Zatražite ponudu
putem online obrasca

5 razloga zašto društvene mreže trebaju biti motor pokretač tvojeg web shopa

22. veljača 2016.

Vrijeme potrebno za čitanje teksta: 7 min

Društvene mreže postale su nezaobilazni dio naših života.

Koristimo ih za zabavu, ali i informiranje o svakodnevnim stvarima koje nas zanimaju. Vijesti, glazba, recepti, događaji… Sve što nas zanima je tamo.

Najčešće korištena društvena mreža u Hrvatskoj je Facebook. Posljednji podaci kažu kako 1,8 milijuna ljudi u Hrvatskoj ima otvoren Facebook profil. To znači da je gotovo svaki drugi Hrvat na "fejsu".

Uz Facebook tu su i druge društvene mreže kojima iz dana u dan raste popularnost, pogotovo među mlađom populacijom. Tako Instagram u Hrvatskoj ima oko 190.000 korisnika, dok Twitter u Hrvatskoj ima oko aktivnih 50.000 korisnika.

Društvena mreža na kojoj svakako morate biti je i LinkedIn na kojoj je u Hrvatskoj već oko pola milijuna korisnika.

Da skratimo, ogroman broj Hrvata nalazi se na društvenim mrežama i taj broj s vremenom jedino može biti sve veći.

Ono što će se eventualno mijenjati je popularnost određene društvene mreže i zato je važno biti u trendu i znati koje društvene mreže koristi tvoja ciljana publika.

Uz društvene mreže možeš podići svoje poslovanje digneš na višu razinu, stvoriti vezu sa svojim potencijalnim kupcima i povećati prodaju.

U nastavku saznaj 5 načina na koji društvene mreže mogu postati motor pokretač tvojeg web shopa.

1. Izgradi svijest o brendu (brand awareness)

Ako želiš da ljudi saznaju za tvoj brend, društvene mreže su odlično mjesto za upoznavanje. No, kod upoznavanja važno je biti dosljedan i ne zbuniti kupca.

Zato bi bilo dobro da definirate svoj vizualni identitet i na svim društvenim mrežama koristite iste vizuale za profilnu sliku i cover. Ako ćeš na Facebooku imati jedan stil cover fotografije, a na Twitteru drugi, tvoj potencijalni kupac možda uopće neće shvatiti da se radi o istom brendu.

Kako bi posjetitelju poslao jasnu i prepoznatljivu poruku o svojem brendu na svim društvenim mrežama uskladi profilne i cover slike na svim društvenim mrežama.


Ovako mi trenutno izgledamo na Facebooku i Twitteru

 

Fotografije objava neka vam budu također vizualno i stilski usklađene s bojama brenda kako bi dodatno doprinijele izgradnji prepoznatljivosti brenda.

Jednom kada ste uredili vaše profile nemojte biti lijeni i pustiti ih da stoje neažurirani mjesecima. Nije cool imati božićni cover na proljeće. To će kupcu samo reći da ne brineš o njemu i da ti nije stalo.

A ako tebi nije stalo, zašto bi bilo posjetitelju?

Izrazito je važno i redovno objavljivati kvalitetan sadržaj, komunicirati sa svojim fanovima na društvenim mrežama, biti im koristan i zanimljiv.

Uložite u oglašavanje i povećajte reach svojih objava. Oglašavanje na društvenim mrežama relativno je povoljno, a možete doprijeti do velikog broja svoje ciljane publike.


Facebook oglašavanje je povoljno, a ima odlične rezultate

 

Tamno narančasto pokazuje broj ljudi kojima je prikazana plaćena objava brenda, a svijetlo narančasto pokazuje organski doseg. I dok se plaćena objava prikazuje tisućama ljudi dnevno, organski doseg je minimalan - od nekoliko desetaka do nekoliko stotina.

Odličan efekt plaćenog oglasa može se postići i s već desetak dolara po oglasu. Naravno, čim kvalitetniji sadržaj promovirate on će imati i bolji učinak.

S obzirom na doseg do publike - odabrane prema dobi i interesima - Facebook efekti reklamiranja teško se mogu mjeriti s klasičnim kanalima.

2. Kreiraj osobnost brenda kojeg će ljudi voljeti

Vi ne želite da ljudi samo znaju za vas, vi želite i da vas zavole. Tu su društvene mreže ponovno idealno sredstvo kako to postići.

Na društvenim mrežama si možete (i morate) dopustiti da budete opušteniji i neformalniji te da pokažete kupcima svoje ljudsko lice.

Podijelite s fanovima i potencijalnim kupcima svoje osobne priče i fotografije iz ureda, ali i stvari u koje kao brend vjerujete ili stvari koje činite za druge. Na društvenim mrežama vaš brend je kao osoba i on će biti ili simpatičan, zabavan, duhovit, vrijedan poštovanja ili dosadan, nedostupan ili čak bahat.

Za malo inspiracije pogledajte kako to radi jedna od najvećih svjetskih web trgovina odjeće obuće i modnih dodataka, Zappos.

Na Zappos Facebook stranici nikad nije dosadno i koriste se sve popularne vrste sadržaja - blog, video, fotografije.

Nas je primjerice oduševio video u kojem osoba bježi od zombija, a Zappos ga je objavio uz poruku: “Running Makes You Feel Alive...and avoid Zombies.”, odnosno "Trčanje čini da se osjećate živima… i izbjegnete zombije."

Uz to stavljen je link na njihove tenisice za trčanje. Genijalno, zar ne?

