Uz ovih 5 lekcija postanite apsolutni vladar Facebooka

Vrijeme čitanja: 5 min
20. lipanj 2016.

Analiza, testiranje pa analiza i za kraj još malo analize.

To je ono što vam treba za uspješan marketing i uspješnu online prodaju. To jako dobro zna i ekipa s BuzzSumo platforme koja je napravila mega analizu Facebook objava.

Zanimalo ih je postoji li obrazac prema kojem su neke objave na Facebooku uspješnije od drugih te kako društvenu mrežu Facebook početi koristiti na najučinkovitiji mogući način u marketinškom smislu

Kako bi to saznali uzeli su nevjerojatnih milijardu objava na Facebooku te analizirali njihovu uspješnost po raznim parametrima. Kompletnu analizu donosi nam Quicksprout.

Ako se pitate zašto baš Facebook, a ne neka druga društvena mreža, odgovor je jednostavan i očit: zbog veličine i utjecaja te društvene mreže.

Iako i druge društvene mreže nisu za zanemariti, Facebook je i dalje neusporedivo veći i utjecajniji od ostalih.

Spomenimo samo kako je početkom 2016. godine Facebook na globalnoj razini imao 1,6 milijardi korisnika. Ako to pretočimo u postotke, možemo reći kako je 20% svjetske populacije na Facebooku.

Prema posljednjim podacima u Hrvatskoj je 1,8 milijuna korisnika Facebooka, a taj broj i dalje raste.

Zato se s pravom može reći da su gotovo svi na Facebooku. A to znači da je to mreža na kojoj se trebate istaknuti, povezati sa svojom publikom i tako povećati prodaju.

Ako niste sigurni kako to učiniti, u nastavku pročitajte 5 lekcija koje je ekipa s platforme BuzzSumo naučila analizirajući milijardu Facebook objava.

Počnite ih primjenjivati i zavladajte Facebookom.

1. Najbolje vrijeme za objavu nije ono koje mislite

Kada objavite nešto na svojoj stranici na Facebooku, vaša objava će biti prikazana korisnica koji su lajkali vašu stranicu. 

Broj ljudi kojima će se vaša objava prikazati ovisi o organskom dosegu. To je doseg u koji niste uložili novac i iz kojeg želite izvući maksimum. 

On pak ovisi o hrpi čimbenika, a najvažniji je angažman koji dobivate na vašim objavama (reakcije, dijeljenja, komentari). Kako bi imali čim veći angažman i veći doseg, naravno morate imati kvalitetne i zanimljive objave, ali morate ih i objaviti u dobro vrijeme.

I iako na prvu zvuči smisleno i logično da sve svoje objave postavljate na Facebook kada je najviše korisnika online, analiza BuzzSumo ekipe došla je do sasvim suprotnih rezultata.

Naime, ako objavljujete u isto vrijeme kada i vaša konkurencija i općenito kada su korisnici Facebooka najaktivniji, vrlo je moguće da će zbog velike konkurencija vaš sadržaj biti prikazan manjem broju korisnika.

Dakle, prema istraživanju BuzzSumo tima, dobro vrijeme za objave je ono u kojem nema mnogo konkurentskih objava koje će istisnuti vašu. 

Intuitivno, ima smisla postavljati statuse kada su korisnici u najvećoj mjeri online, no analiza BuzzSumo ekipe došla je do rezultata kako se broj komentara, dijeljenja i reakcija ne poklapa s brojem najveće prisutnosti i aktivnosti na Facebooku.

U grafikonu ispod prikazan je broj objava prema periodu u danu i angažman korisnika.

Najbolje vrijeme za objavu postova na Facebooku

 

Vidljivo je da angažman raste kako aktivnost korisnika i broj objava padaju. Zvuči paradoksalno i kontradiktorno, ali je zapravo jako logično.

Tijekom dana, kada je Facebook preplavljen objavama i statusima, angažman korisnika je najmanji jer se objave zbog velike konkurencije prikazuju i znatno manjem broju korisnika. 

Zaključak analize je kako je najbolje vrijeme za objavu statusa iz kojeg želite izvući najbolji moguća angažman i doseg između 9 i 11 sati navečer. Najgore pak prolaze objave objavljene između 10 sati ujutro i podneva. 

2. Određene vrste objava prolaze bolje od drugih

Postoji nekoliko različitih vrsti objava koje možete staviti na svoju stranicu, a ovo su neke od najčešćih.

  1. Pitanja
  2. Slike
  3. Video
  4. Linkovi
  5. Pokloni
  6. Kuponi / Popusti

Prema navedenoj analizi najbolje prolaze objave u obliku pitanja, a zatim sve ostale.

Istraživanje je otkrilo i kako kombinacija nekih objava daje izvrsne rezultate. Tako primjerica slikovna objava povezana s pitanjem daje fantastična rezultate, dok samo pitanje bez slike daje dosta loše rezultate.

Interkacija korisnika prema vrsti Facebook objava

 

Zato je važno kombinirati i testirati različite varijacije objava i stalno se truditi slagati ih na način da potiču najveći mogući angažman.

Svakako pokušajte koristiti čim veći broj slika i video jer prema analizi objave koje ih koriste najbolje prolaze kod korisnika na Facebooku.

3. Nedjelja je jako važan dan za vašu Facebook promociju

Nakon što smo utvrdili koje je najbolje vrijeme za objave i koja vrsta objava najbolje prolazi, važno je izabrati i najbolji dan za objavljivanje.

Iako postoji neko neprovjereno uvjerenje kako vikend nije idealan za objave na Facebooku, analiza pokazuje suprotno.

Upravo objave postavljene u nedjelju pokazuju najbolje rezultate.

Najbolji dan za objavu na Facebooku

I iako istraživanje ne navodi razloge zašto je to tako, nameće se zaključak kako ljudi imaju više vremena vikendom za angažman na Facebooku. 

Uz to, postoji i velika mogućnost da je vikendom manja konkurencija objava pa one koje su postavljene, bolje i prolaze. 

Zato ako imate neku važnu vijest koju želite podijeliti sa svojim fanovima - pričekajte vikend i zatim brojite lajkove ;)

4. Optimalna dužina članaka za Facebook je…

Ako koristite Facebook za posao, na svoju stranicu vjerojatno najviše stavljate linkove na sadržaj sa svoje web stranice (blog, infografike…) 

Korisnici vole takav sadržaj na Facebooku, no imaju određene preferencije oko dužine blogova.

Prema analizi, korisnici najviše vole klikati sadržaj između 1000 i 3000 riječi.

Optimalna dužina članka za dijeljenje preko Facebooka

 

Najmanji angažman imaju kraće objave do 1000 riječi što pokazuje da korisnici traže relevantan i informativan sadržaj. Pružite im ga :)

Ipak, nemojte pretjerati jer objave iznad 3000 riječi također slabije prolaze na Facebooku.

5. Korisnici nisu na Facebooku da čitaju

Postoje dvije glavne komponente objave na Facebooku: link koji stavljate i tekst koji uz njega pišete.

Analiza pokazuje kako najbolje prolaze linkovi/objave sa što kraćim tekstom uz njih. 

 

Optimalna dužina Facebook objave

Najbolje prolaze objave s tekstom do 50 znakova, odnosno do 10 riječi, a angažman se smanjuje proporcionalno tome kako se povećava broj riječi u objavi

Opis uz vašu objavu zato neka bude što kraći, a sadržaj ostavite za link koji dijelite. 


Za kraj ističemo kako je sve što smo naveli statistika i prosjek koji vrijedi u većini slučajeva, ali to ne znači kako će taj recept vrijediti i kod vas.

Ono što možete izvući iz ove analize su najbolje prakse koje vam mogu dati smjer i pomoći u učinkovitijem upravljanju vašom poslovnom Facebook stranicom.

Postoji realna mogućnost da vaša publika drugačije reagira od prosjeka pa vaši optimalni Facebook postovi mogu izgledati i drugačije

Ako vam je potrebna pomoć, slobodno nam se javite

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...