eCommerce: SaaS vs open-source vs custom rješenje
Ako istražujete i googlate izbor najboljeg ecommerce rješenja, uz malo truda doći ćete do puno informacija, ali i dezinformacija. A ovo je bitna tema i treba joj tako pristupiti.
Upravo je izbor ecommerce rješenja bila tema webinara kojeg su 27. svibnja 2021. organizirali WOOM.zone. Suorganizatorica i moderatorica webinara bila je Oksana Balyk Kirinčić (snimku webinara možete pronaći na dnu ovog teksta).
Ako vam trenutno više odgovara čitanje, možete i nastaviti čitati. Prepričat ćemo vam webinar i istaknuti ono najvažnije.
Izbor ecommerce platforme je kao biranje krafne u pekarnici
Panelisti na webinaru nisu pričali o krafnama, ali se nama ovo čini kao dobar primjer koji će vas uvesti u svijet SaaS, open-source i custom ecommerce rješenja.
Za potrebe primjera zamislite da se nalazite u pekarnici s dugom tradicijom i velikim izborom kvalitetnih peciva i slastica. Poslužuje vas educirana, entuzijastična zaljubljenica u slastice.
U staklenoj vitrini ispred sebe, na tri police, vidite tri različite krafne. Na prvoj polici nalazi se desetak klasičnih krafni punjenih marmeladom (SaaS rješenje) - jednostavno i već isprobano rješenje koje neće razočarati, a može se i pojesti u hodu.
Na drugoj polici je open-source rješenje u obliku čokoladne krafne s dodatnom glazurom. Nešto zasitnije rješenje koje će vas držati sitim neko vrijeme.
Na trećoj polici je obična krafna, samo ukusno tijesto kojeg onda, po vašim željama, educirana slastičarka puni i prelijeva okusima koji vama odgovaraju. Ovakva krafna bi odgovarala custom ecommerce rješenju.
To je i više nego dovoljno izbora da vam zada glavobolje. Pogotovo ako ste u pekarnicu ušli osjetno gladni.
Ista situacija događa se kada birate najbolje ecommerce rješenje za vašu internet trgovinu. Google SERP je krcat generaliziranim naslovima i člancima koji pojedino rješenje predstavljaju kao najbolje i to, ni manje ni više nego - najbolje za sve. S druge strane, vama treba konkretna informacija i netko da vam pojasni razlike, prednosti i nedostatke svakog rješenja. Vi ćete onda tako informirani, donijeti najbolju odluku za vas.
Vrijeme pandemije stvorilo je veliku potrebu za ecommerce rješenjima, a ne kažu bezveze da prigode beru jagode. Kako vam ne bi podvalili loše jagode, sada je više nego ikada prije potrebno pojasniti činjenice i razbiti mitove o platformama na kojima funkcioniraju internet trgovine.
Ne postoji dobro ili loše rješenje kao takvo. Izbor rješenja ovisi o fazi u kojoj se nalazi poslovanje.
Svaka faza poslovanja zahtijeva poseban pristup izradi online trgovine, a to onda znači i izbor platforme. Prije nego što dođete u situaciju da birate platformu, trebate si odgovoriti na 4 temeljna pitanja, a o čemu je pričao Aron Stanić iz Inchoo-a.
Prethodno odluci o izboru platforme za webshop, pronađite odgovore na ova pitanja:
- Što želite postići s novim prodajnim kanalom? Ovdje je potrebno razmotriti poslovne planove i odgovoriti si na pitanje zašto ste uopće odlučili pokrenuti webshop.
- Kako se ponašaju (moji) kupci u online svijetu? Navike kupaca u offline i online svijetu su različite i nisu im iste stvari bitne.
- Što konkurencija radi? Istražite web trgovine konkurencije, pronađite sve što mislite da se može odraditi bolje i zapišite. Trebat će vam.
- Kakvi su tehnički preduvjeti potrebni za funkcioniranje webshopa? Tehničke vodiče o tome što je sve potrebno pripremiti za otvaranje online trgovine možete pronaći na webu udruge eCommerce Hrvatska.
Platforma može biti, ali uglavnom nije ključan razlog (ne)uspjeha online poslovanja
Kako je istaknuo naš Ivica Kruhek, odluci o online kupovini, više od same platforme, prethodit će broj proizvoda, širina asortimana, korisničko iskustvo iz vašeg offline poslovanja, slika brenda i općenita poslovna slika.
Problem kod izbora ecommerce rješenja može biti to što ste izabrali platformu koja neće biti dovoljna za sve vaše potrebe ili ste uzeli prevelik zalogaj, pa izabrano rješenje premašuje sve vaše potrebe.
Dunja Tadić, panelistica i vlasnica brenda Planer Boutique, prepričala je svoj uspješan put na kojem je koristila svako od spomenutih rješenja, čak i jedno polovično na samom početku online puta. Njezini izbori su odgovarali fazama u kojima se poslovanje nalazilo, a kako je točno priča išla i što koristi danas, možete pogledati u webinaru na dnu ovog teksta.
Značajke SaaS, open-source i custom ecommerce rješenja
Najvažnije odlike SaaS rješenja predstavio je Siniša Cvjetković iz BizzyBeeShopa, a one su:
- najbolje za korisnike s manjim budžetom
- pogodno za one koji žele brzo izići na tržište
- dobro za testiranje ideje
Zašto i kome će koristiti open-source rješenje pojasnio je Aron, a evo i što je istaknuo:
- zanimljivo zbog veće customizacije u odnosu na SaaS rješenje
- open-source je "platno" po kojem možete crtati loše ili dobro
- Magento (jedna od najpopularnijih open-source platformi) se može pohvaliti s tisućama programera diljem svijeta
Boje custom ecommerce rješenja branio je naš Ivica i pritom istaknuo kako su custom rješenja:
- loš izbor za početnike koji žele testirati ideje
- idealna za trgovce koji žele unikatne UX detalje i trebaju prilagodbu sa svojim poslovnim procesima
- dobar izbor za tržišne lidere koji se žele i trebaju istaknuti
Webinar uz koji će vam sat i pol vremena proći jako brzo pronađite i pogledajte ispod.
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...