Kad su horori inspiracija: 10 lekcija koje content manageri i marketinški stručnjaci mogu naučiti iz strašne filmske produkcije

Vrijeme čitanja: 7 min
30. listopad 2017.

Horor filmovi i Noć vještica idu zajedno kao margarin i marmelada ili kao content marketing i SEO optimizacija. Naravno, možete imati jedno bez drugog no tako nećete proživjeti cijelo iskustvo.

Vjerovali ili ne, iz zastrašujućih filmova možete izvući mnogo životnih lekcija.

Na primjer:

  1. Nemojte se nikada preseliti u ukletu kuću.
  2. Ako tijekom noći čujete zastrašujuće zvukove, istražite ih po danjem svijetlu.
  3. Ako vaše dijete ima nevidljivog prijatelja nemojte se loše ponašati prema njemu. Moguće je da će vam se osvetiti tijekom noći.

Uz ove vrijedne životne lekcije, mnogo se lekcija može primijeniti i na marketinške strategije, točnije na pisanje i stvaranje online sadržaja. Zapravo, neki horori vas čak mogu naučiti i da preživite svoj vlastiti horor - npr. izvući vas iz situacije kad marljivo stvarate online sadržaj, objavljujete ga i promovirate, a nigdje ni žive duše. 

To vam je kao u onoj SF seriji 4400. Potpuno normalni gradić, a kad najednom svih 4.400 stanovnika nestane. U gradu se može čuti samo zrikavac, a u vašem primjeru, može se čuti samo zvuk ventilatora iz računala. Nemate što raditi, osim čekati da netko dođe.

U očekivanju Godota. 

I... što horori i content marketing imaju zajedničkog? Pa baš kao što se blogovi, video zapisi, fotografije, infografike i ostali online sadržaj sastoje od sadržaja koji jedva čeka biti podijeljen, tako se i hororci sastoje od sadržaja koji jedva čeka zabaviti veliku hordu gledatelja.

Budući da nam je Halloween pred vratima i u duhu narančaste, crne, zelene i crvene boje, donosimo vam 10 poznatih horora prema kojima možete razvijati svoj online sadržaj i marketinške strategije

1. Zla kob, 2012 (Sinister): Ostavite dosadan online sadržaj sa strane. Uvijek stvorite neki zaplet

Sinister: online sadržaj uvijek mora iznenaditi čitatelje

Content marketing treba šokirati ljude! Ovaj zastrašujući horor uči nas da je gledatelje mnogo bolje otjerati u trku od straha umjesto da zbog dosade odu iz kina. 

Dosadni ljudi i dosadni događaji se ne primjećuju niti ne ostaju zapamćeni. Osim dosadnih klijenata

To vrijedi i za sadržaj. Hoćete li prije pročitati članak o zaštiti prirode ili blog Ivice Todorića? Ovo drugo je mnogo zanimljivije, zar ne?  

Tako da online sadržajem morate ostaviti snažan dojam na čitatelje! Bilo da je on dobar ili loš. Naravno, po mogućnosti ciljajte na što bolje reakcije, a svakako izbjegnite biti osrednji jer ćete s takvim sadržajem ostati zaglavljeni u sredini.  

2. Isijavanje, 1980 (The Shining): I najbolji online sadržaj ne mora odmah ostvariti uspjeh

Isijavanje: tek će kroz neko vrijeme pojedini tektovi ostvariti uspjeh

Online sadržaj zahtijeva strpljenje. Danas je film Stanley Kubricka Isijavanje jedan od najuspješnijih i najpoznatijih horora svih vremena. No nije oduvijek bilo tako. 

Naime, ovaj fantastični psihološki horor nije bio instant hit. Zapravo je odmah na početku dobio dvije nominacije za Zlatnu malinu (nagrada za najgora filmska ostvarenja). To je samo dokaz da će se pojedini sadržaji (čak i oni najbolji), tek kroz neko vrijeme prepoznati kao kvalitetni i da će tek kasnije dobiti popularnost koju zaslužuju.

Uloženi trud će se svakako isplatiti, samo trebate biti strpljivi. Ako su to mogli Kubrick i Nicholson, možete i vi. 

