E-commerce trendovi: Europljani najviše vole kupovati odjeću i sportsku opremu, a tržište raste

Vrijeme čitanja: 7 min
10. srpanj 2017.

Europa je nakon Drugog svjetskog rata velike snage uložila je u izgradnju jedinstvenog tržišta. Iako online trgovina postoji više od desetljeća, Europa se tek nedavno jače posvetila izgradnji jedinstvenog europskog online tržišta

Tek krajem prošle godine Europska komisija uspjela je isposlovati ukidanje geo-blokiranja.

Naš mali kontinent sastoji se od velikog broja država, svake različite u bilo kojem pogledu. Ta različitost divna je ako je promatramo kulturu, jezik, folklor…
 
Ali za biznis, različitost je prepreka. Pa tako i za online prodaju. U udruženju E-commerce Europe koje broji više od 25.000 europskih online trgovina zalažu se za micanje barijera koje muče europske online trgovce u proboju na vanjsko tržište.

I ove godine u suradnji s partnerima objavili su izvještaj o trendovima u e-commerceu na području cijele Europe. Europski e-commerce izvještaj 2017. temelji se na podacima iz 2016. 

E-commerce tržište u 2016. bilježi rast od 15%

Europsko e-commerce tržište u 2016. obilježio je rast od 15% - ukupni promet procjenjuje se na 530 milijardi eura, stoji u Europskom e-commerce izvještaju 2017. 
 
U 2017. očekuje se još veći rast, ukupni europski online promet u maloprodaji procjenjuje se na 602 milijarde eura
 
Istovremeno, još uvijek mali broj tvrtki prodaje online. Broj tvrtki (koje se bave prodajom)  s više od 10 zaposlenih koje imaju web stranicu porastao je od 2010. do 2016. za 10 posto. No istovremeno samo njih 18 posto prodaje online. 

Podaci za 2016 e-commerce izvještaj - broj tvrtki koje prodaju online

Zapadna Europa i dalje prednjači kao najveće europsko e-commerce tržište s Velikom Britanijom koja drži čak 33% ukupnog europskog online trgovanja. 

Najveće je zapadno-europsko tržište


Zapadne zemlje i dalje su najveće tržište no zemlje srednje i istočne Europe u 2016. bilježe najveći rast. U Rumunjskoj online prodaja porasla je za 38%, a u Slovačkoj i Estoniji za 35%. 

Tko su Europljani koji kupuju online?

Prvi uvjet za online kupnju je pristup internetu.  Od 631 milijun Europljana njih 77% ima pristup internetu, a njih 83% unutar Europske unije. 
 
Norveška je zemlja u kojoj je internet 100% dostupan, a visoku dostupnost imaju i Island, Danska, Estonija. Nizozemska i Švedska.
 
Hrvatska je među pet najgorih zemalja Europe po dostupnosti internetu . U Lijepoj našoj 70% stanovništva ima pristup internetu. Lošije od nas, u tom polju su jedino Grčka, Bugarska, Turska i Ukrajina. 
 
Prema tome koliko je internet dostupan, toliko se i kupuje. Online najviše kupuju zapadnjaci: Britanci, Danci, Nijemci, Luksemburžani i Šveđani. Najmanje pak kupuju i južnjaci: Rumunji, Makedonci, Bugari, Turci i Ciprani. Zanimljivo, i Talijani su prilično nisko - samo 41 posto Talijana koji imaju pristup internetu kupuju online. 
 
Hrvatska u ovom slučaju nije pri dnu: 45% Hrvata s pristupom internetu kupuje online

Koliko godina imaju Europljani koji kupuju online i koliko troše?

U Hrvatskoj tinejdžeri možda nemaju baš novaca, ali u Europi oni troše. Zanimljivo, baš najmlađe stanovništvo najviše kupuje online, ali u porastu je kupnja u svim dobnim skupinama.

Online kupnja po dobi Europljana 

Online više kupuju studenti kao i visoko obrazovani, a većina kupaca kroz tri mjeseca naruči robu u vrijednosti  100 do 500 eura. 