 

Zappos na Facebooku pokazuje i svoje ljudsko lice. Primjerice, Zappos je darivao djecu koja boluju od raka koja su smještena u jednoj američkoj bolnici. Nakon toga jedna je djevojčica objavila zahvalu na zidu Zapposa koji je Zappos potom objavio i na svom Timelineu.

 

Zappos se tako predstavlja kao brend koji je zaista zaslužio da ga volimo. 

I ti možeš postići da te tvoji kupci zavole koristeći društvene mreže, a sve što ti treba dobra je social media strategija i community manager koji zna što radi "online". Ako sami ne znate odakle bi krenuli kada je riječ o društvenim mrežama, slobodno nam se obratite.

3. Pruži korisničku podršku

Istraživanja pokazuju kako čak dvije trećine kupaca očekuje korisničku podršku upravo na društvenim mrežama, a problem je taj što mnoge tvrtke to još nisu osvijestile.

Rezultat je taj da kupci dobivaju zakašnjele odgovore na svoja pitanja ili što je još gore - uopće ih ne dobivaju.

Rezultat su nezadovoljni korisnici koji će ti okrenuti leđa i potražiti brend koji efikasnije rješava njihove probleme i pitanja.

Ono što vam treba biti cilj je na svako pitanje odgovoriti u roku od jedan sat, jer to je ono što kupci očekuju. 

I sam Facebook prepoznao je koliko je brzina važna korisnicima pa fanovi na svakoj stranici odnedavno mogu vidjeti koja je statistika odgovaranja na poruke određenog brenda.

Statusi se kreću od "very responsive to message" (što je najbolje), a možete dobiti i status brenda koji ne odgovara na poruke, što nikako ne želite.

 

Community manageri tvrtke Happy Dreams rade jako dobar posao i zaslužili su status "very responsive to messages" s impresivnim prosjekom odgovaranja na poruke u pet minuta.

Ugledajte se na njih i profitirat ćete 100 posto ;)

4. Dođi do bolje poziciju na Googleu

Vaše prisustvo i aktivnost na društvenim mrežama povećat će svijest o vašem brendu među vašim kupcima, a dodatna korist od vašeg angažmana bit će i bolja vidljivost u rezultatima pretraživanja.

Da, aktivnost na društvenim mrežama dobra je za SEO.

 

Razlog je taj što je aktivnost na društvenim mrežama još jedan signal koji mehanizmima pretraživanja govori da je vaš sadržaj relevantan i pouzdan.

Naravno, što više posjetitelja privučete to će i signal biti jači. Zato uložite u stvaranje kvalitetnog sadržaja i zatim ga promovirajte na sva zvona. Privući ćete posjetitelje, poboljšati poziciju na tražilici, povećati bazu fanova na Facebooku i ono najvažnije - povećati prodaju.

5. Nauči nešto o svojim kupcima

Društvene mreže savršeno su mjesto da kupci upoznaju vas, ali i da vi upoznate svoje kupce.

Naravno, najbolja društvena mreža za upoznavanje vaših potencijalnih kupaca je Facebook koji ima najviše korisnika, a uz to pruža i detaljnu analitiku.

U dijelu stranice Uvidi možete saznati jako mnogo vrijednih podataka o svojim fanovima, ali i općenito o uspješnosti svojih objava, angažmanu korisnika i dosegu objava.

 

 

Uz pomoć podataka koje prikupite na društvenim mrežama moći ćete bolje definirati publiku kojoj se obraćate. Kada bolje poznajete svoju publiku, lakše ćete joj se i obratiti, odnosno stvoriti sadržaj koji je zanima.

Uz to, moći ćete kvalitetnije i učinkovitije targetirati svoje oglasne kampanje. 

U konačnici, sve će to zajedno utjecati na poboljšanje konverzija, odnosno na poboljšanje prodaje.

Zato nemojte biti lijeni i uključite se aktivno u život na društvenim mrežama. Uz to što vam može znatno poboljšati poslovanje i prodaju, još je i zabavno.

Pa može li bolje? :)

Ako nisi siguran odakle krenuti, slobodno nam se javi. Rado ćemo pomoći.

Izrada web stranica

Naša jezgra poslovanja i područje u kojem imamo najviše iskustva je upravo izrada web stranica po mjeri, za bilo koju djelatnost ili područje, neovisno čime se Vaša tvrtka bavi.

Izrada web trgovine

Internet trgovina je prodajno mjesto otvoreno 24 sata dnevno, svaki dan u godini. Otvaranje internet trgovine zahtjeva neusporedivo nižu investiciju s nemjerljivo većim potencijalom od fizičke trgovine.

Programiranje po mjeri

Potrebna Vam je aplikacija prilagođena Vašem poslovanju? Projektiramo i izrađujemo sve, od jednostavnih do kompleksnih sustava koji u potpunosti odgovaraju Vašim potrebama.

Blog

Kakva je veza između društvenih mreža i ranga na Googleu?

Društvene mreže i SEO optimizacija: gdje je tajna veza?

Sve one divno napravljene grafike i smiješne fotkice... imaju li smisla ako pričamo o rangiranju na tražilicama? A ako je moj blog podijeljen 350 puta? Ima li to smisla? 

opširnije

Kontaktirajte nas

MARKER d.o.o.
Braće Radića 52d - Jalkovec
42000 Varaždin

Potražite nas na karti

Tel: 042 / 421 700
Fax: 042 / 421 704

Newsletter