I onda ćete cijeloj konkurenciji na sav glas moći vikati: Heeeere come's Johnny!!!! A njima će strah ući pod kosti 

 

3. Strava u ulici brijestova (A Nightmare on Elm Street): Ubojiti sadržaj ne mora biti skup

Strava u ulici brijestova: content marketing ne mora biti skup

Content marketing zahtijeva kreativnost. I to je to. Uopće ne morate potrošiti hrpu novaca na oglašavanje kako bi impresionirali publiku jer je ponekad ona prva jednostavna ideja i najbolja.

Jedan od boljih primjera je dobro poznati Freddy Kruger u Stravi u ulici brijestova. U produkciju filma uloženo je svega 1,8 milijuna dolara, a u prvih godinu dana film je zaradio vrtoglavih 26 milijuna dolara.

Budući da filmska ekipa nije imala veliki budžet, svi specijalni efekti (pa i oni najjeziviji), napravljeni su na sasvim jednostavan i jeftin način.

Tako je Wes Craven (režiser i pisac) za jedan intervju rekao kako jednostavno i učinkovito uvijek pobjeđuje skupo i napola napravljeno. To samo znači da nešto veliko ne znači uvijek najbolje.

4. Istjerivači duhova, 1984  (Ghostbusters): Online sadržaj treba se uklopiti u cjelokupan imidž brenda

Samo kvalitetnim marketinškim timom možete doći do uspjeha

Content marketing prije svega zahtijeva timski rad. Iako Istjerivači duhova više naginju horor komediji nego pravom hororu, ipak nas  i oni mogu što šta naučiti. Najbitnija lekcija koju možemo izvući je kako je timski rad jedini način preživljavanja u bilo kojoj situaciji (uz malo sreće). 

Content marketing ne smije stajati sam za sebe. On se mora nadopunjavati s misijom i vizijom vašeg poslovanja, vašom online ponudom i cijelim brendom. 

Samo zajedničkim snagama mogu prevladati tamne sile interneta.

5. Petak 13, 1980 (Friday the 13th): Nikada ne podcjenjujte konkurenciju

Petak trinesti - analizirajte svoje online konkurente

Odličan content marketing od vas zahtijeva da od glave do pete razumijete konkurenciju

U horor filmovima glavni negativci će često imati neke nadnaravne moći. Nikada neće biti obični ljudi. Onaj mali Ivica iz susjedstva. 

Pa tako ni vaši konkurenti nikada neće biti obični ljudi

Samo se sjetite na prvi pogled običnog Jasona. Tko ga je olako shvatio, gadno je nadrapao.

Zato pamet u glavu i što bolje analizirajte svoje protivnike:

  • tko su, 
  • što su, 
  • koja im je ciljana publika, 
  • kolika im je popularnost, 
  • što nude, 
  • koji su njihovi najprodavaniji proizvodi, 
  • na kojim su društvenim mrežama,
  • kako se oglašavaju,
  • ….

Stvaranjem marketinških strategija na temelju pogrešnih pretpostavaka možete završiti kao jedna od Jasonovih žrtava. Dobili ste ulogu u filmu no za pet minuta već su vas izbrisali iz scenarija.

6. Koliba u šumi, 2012 (The Cabin in the Woods): Malo online humora nikome ne šteti

Koliba u šumi: malo online humora nikome ne škodi

Koliba u šumi je film prepun neizvjesnih stravičnih situacija, sa zapravo vrlo smiješnim scenarijem.

U jednom trenutku možete umirati od straha, a samo nekoliko sekundi poslije možete umirati od smijeha. Vaš marketinški sadržaj možda neće (zapravo, nadamo se da vam to nije cilj) zastrašiti čitatelje, ali dodir humora će ih dulje zadržati na ekranima mobitela i računala. 

7. Projekt: Vještica iz Blaira, 1999 (Blair Witch Project): Budite autentični, budite ono što jeste

U online reklamiranju budite autentični i svoji

Nekad su specijalni efekti i glavni likovi s posebnim moćima bili nešto što svaki dobar hororac mora imati. A danas? Danas tražimo realno i jednostavno! To dokazuju odlične reakcije publike na niskobudžetni film snimljen iz prve ruke Projekt: Vještica iz Blaira”.

Kupci i korisnici preferiraju brendove koji pričaju njihovim jezikom, tj. ljudskim jezikom, a ne onim dosadnim, poduzetničkim. Autentičan marketing znači da se ne skrivate iza fancy slika i lažnog predstavljanja. Dopustite kupcima da vas vide kao običnog čovjeka, jednog od njih, a ne kao nekog koji sjedi na visokom tronu i koji je rezerviran samo za odabrane ljude.

8. Paranormalno, 2007 (Paranormal Activity): Povežite se s publikom! 

Glavni se likovi u Paranormalnoj aktivnosti čine stvarnima. Kao pravi ljudi iz susjedstva, a ne kao da su plaćeni glumci. 

Oni reagiraju na isti način kao što bi svaka normalna osoba reagirala u takvim situacijama. I zbog toga je ovaj niskobudžetni hororac dobio toliko mnogo obožavatelja.

Iz ovog horora možete naučiti da je prilikom izrade marketinških sadržaja važno da se prema kupcima i čitateljima odnosite kao da su svi dio jedne velike zajednice. Zajedno s vama. 

Razmišljajte kao:

  • Mi smo, a ne oni su.
  • To je za nas, a ne to je za njih.

Kada se ljudi osjećaju kao da su dio grupe, osjećaju se povezanije, spremniji su vjerovati određenom brendu i ono najvažnije - s vremenom će dobiti želju vraćati se u web shop kako bi vidjeli što ima novog u njihovoj zajednici. Ima li kakvih novih i zanimljivih sadržaja, akcija ili proizvoda.

9. Carrie, 2013 (Carrie): Kako bi došli do nove publike, uredite postojeći sadržaj

Ažurirajte stari online sadržaj i ponovno ga promovirajte

Baš kao što je film Carrie iz 2013. godine “posudio” cijelu radnju izvornog filma snimljenog 1976. godine tako i vi možete urediti stari online sadržaj i promovirati ga na društvenim mrežama. 

Izaberite blog koji sadrži zastarjele podatke ili za kojeg mislite da ga možete obogatiti kvalitetnijim informacijama. Dodajte nove i relevantne podatke, ubacite ljepše i kvalitetnije fotografije, optimizirajte naslove i potrudite se oko linkanja sadržaja

Ako je staro, nije da više ne zavređuje vidjeti svjetlo dana. Osim što ćete doći do nove publike, podići ćete se i u Googleovim očima jer on voli svježi sadržaj.

Dakle, recikliranjem starog sadržaja dobivate plus kod publike i kod Googlea.

10. Sotona, 2010 (Devil): Nemojte da vas ograničenja sputavaju u stvaranju sjajnog online sadržaja

Iako imate ograničeni budžet, nije da ne možete napraviti odličnu marketinšku kampanju

Cijeli film Sotona odvija se u dizalu. Istina, nikada ne bi mislili da bi se nešto interesantnog moglo dogoditi u nekoliko zatvorenih kvadrata, ali eto čini se da se može. 

Bez obzira sputava li vas ograničen broj ljudi ili mini budžet za marketinške kampanje, važno je da imate dobru ideju.

Budite kreativni i predstavite se čitateljima s korisnim, zabavnim i informativnim sadržajem. 

Zapamtite da nakon kvalitetnog horora nitko ne ide mirno spavati. Radnju filma često pamtimo i po nekoliko dana što znači da ništa od spavanja.

Ostavlja li i vaš online marketing jak dojam na vaše kupce i korisnike? Slobodno nam se javite ako trebate pomoć kod stvaranja kvalitetnog online sadržaja ili u slučaju ako vam je web shop već toliko zastario da sama njegova pojava plaši i tjera kupce. Kod horor filmova to je super no kod online poslovanja baš i nije.

Danas je content marketing  MUST HAVE ako želite uspjeti u prenapučenom internet svijetu, a ako nešto znamo, to je pisati odličan content. Zar ne?

Sretna vam Noć vještica i zabavite se! Nadamo se da vas strašni Internet zombiji neće napasti

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics