Rječnik e-trgovine - što je to web shop?

25. ožujak 2014.

Mjesto na internetu putem kojeg kupac ima mogućnost kupiti proizvode od trgovca u realnom vremenu naziva se web shop ili internet trgovina.

Riječ je zapravo web stranici koja sadrži katalog (listu) proizvoda i na kojoj kupac može iste dodati u košaricu, nakon čega slijedi proces naplate na “virtualnoj blagajni”.

Web shopovi se prema svojem prodajnom usmjerenju dijele na dvije osnovne kategorije:

  • B2B (business-to-business) - proces kupovine odvija se između dva poduzetnika (veleprodaja)
  • B2C (business-to-customer) - proces kupovine odvija se između trgovca i krajnjeg potrošača (maloprodaja)

Prvi web shopovi pojavili su se još tijekom ranih 90-ih, dok su njihovo korištenje popularizirali današnji internet divovi poput Amazona i e-Baya.

Trgovina putem interneta danas je u strelovitom rastu koja u odnosu na klasičnu trgovinu s godišnjim rastom od 4%, ostvaruje istovremeno 5 puta veći rast (oko 20%).

U Hrvatskoj su kupci samo u prvoj polovici 2013. godine na web shopovima potrošili više od 3 milijarde kuna.

Internet trgovine danas su novi horizont za svakog trgovca koji traži dugoročno povećanje prodaje.

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...