6 stupova prezentacije artikla koji su temelji rasta web shop prodaje

Vrijeme čitanja: 5 min
09. listopad 2013.

Svi mi volimo dok su stvari brze, jednostavne, lako razumljive.

Sjetite se posjeta državnim službama.

Vječit te iz godine u godinu sve skuplji hrvatski sinonim za neefikasnost - tisuću papira za ispuniti gdje uvijek nešto nedostaje, šetnja od šaltera do šaltera na kojima vam stalno netko govori da ste na krivoj adresi, čekanje u redovima zbog predaje papira kojeg nosite već po 10. puta jer zbog nekog besmislenog zakona ima šestomjesečni rok trajanja, odgovori “Pa mi nismo nadležni za to”... možete i sami nastaviti ovaj neiscrpni niz.

Uvjereni smo kako ste svi barem jednom prošli kroz ovu psihičku torturu.

Zbilja je iritantno.

Iscrpljujuće.

Čovjek poželi otići živjeti na vrh Velebita.

Kada nešto prodajete na internetu uz pomoć web shopa, jednostavno ne želite te negativne emocije koje su posljedica neorganiziranosti, sporosti i nelogičnosti.

Tehnologija postoji da služi ljudima, a ne da bude obratno.

Kao što bi državne službe trebale služiti ljudima, no nažalost svi smo svjesni kako je taj paralelni svemir svjetlosnim godinama udaljen od nas.

U redu, slijedi logično pitanje - zašto je važno biti organiziran, brz i intuitivan?

Keep it simple

Shvatili ste bit ovog uvoda - stvari na web shopu uvijek moraju biti jednostavne.

Kada kupac dođe na vaš web, cijeli proces kupnje mora biti jasniji od dana, premda on jedva znao upaliti web preglednik.

Treba biti ostvariv u manjem broju koraka koji je potreban za prolazak kroz ulazna vrata - znači maksimalno 2-3.

I najvažnije - kupac treba biti krajnje motiviran da se zadrži na vašem web shopu.

U prijevodu, vaš web shop mora biti informativan, motivirajuć i jednostavan za korištenje.

Postavlja se očigledno pitanje - kako postići to?

Tj., kako posjetioca web shopa pretvoriti u kupca?

Pokušat ćemo se kroz ovaj osvrt fokusirati na onoj tehnički dio priče - kako treba izgledati stranica proizvoda, na koji način moraju biti istaknute one važne stvari, što prodajne stranice smiju, a što ne smiju sadržavati itd.

'Ajmo mi nekim redom.

1. Istaknuto samo ono bitnoamadeus jeans - stranica proizvoda

Kada na jednoj stranici želite sve prodati, obično onda ne prodate ništa.

Slična situacija onoj kada se kao malo dijete došli u trgovinu sa slatkišima - najradije bi je cijelu trgovinu odnijeli sa sobom pa ako vaši roditelji nisu imali strpljenja za vaš plač, niste na kraju dobili ništa osim jezikove juhe.

Koja baš ne prija jer koje dijete voli juhu :)

Ili ona situacija kada idete s ljepšom polovicom u šoping - on traje, traje i traje… prije odluke o kupnji djevojka mora isprobati 10 tisuća majica, da bi na kraju zaključila kako ima boljih u susjednoj trgovini.

I onda sve ispočetka.

Previše izbora očito ne valja što ima temelj i na psihološkoj bazi - ljudi svjesno mogu primiti tek 8 informacija što znači da uz analizu slike proizvoda, naziva, stavki, cijene, popusta, troškova dostave i košarice, malo mjesta ostaje za nešto dodatno. Ako se nađe to dodatno, gubi se fokus i kreira se plodno tlo na konfuziju.

Zbunjen kupac je onaj koji ne kupuje.

U prijevodu - ako prodajnu stranicu zakrčite s gomilom stvari koje nisu bitne za sam proces kupovine, kupac neće biti fokusiran na ono što želite, nego će, kako bi narod rekao, vrludati.

I na kraju vjerojatno neće kupiti ništa.

Upravo zbog toga na prodajnoj stranici samo dvije stvari moraju biti jasno istaknute - sam proizvod i mjesto gdje se on dodaje u košaricu. Što nas dovodi do sljedeće točke.

2. Vrlo uočljiv poziv na aktivnost (kupovinu)

emporium.hr  dodaj u košaricuNajvažnija stvar na prodajnoj stranici je osim dobre prezentacije specifičnog proizvoda, vrlo jasno istaknuto mjesto gdje se on može dodati u košaricu te u konačnici kupiti.

Najbolja prodajna praksa je da gumb za dodavanje u košaricu bude u desnom stupcu kraj slike proizvoda, i to odmah vidljiv bez da je potrebno skrolati stranicu.

Zašto baš s desne strane?

U našim kulturološkim sredinama tekstove čitamo s lijeva prema desno što znači da i sadržaj weba proučavamo na identičan način.

Obično prva informacija koja u nama potiče znatiželju je ona vizualne prirode - dakle kvalitetna slika proizvoda (s njome ćemo se pozabaviti u idućoj točki).

Nakon što s njom probudite znatiželju, kupca dalje zanimaju detalji proizvoda - naziv, čemu on služi (tj. koja mu je svrha), način održavanja itd.

Kada pročitate te informacije, slijedi korak u kojem odlučujemo da li na treba takav proizvod ili ne treba. U slučajnu pozitivne odluke, klik na dodaj u košaricu je logički niz koji web shop mora slijediti.

Kada bi analizirali svoju kupovinu namirnica u supermarketu, primijetili da je proces identičan - prvo vizualno zapazite proizvod i uzmete ga u ruku, tražite na njemu nekakve dodatne informacije i kada zaključite da vam je potreban, stavljate ga u košaricu.

Dizajn web shopa jednostavno mora slijediti ovu psihološku proceduru koja nam je svima nama danas duboko u podsvijesti.

Kao što smo rekli u uvodu, proces kupovine mora biti i informatičko potpuno nepismenoj osobi jasan i shvatljiv bez poznavanja tehnologije.

Dakle intuitivan, smislen i jednostavan.

3. Prisutne kvalitetne slike proizvoda 

Uzevši u obzir činjenicu da proizvode na internetu ne možemo uzeti u ruke, njihova kvalitetna prezentacija važna je poput zadatka vjenčanog kuma da za ceremoniju svadbe ne izgubi vjenčani prsten.

Što je za mnoge velik izazov :)

Nije bez razloga Amazon uveo prezentaciju proizvoda iz svih mogućih kuteva putem slika iznimno visoke razlučivosti.

Sličnih primjera ima još bezbroj.

Vizualne informacije jednostavno su od neprocjenjivog značaja kada treba kod kupca stvoriti povjerenje oko toga što kupuje i kada on treba procijeniti što točno dobiva ako uloži svoje teško zarađene novce.

Investicija u profesionalnog fotografa koji će napraviti vrlo kvalitetne fotografije proizvoda je sve samo ne bačen novac. Mnoga istraživanja potvrđuju to.

4. Zadovoljavajuća brzina učitavanja 

speeding_up

Brzina je uvijek bitna.

Nitko ne voli trošiti vrijeme uzalud na stvari koje su tehničke prirode.

Zato su u konačnici i izmišljeni web shopovi - da ljudi ne moraju sjesti u auto, probijati se kroz gradsku gužvu, ući u 10 trgovina i tražiti nešto što bi im se moglo svidjeti te čekati u redu na blagajni da se proizvod plati.

Lakše je to sve odraditi od kuće jednostavnim pretraživanjem interneta iz ugode naslonjača kraj toplog kamina.

Želimo sva smetala u ovom prekratkom životu maksimalno eliminirati kako bi vrijeme posvetili obitelji, prijateljima te nekim vlastitim aktivnostima koje su nam od značaja. (čak smo vam napisali ranije recept za višak slobodnog vremena ;) )

Ako ste već napravili tu vrlo bitnu odluku za vaš opstanak te izgradili web shop, jako je bitno da on bude brz.

U vremenima kada smartphone postaje čovjekov najbolji prijatelj, stranice koje ne rade na instant brzini odbijaju ljude.

Da se ne ponavljamo, pričali smo o toj temi kada smo govorili o elementima kvalitetne mobilne web stranice.

Spora web stranica = gubite novac.

Nemali broj puta dokazana jednadžba.

5. Istaknute sve potrebne informacije

Govoriti o procesu kupnje, znači razgovarati o odluci koja se temelji na određenim faktorima.

Osim one ključne emocionalne zadovoljštine, prije kupnje kupac mora znati beneficije proizvoda, kao i neke, nazovimo ih, “tehničke informacije”:

  • Cijena s PDV-om; 
  • opcije dostave;
  • dostupnost;
  • boja;
  • veličina;
  • količina...

Ovo su samo neke stvari za koje se podrazumijeva da ih imate. Nekakav opis beneficija koje donosi specifični proizvod je bonus koji može veoma pomoći u realizaciji procesa kupovine.

Tu se uvijek rado pozivamo na primjer Applea koji je apsolutni majstor kada je riječ o isticanju kvaliteta proizvoda i beneficija koje oni donose.

6. Svjedočanstva drugih kupaca

Ništa bez povjerenja.

Ne ostavljamo dijete u vrtiću ako ne vjerujemo da je osoblje te institucije se sposobno brinuti za njega, ne kupujemo stan na kredit ako ne vjerujemo da je on u svakom pogledu prema našim očekivanjima, ne idemo na ljetovanje ako ne vjerujemo kako će apartman i njegova ponuda biti prema onome što se navodi kod turističke agencije.

Također niti ne kupujemo na internetu ako nismo sigurni da je proizvod prezentirane kvalitete, da u slučaju nezadovoljstva možemo dobiti svoj novac natrag i da ćemo dobiti kvalitetnu podršku.

Kako bi razbili nepovjerenje potencijalnih kupaca, možete uvesti recenzije proizvoda od samih kupaca ili navesti njihova svjedočanstva - najbolje u formatu da se izjava osobe stavi pod navodnike i da se citat potpiše s imenom (i eventualno prezimenom) te osobe.

Pravila igre

Kupovina na internetu također ulazi u onu definiciju igre na koju se uvijek možemo pozvati:

“You can play a game, but you can’t change the rules”.

U prijevodu, možete se baviti prodajom na internetu, no ne možete izmijeniti način na koji funkcionira ljudska podsvijest.

Svi ovi savjeti koje smo naveli kroz ovaj osvrt nisu tu tek tako jer smo ih mi nasumično izabrali - ljudi u ovakvom društveno-ekonomskom-tehnološkom okruženju funkcioniraju na specifičan način i tome se treba maksimalno prilagoditi.

Ako nemate web shop napravljen prema ovim smjernicama, iz dana u dan nepotrebno gubite novac.

Kolika god bila kriza, ljudi i dalje trebaju svaki dan jesti, priuštiti si nekakav novi komad odjeće ili u kuću uvesti komad tehnologije koji će im pojednostaviti svakodnevicu te učiniti stvari efikasnijima.

To ujedno znači da za vaš manji promet nije samo i isključivo kriva recesija - bolje je tražiti krivca u tome da se niste prilagodili vremenu u kojem živite.

Dakle, da ponovimo - tehnologija postoji da nam služi i olakšava svakodnevni život, ne da mi služimo njoj.

Bacite oko na svoj web shop i pokušajte vidjeti jeste li vi (i vaši kupci) njegov sluga ili vas on služi svojom dobrom prodajom.

U prvom slučaju, imate problem koji morate pod hitno riješiti.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics