Zatražite ponudu
putem online obrasca

Markerov Google vodič - u samo jednom tekstu naučite kako do vrha najpopularnije svjetske tražilice

11. srpanj 2013.

U ovom današnjem povezanom svijetu u kojem gotovo nema dana da niste na internetu, većina od vas koja se bavi nekakvim biznisom do sada je vjerojatno već shvatila potrebu vlastite web stranice - web adrese putem koje vas potencijalni kupci mogu pronaći na internetu.

Čak ako i niste, sigurno ste razmišljali o tome jer poput konkurencije želite iskoristiti potencijal virtualnog horizonta, posebice sada kada smo ulaskom u EU došli na tržište gdje boravi 500 milijuna ljudi.

Misli lokalno, djeluj globalno, rekao bi jedan naš poznat glumac u jednom odličnom hrvatskom filmu.

No imati web stranicu za posao kojim se bavite tek je prvi korak u ostvarivanju cilja kojeg kao svaki drugi poslovni čovjek sigurno želite ostvariti - rast prihoda zahvaljujući novim klijentima koji će umjesto kod konkurencije, usluge i proizvode potražiti upravo kod nas.

Pronađi me ako možeš

Postavlja se pitanje kako vas klijenti uopće mogu pronaći u bespuću web adresa zvanom internet? Čuli ste za Google, daleko najpopularniju svjetsku tražilicu? Vjerojatno jeste, no kako vam on može pomoći?

Vjerovali ili ne, internet je milijunima web stranica zbilja velik, a biti primijećen je izazov za svakoga.

Uzevši u obzir da vaši klijenti nemaju vremena (niti žele) cijeli dan tražiti rješenje svojih problema za koje vi nudite proizvode ili usluge, prostor za manevar nije velik.

Budući da je Google prvi i najvažniji alat pomoću kojeg kupci će potražiti ono što ih zanima, važnost uočavanja u njegovim rezultatima pretrage ne treba previše isticati, kao ni činjenicu da će vam u tome najviše pomoći što bolji rang vaše stranice.

Sjetite se samo koliko rijetko odlazite na drugu ili treću stranicu rezultata pretrage kada kupujete nešto.

Da tu tvrdnju dodatno potkrijepimo činjenicama, prema posljednjim istraživanja prvo mjesto na Googleu daje 33% ukupnog prometa koji se ostvari za pojedini traženi (guglani) proizvod ili uslugu. Vidite benefit? Ne? Evo još jednog primjera.

Pretpostavimo da potencijalni klijent upiše u tražilicu “frizerski salon Zagreb”. Što mislite, hoće li pregledati sve dostupne salone u Zagrebu ili će otići u onaj prvi koji mu se prikaže na rezultatima pretrage? Vjerojatno se slažete s nama da će se desiti ovaj potonji scenarij.

Upravo zbog toga može se doći do zaključka kako je ključ uspjeha vaše web stranice u razumijevanju sustava njezinog rangiranja (bolji rang = veća šansa da prodate nešto). To se postiže nizom metoda i optimizacija koji se u ICT vodama povezuju s pojmom SEO.

Spomenuta kratica odnosi se na Search Engine Optimization - laički rečeno, riječ je procesu ostvarivanja prometa putem onih “organskih" besplatnih linkova, odnosno rezultata pretrage koji se na Googleovoj listi pojavljuju kao produkt ocjenjivanja važnosti 200-ak faktora (u te rezultate pretrage ne ulaze AdWords, odnosno plaćeni oglasi na Googleu).

Riječ je o poslu koji radi kompleksan Googleov algoritam, a čije su se temeljite izmjene do sada desile u nekoliko navrata. 200 faktora na temelju kojih se rangira vaša stranica zvuči mnogo stoga se postavlja pitanje...

Kako do 1. mjesta na Googleu?

Do sada ste sigurno zaključili kako vas novi klijenti na internetu uglavnom mogu pronaći metodom pretraživanja pojmova vezanih uz problem ili interes koji imaju - postotak onih koji znaju vašu točnu web adresu ili barem naziv poduzeća/brenda koji je povezan s proizvodom ili uslugom koju nudite je zanemariv (osim ako ste poznatiji brend poput Samsunga ili Nikea).

Upisani pojmovi u tražilicu (npr. “restoran brze prehrane” ili “popravak perilice za rublje”) daju određene rezultate - to će biti ili vaša web adresa ili ona od konkurencije. Ključ u privlačenju novih klijenata je što bolji rang vaše stranice.

Na njega utječe apsolutno sve: struktura i intuitivnost (prirodnost) korištenja vaše stranice, kvaliteta sadržaja kojeg objavljujete, kao i pažnja na detalje oko strukture naslova i drugih elemenata objavljenih članaka na stranici.

Kako bi shvatili iznimnu važnost dobrog ranga, najbolje je da sami provjerite prakticirate li redovito 10 savjeta za koje toplo preporučujemo svakodnevno konzumiranje kako bi klijente doveli na vašu internet adresu, a ne konkurentsku.

Donosimo ih u nastavku:

Redovito dodavajte novi sadržaj na svoje web stranice

Od neprocjenjivog je značaja da svoje stranice redovito osvježavate novim sadržajem. Osmislite neki blog gdje ćete svojim klijentima nuditi rješenja za probleme koje su predmet vašeg svakodnevnog rada.

Pišite o novinama koje uvodite u poslovanje ili koje se pojavljuju u vašem okruženju - vaši klijenti moraju znati kada im možete ponuditi još bolju uslugu u odnosu na konkurentsku. Prenosite pozitivna iskustva svojih klijenata ili iskoristite web za promociju sniženja svojih proizvoda i usluga.

Bitno je samo da budete aktivni i da si ne dopustite da stranica potone na rezultatima pretrage samo zato što Googleov robot misli da ste kao poslovni subjekt neaktivni.

Web stranica koja se redovito ne osvježuje novim sadržajem, ne ostvaruje svoj primarni cilj - dovođenje novih klijenata i posljedično ostvarivanje većih prihoda za njezinog vlasnika.

Pišite za ljude, optimizirajte za robote

Vjerujte nam, sve se vrti oko kvalitete onoga što objavljujete. Dobar informativan tekst o nekakvom održavanju vozila dobit će iznimno velik broj dijeljenja i lajkanja te će biti svojevrsni evergreen sadržaj, odnosno kvalitetno štivo koje će uvijek nekoga zanimati i biti vidljivo na internetu. I vama uvijek iznova donijeti nove klijente.

Ipak, kako bi vas oni pronašli, morate imati dobro strukturirano web mjesto te kvalitetno definiran naslov i opis članka kojeg će Google predstaviti zainteresiranim korisnicima. Kao što je dobar tekst teško uočiti bez odgovarajuće optimizacije, tako ni s lošim tekstom koji je dobro optimiziran nećete postići svoj cilj - povećati prodaju, odnosno prihode.

Zaboravite na veliku količinu ključnih riječi

5 rečenica od kojih će polovica biti ključne riječi neće nikome biti od interesa, posebice ne vašim klijentima ako vas s takvim pisanjem uopće uspiju pronaći.

Naime, budući da je cijela ideja Googleovog algoritma za rangiranje stranica korisniku ponuditi rezultate koji su mu što korisniji, stranice koje privlače pozornost putem gomile ključnih riječi obično se penaliziraju lošijim rangom.

Fokusirajte se na kvalitetu vaših članaka i specificirajte ključne riječi - bolje jedna, ali napisana tako da što konkretnije oslikava temu kojom se bavite.

Privlačite pozornost Googlea na pametan način: brojnim sinonimima i gramatičkim izvedenicama pojmova koji vas opisuju

Umjesto da forsirate općenite ključne riječi tipa “jeftina prodaja televizora”, igrajte pametno. Korištenjem sinonima (različite riječi koje se odnose na istu stvar) i brojnih gramatičkih iteracija pojmova s kojima opisujete svoju djelatnost nećete ostavljati dojam da forsirate ključne riječi, a opet ćete Googleu dati razloga da vaš sadržaj učini što relevantnijim (čitaj: bolje rangiranim).

Opet ističemo, nije stvar u broju ključnih riječi, već kako one opisuju temu vašeg članka.

Pišite duge, temeljite, kvalitetne, odnosno korisne članke

Kamen temeljac dobrog ranga web stranice je kvaliteta članaka na njoj. Vi postojite na tržištu da klijentima olakšate život, a oni se putem interneta vole informirati kako riješiti svoje svakodnevne probleme. Članci duži od 2000 riječi koji u srž obrađuju tematiku koja je dio vaše poslovne svakodnevice, barem su na prvoj stranici rezultata pretrage, dok su obično na samom vrhu. Ciljajte uvijek na kvalitetu sadržaja kojeg objavljujete - vraški će vam se isplatiti. Ako ste već stručnjak u onome čime se bavite, nemojte se suzdržavati to pokazati gdje god je to moguće. Ljudi će to cijeniti.

Iskoristite prednost dugih ključnih riječi

Pokušajte se staviti u poziciju vašeg klijenta - što mislite, hoće li vas prije pronaći netko tko upiše u Google “popravak televizora” ili vjerojatnije “obrt za popravak televizora u centru Zagreba”?

Isplati se na web stranicama biti što jasniji te rastegnuti ključne riječi kako bi vas kupci mogli locirati - prvo virtualno vezano uz svoj problem, a zatim i na onoj vašoj fizičkoj/stvarnoj lokaciji kada vide da im nudite adekvatno rješenje.

