Daj besplatno i povećaj prodaju!
Svi vole dobivati poklone.
Kad smo djeca jedva čekamo da netko dođe u goste pa donese neku novu igračku ili čokoladu.
Kako rastemo počinjemo shvaćati da dobivamo sve manje poklona.
Kad odrastemo pa nađemo partnera njega prisilimo da nam kupuje poklone.
Još uvijek se čvrsto držimo toga da moramo nešto kupiti i dobiti za godišnjicu veze (bila ona brak ili ne) i da moramo nešto kupiti i dobiti za rođendan ili Božić.
Ako nas još i prijatelji odluče iznenaditi nekim poklonom… naša sreća je velika.
Tu su ljudsku slabost već odavno otkrili marketinški stručnjaci.
Freebies, besplatne stvari koje svi vole
Nije nikakva tajna da tvrtke već desetljećima “navlače” potrošače davanjem besplatnih stvari i popusta. Ali OK, vratimo se na poklone.
Sjeti se samo koliko puta si ozbiljno razmišljao o tome da potpišeš ugovor s nekim jer su ti zauzvrat obveze od 300 kuna mjesečno na dvije godine ponudili besplatan kišobran.
No dobro, malo pretjerujemo - nudili su besplatno neki tablet ili telefon.
Naravno da postoji još “tehnologija psihologija” davanja besplatnog koje djeluju na to da se više kupuje.
Svjedočimo tome svaki dan prolazeći policama bilo koje trgovine: uz kupljeni proizvod dobije se neki uzorak gratis ili se za cijenu jednog proizvoda dobe dva proizvoda.
I to funkcionira. Naravno. Iako je suprotno logici: “Ne mogu zarađivati ako dajem besplatno”.
Takve jednostavne kampanje davanja proizvoda možeš organizirati u svom web shopu. Kupci na internetu nemaju drugi mozak od onih koji kupuju u fizičkim trgovinama.
Zašto ne?
Davanjem besplatnih stvari dolaziš do tri vrlo korisne stvari:
- povećavaš vrijednost narudžbe
- kod kupaca se stvara veće povjerenje
- roba ne skuplja prašinu na lageru
Kada bi trebali davati proizvode besplatno?
Besplatne stvari svojim kupcima ne bi trebao dati samo zato da ih privučeš pa onda propasti jer to financijski ne možeš izdržati.
Ima nekoliko odgovora na pitanje kada davati proizvode besplatno:
- kada možeš dati nešto što si i sam dobio besplatno - uzorci
- kada se želiš riješiti nečega na lageru
- kada će besplatni proizvod biti tvoj marketing
1. Od malog uzorka do velikog proizvoda
Dati možeš nešto što te ne košta puno. Recimo - uzorke. Ako prodaješ kozmetičke proizvode znaš da velike kompanije vole poslati velik broj uzoraka.
Zašto te uzorke ne bi podijelio?
Uostalom, ne moraš točno naglasiti prilikom prodaje što uz prodaju daješ besplatno.
Možeš samo napisati: plus poklon. Pa kasnije objasniti koji je to točno poklon.
Možda se nekom i svidi upravo taj uzorak pa naruči cijeli proizvod.
2. Podijeli besplatno skupljače prašine
Besplatno možeš podijeliti ako imaš nešto na lageru čega se hoćeš riješiti, nešto što se baš ne prodaje po očekivanjima (sjeti se onih tableta koji se dijele uz dvogodišnji ugovor:).
Naravno, ako si prodavač bicikala nećeš moći besplatno podijeliti bicikle.
Ali recimo da si naručio prošle sezone hrpu zvonaca za bicikl koji se nikako ne prodaju.
U toj situaciji mogao bi svakom kupcu bicikla darovati i zvonce za bicikl.
3. Podijeli i promoviraj se
Dvostruka korist.
Recimo da si prilikom otvaranja trgovine dao napraviti šalice sa svojim logotipom. I one samo stoje.
Podijeli i istovremeno se promoviraj
Napravi akciju: “Svakom kupcu besplatno šalica”.
Imat ćeš dvostruke koristi: kupcima ćeš nešto podijeliti, a oni će na poslu ili kod kuće imati šalicu koja će ih podsjećati na tvoju web trgovinu.
Kako bi trebali dijeliti proizvode besplatno?
Sada dolazimo do ključnog pitanja.
Kako to izvesti na web shopu?
Ima nekoliko načina.
1. Potakni kupca da dođe do poklona puneći košaricu
Obavijesti kupca da će dobiti određeni poklon ako npr. potroši više od 300 kuna. Kada s tim iznosom napuni košaricu, neka mu se “magično” u košarici stvori poklon
2. Najavi dijeljenje proizvoda
Ukoliko kupci na tvojoj stranici ne znaju da nešto dijeliš, teško da će to iskoristiti.
Vratimo se na onaj primjer dijeljenja zvonaca za bicikle uz svaki kupljeni bicikl.
Stvar može biti vrlo jednostavna.
Ukoliko netko pregledava bicikle - jednostavno ga obavijesti o tome da se ovog mjeseca/tjedna uz svaki naručeni bicikl poklanja i zvonce za bicikl.
To možeš učiniti uz pomoć jednostavnog pop-up prozora.
I neka se on otvori samo prvi put na ponudi bicikla. Ljudi baš ne vole kad im obavijesti stalno skaču po ekranima.
3. Istakni da dijeliš besplatno
Već smo napisali da je jedan od trikova dijeliti uzorke besplatno.
Web shop feelunique.com upravo to radi.
Na početnoj stranici imaju rubriku “Plus free gifts”.
U toj rubrici svi su proizvodi uz koje se dobije nešto besplatno. A najčešće su to uzorci.
Ukoliko planiraš takve male akcije, naravno, trebao ih bi oglasiti: najjeftinije na društvenim mrežama.
Jesi li spreman za dijeljenje proizvoda?
Ako ti nešto nije jasno, uvijek možeš pitati nas u Markeru.
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...