Rječnik e-trgovine - što je to web shop?
Mjesto na internetu putem kojeg kupac ima mogućnost kupiti proizvode od trgovca u realnom vremenu naziva se web shop ili internet trgovina.
Riječ je zapravo web stranici koja sadrži katalog (listu) proizvoda i na kojoj kupac može iste dodati u košaricu, nakon čega slijedi proces naplate na “virtualnoj blagajni”.
Web shopovi se prema svojem prodajnom usmjerenju dijele na dvije osnovne kategorije:
- B2B (business-to-business) - proces kupovine odvija se između dva poduzetnika (veleprodaja)
- B2C (business-to-customer) - proces kupovine odvija se između trgovca i krajnjeg potrošača (maloprodaja)
Prvi web shopovi pojavili su se još tijekom ranih 90-ih, dok su njihovo korištenje popularizirali današnji internet divovi poput Amazona i e-Baya.
Trgovina putem interneta danas je u strelovitom rastu koja u odnosu na klasičnu trgovinu s godišnjim rastom od 4%, ostvaruje istovremeno 5 puta veći rast (oko 20%).
U Hrvatskoj su kupci samo u prvoj polovici 2013. godine na web shopovima potrošili više od 3 milijarde kuna.
Internet trgovine danas su novi horizont za svakog trgovca koji traži dugoročno povećanje prodaje.
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...