Pišite sadržaj koji daje odgovore na potencijalna pitanja klijenta

Jedan od čestih načina pretraživanja proizvoda ili usluga je upisivanje pitanja u Google za koja se traže adekvatni odgovori. Poželjno je da u svojim tekstovima nudite odgovore na sva moguća pitanja vezana uz svoje područje poslovanja. Što ste temeljitiji, veća je vjerojatnost kako ćete baš vi biti aspirin za nečiju glavobolju.

Iskoristite društvene mreže i privucite pozornost

Ako danas imate svoju web stranicu, Facebook fan stranica se gotovo podrazumijeva. Jednostavno želite na svim kanalima privući pozornost na sebe (sadržaj koji se što više dijeli, Google više rangira), a budući da su društvene mreže danas centar zbivanja na internetu, njihovo zaobilaženje je kao da na najprometnijoj ulici u gradu ne želite staviti svoj jumbo plakat.

Doduše pripazite - nemojte si dopustiti propuste radi kojih će vaš posao patiti zbog isključivog oslanjanja na Facebook ili neku drugu društvenu mrežu.

Napravite Google+ profil za svoju web stranicu

Bez obzira na to što sve čuli o Googleovoj društvenoj mreži, iz SEO perspektive itekako se isplati imati i redovito održavati G+ profil, osim onog kojeg imate na Facebooku. Cijela društvena mreža rađena je s idejom da rezultatima pretrage daje dodatnu vrijednost - sve što se podijeli na toj društvenoj mreži, gurnuti će vezani sadržaj na sam vrh pretrage.

Jeste li znali da od svih društvenih mreža za dijeljenje sadržaja, aktivnost na Googleu+ najviše utječe na rang stranice? Niste? Bez brige, niste jedini - iskoristite tu početnu prednost koju sada imate.

Promislite dobro prije odluke o naslovu članka i njegovom opisu (i dalje prva stvar koju gleda Google)

Uz sve ovo gore navedeno, dobro osmišljen naslov i meta description (kratak opis članka u 160 znakova kojeg Google čita) još uvijek su jedan od presudnih faktora koji će odlučivati o rangu vaše stranice, odnosno članka koji ste objavili na njoj. Preporučujemo da mozganje oko naslova ostavite za kraj - kada napišete cijeli tekst, biti će vam najlakše u par riječi sažeti osnovnu svrhu onoga što ste napisali. Stavite se u perspektivu vašeg klijenta i procijenite je li naslov dovoljno privlačan za klik - od 4 sata pripreme članka, 3 biste trebali uložiti u naslov. Toliko je važan.

Vrh Googlea = bolja vidljivost weba i novi klijenti​

Eto, sve što smo naveli ovdje su svojevrsni mehanizmi čijim korištenjem vašu web adresu možete pretvoriti u veoma efikasan generator novih klijenata, a potom i prihoda. Nemojte si dopustiti da novac uložen u web mjesto bude nedovoljno iskorištena investicija - izvucite iz svoje virtualne adrese ono najbolje što možete.

Ako već sami ne stignete paziti na održavanje svoje web adrese, zaposlite nekoga - investicija koja bi vam se mogla vrlo brzo isplatiti.

Izrada web stranica

Naša jezgra poslovanja i područje u kojem imamo najviše iskustva je upravo izrada web stranica po mjeri, za bilo koju djelatnost ili područje, neovisno čime se Vaša tvrtka bavi.

Izrada web trgovine

Internet trgovina je prodajno mjesto otvoreno 24 sata dnevno, svaki dan u godini. Otvaranje internet trgovine zahtjeva neusporedivo nižu investiciju s nemjerljivo većim potencijalom od fizičke trgovine.

Programiranje po mjeri

Potrebna Vam je aplikacija prilagođena Vašem poslovanju? Projektiramo i izrađujemo sve, od jednostavnih do kompleksnih sustava koji u potpunosti odgovaraju Vašim potrebama.

Blog

Svima treba jedan dobar vodič za kupovinu darova

Što pokloniti za Božić? Izradite vodič za kupovinu poklona i privucite kupce u web shop!

Kupci su strašno zauzeti preko blagdana. Nemaju vremena za disanje, a kamoli za razmišljanje što će najmilijima pokloniti za Božić. Olakšajte im život i izradite vodič za kupnju darova. Za mame, tate, djedove, bake, bradonje, programerske freakove, masterchefove... A kako izraditi vodič koji neće izgledati kao suhoparni popis proizvoda, saznat ćete upravo sada :) 

opširnije

Kontaktirajte nas

MARKER d.o.o.
Braće Radića 52d - Jalkovec
42000 Varaždin

Potražite nas na karti

Tel: 042 / 421 700
Fax: 042 / 421 704

Newsletter