Potrošnja tri mjeseca prosjek online trgovanje Europa


A što se najviše kupuje online? Odjeća i sportska oprema očekivano su na prvom mjestu, a slijedi ih kupnja putovanja i prodaja smještaja te računalna oprema. 

Prodaja preko interneta u Europi tijkeom 2016


Budućnost e-commercea je u mobilnoj kupnji

- Kako bi se pripremili na budućnost, fokusirajte se na Generaciju Z! Nova generacija potrošača su i-Brains. To je prva generacija koja odrasta uz društvene mreže i pametne telefone. Ovi digitalni domoroci bit će glavni potrošači koji kupuju mobilno. I doći će brže nego što očekujete. U 2020. Ova će generacija predstavljati 40% svih europskih potrošača - rekao je za E-commerce Europe Marco Walters iz GFK, jedne od tvrtki koja je pridonijela izvještaju.
 
O tome koliko je važno prilagoditi web shop mobilnim uređajima i koliko se modni trgovci bore kako bi ulovili kupce putem aplikacija već smo pisali. Mobilno iz godine u godine postaje sve jednostavnije pa će čak i oni vjerni desktop kupovanju uskoro kupovati “na touch”.
 
Brojke pokazuju da mobilno kupovanje nikako nije strano Europljanima.  

Mobilna kupnja Europljani

Kupovanje preko granice

Hrvatima kupovanje preko granice nije strano. Čak i prije interneta odlasci u Austriju, Mađarsku, Sloveniju, BiH i Italiju bili su nešto normalno. 
 
Šoping ekskurzije i dan danas postoje, u manjem opsegu. No s obzirom na čudne oblike država i jeftinije cijene u susjedstvu šoping preko granice je tipično europski hobi. 

Europljani nemaju nikakvih problema ni s online kupnjama iz drugih država. 33% kupaca online je naručilo u nekoj drugoj zemlji. Preko granice najviše naručuju Luksemburžani, Rusi i Švicarci - preko 60% narudžbi izvršeno je preko granice. 

Europljani i prekogranična online kupnja


 
Zanimljivo, Hrvati koji imaju dugu tradiciju šopingiranja u inozemstvu vjerniji su domaćim web shopovima. Samo 22% online narudžbi upućeno je u inozemstvo.
 
Bez obzira na jedinstveno europsko tržište, online prekogranično online šopingiranje i dalje nailazi na sljedeće poteškoće:
 

  • U 17% slučajeva dostava traje dulje no što je predviđeno.
  • U 13% slučajeva dolazi do tehničkih poteškoća.
  • U 9% slučajeva roba je krivo poslana ili je oštećena.
  • U 5% slučajeva kupac  ne može naći informacije o garanciji ili drugim potrošačkim pravima.
  • U 4% slučajeva pritužbu nije bilo moguće poslati ili je nakon pritužbe dobiven nezadovoljavajući odgovor.
  • U 3% slučajeva radilo se o prevari ili trgovac ne šalje u određenu zemlju.

Bliska budućnost online prodaje: usluga je sve

Brojke i trendovi su sasvim jasni: online prodaja bilježi rast u cijeloj Europi i još će rasti. Jače će se ubrzati kada se riješe i prekogranični problemi. 
 
- Nedavno je otkriveno kako 6% Europljana online kupuje svaki dan. To se događa zato što je internet sve brži, pametni telefoni nalaze se na dlanovima ljudi, a logističke mreže diljem Europe postaju sve efikasnije. Najveći izazov europskih trgovaca je izlazak van granica i proširivanje. Dostava u zadanom roku, njeno praćenje i obavještavanje kupca jednako je važno - mišljenja je Renaud Marliere iz Asendie, jednog od partnera na izradi izvještaja. 


Gdje ste vi u svijetu online prodaje? Brojke i trendovi su jasni: trebate web shop. I trebate web shop koji će moći pratiti sve promjene, trendove i uliti povjerenje kupcu. 
 
U Markeru izrađujemo takve web shopove. Slobodno nam se javite 

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics