišeš blog, obavezno ga moraš staviti na Facebook (i na ostale društvene mreže).

Zašto još i plaćati objave na Facebooku?

Naravno, ako imaš i najbolji tekst bloga na svijetu ili neki totalno cool status i podijeliš ga na društvenoj mreži, bez da ga platiš, uzalud ti sav taj trud.

To ćemo ti vrlo jednostavno pokazati na primjeru. 

Doseg objava na Facebooku
Doseg objava u srpnju: svijetlo narančasto predstavlja besplatni doseg
 

Razlika između toga tko vidi neplaćenu Facebook objavu (svijetlo narančasto) i onih koji vide plaćenu objavu (tamnije narančasto) je vidljiva i po ovom grafu.

Da našu objavu od 4. srpnja nismo "pojačali" vidjelo bi je 127 osoba. Uz plaćanje ju je vidjelo njih 10.124.

Netko od tih 10.124 korisnika odlučilo je i komentirati, kliknuti "sviđa mi se" ili podijeliti taj post. 

Od lajkova se, istina, ne živi i ne donose novac. 

Ali ne mislite li da ako imate vjernu publiku koja prati sve vaše objave putem Facebooka kao i promocije podići i zaradu u svojoj web trgovini?

Naravno da ćete to postići.

Još jedan bitan odgovor na pitanje zašto plaćati objave na Facebooke je i sljedeći: jer je jeftino

Mi stalno “boostamo” svoje postove.

Odlučili smo potrošiti i 5 dolara za boostanje fotke sladoleda koje smo kupili na dan kada nam je klima dala otkaz.

Markerova Facebook objava o sladoledima
Manje smo potrošili na promociju ove objave nego na sladolede koje smo kupili

 

Svih 12 sladoleda koštalo je duplo više od tog boosta, a našu fotku vidio je 6.241 Facebook korisnik. 

Pitaš se kako i ti to možeš napraviti?

Sada ćemo detaljno objasniti. Nije komplicirano.

No, prije nego kreneš moraš imati i kreditnu karticu i unijeti podatke :) 

Tek tada kreće sljedeće...

Koraci pri boostanju postova na Facebooku

1. Prvo napravi post

Nadamo se da tu ne moramo previše objašnjavati :)

2. Klikni: promoviraj post

Vidiš ovaj screenshot gore?

Moraš stisnuti "promoviraj objavu"- 

3. Odaberi publiku

Ono što Facebook nudi je vrlo jasno ciljanje publike.

Kada odabereš publiku i budžet odmah ti, otprilike, izračuna koliko bi ljudi moglo vidjeti tvoju objavu.

Pri promoviranju objave možeš izabrati kao publiku:

  • ljude koji "lajkaju" tvoju stranicu (što je malo bezveze pošto je cilj doći do novih fanova)
  • ljude koji "lajkaju" tvoju stranicu i njihove prijatelje (što je dobro jer se radi o raznolikoj publici)
  • ljude koje odabereš ciljanjem

Ciljanje (targeting na engleskom) odlična je stvar. Tvoja objava doći će do korisnika koje bi mogla interesirati.

Možeš napraviti i nekoliko publika. 

Recimo, jedna od naših ciljanih publika zove se "IT crowd" (daaaaa, baš po seriji) i uključuje ljude koji su kao interes naznačili tehnologiju, savjete iz tehnologije, bloganje...

Ta publika baš i ne bi dobro funkcionirala ako npr. prodaješ cipele. 

Uz interese možeš svoj oglas usmjeriti i po državama i gradovima i prema spolu.

Vjerojatno nema smisla da oglas za izbore gradonačelnika vidi netko van određenog grada ili da oglas za prodaju vaginalnih gelova za tuširanje vide muškarci.  

4. Odaberi koliko novaca želiš potrošiti

Nakon odabira publike, moraš odabrati svotu koju si spreman potrošiti za objavu.

Ona može biti minimalno 5 dolara što je u ovom trenutku 34 kune. Ta tvoja kampanja, za 34 kune može trajati maksimalno tri dana, a možeš predvidjeti koliko će ljudi vidjeti tvoju objavu. 

Sve ovisi, naravno,  i kakav je njen sadržaj.

5. Klikni "promoviraj objavu"

Nakon što si sve to odradio samo klikni "promoviraj objavu" i ako je u skladu s Facebook smjernicama za oglase, odobrit će ti oglas za 15 minuta.

6. Opusti se i prati rezultate

Koristi ćete sigurno imati. Možda ne odmah ili za tri mjeseca, ali s vremenom će doći i korist :)

Ako negdje zapneš, samo pitaj nas u Markeru. 

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics