5 savjeta za stvaranje sadržaja kojeg će vaši čitatelji obožavati

Vrijeme čitanja: 8 min
21. ožujak 2016.

Stvaranje super originalnog sadržaja koji će se društvenim mrežama viralno širiti. Baš poput virusa, ali onog dobrog. 

To je želja svih nas koji stvaramo sadržaj, odnosno bavimo se content marketingom, ali nažalost katkad to nije tako lako postići.

Svi smo se katkad zatekli u situaciji da objavimo blog post na društvenim mrežama i čekamo reakcije. I čekamo. I ništa. 

Neka te to ne obeshrabri. 

Teško je pogoditi temu koju će svi s guštom čitati i dijeliti. A i Google u današnje vrijeme sve zna pa je teško iz dana u dan biti originalan i urnebesno zanimljiv.

Ipak, postoje načini na koje možeš stvoriti sadržaj s kojim ćeš imati veće šanse privući klikove. I lajkove. Na kraju krajeva i kupce.

Za početak važno je znati o čemu pisati i kakav sadržaj zanima tvoju publiku, a zatim i kako privući korisnike da pročitaju baš tvoj blog.

Iz tog smo se razloga odučili s vama podijeliti pet savjeta kako da počnete stvarati sadržaj koji će vaši čitatelji rado čitati. I dijeliti s prijateljima. Pa krenimo.

1. Trebaš originalan sadržaj koji zanima tvoju publiku

Kod stvaranja sadržaja sve u početku ovisi o branši kojom se baviš. Ako prodaješ cipele, pisat ćeš o cipelama, a ako prodaješ dječje igračke pisat ćeš o sadržajima koji zanimaju roditelje. Dakle, to je početak.

Sljedeće što trebaš razraditi je kome se obraćaš. Obraćaš li se kupcima koji su kupili cipele pa ih zanima kako te cipele održavati ili kupcima koji ne znaju koje tenisice kupiti.

Naravno, ovisno o tome ćeš stvarati različitu vrstu sadržaja. Za jednu publiku možda ćeš napraviti blog "Kako redovnim održavanjem produljiti život kožnoj cipeli", a za druge "Ideje za styling: izgledaj super u tenisicama u svim prigodama".

Kako ti je u interesu obraćati se svim kupcima koji zanimaju cipele, bilo bi najbolje da na papir staviš tko je sve tvoja publika i koje stvari tvoju publiku zanimaju.

Najvažnije je znati tko je tvoja ciljana publika i za nju stvoriti informativan sadržaj
Najvažnije je znati tko je tvoja ciljana publika i za nju stvoriti informativan sadržaj

 

Idemo na nekoliko primjera vidjeti kako bi to funkcioniralo da prodaješ madrace.

U tom slučaju, korisnicima bi trebao dati odgovore na najčešća pitanja poput: "Kupiti madrac od pjene ili opružni madrac?", "Kako održavati madrac", "Koji madrac odabrati, ako spavaš na boku", itd., itd.

Uz to, zapitaj se što još zanima tvoju publiku, ako prodaješ madrace? Odgovor je očit - sve što je na neki način povezano s boljim i kvalitetnijim spavanje.

Zato upravo takvim sadržajem pokaži svojoj publici da brineš za njih i njihove potrebe, a ne da im samo želiš prodati madrac.

Dobar primjer su blogovi Happy Dreams i Perfecta Dreams koji korisnicima nude sve opisano: korisne savjete koji kupcima pomažu kod izbora madraca, kao i zabavne i korisne savjete koji su na neki način povezani sa spavanjem, ali nisu isključivo prodajni.

I još jedna važna stvar.

Prije nego kreneš s izradom sadržaja jako dobro istraži područje o kojem namjeravaš pisati. Nema smisla svojim potencijalnim kupcima davati neprovjerene ili krive informacije.

To ne znači da trebaš prepisivati, već naprotiv. Google voli originalan, kvalitetan i zanimljiv sadržaj pa i sam kaže kako je originalnost jedan od najboljih načina ulaska na njegovu listu popularnosti. Dakle, automatski generirani sadržaj ili copy paste sadržaj iz drugih izvora ne prolaze.

Sve jasno? :D

2. Piši jasne, ali i ubojite naslove

Roditelji nas od malena uče kako je prvi dojam najvažniji. Zbog toga smo nebrojeno puta morali imati one neudobne cipele, košuljicu uguranu u hlače i naravno - zalizanu kosu. I to je bilo navodno dovoljno za dobar prvi dojam.

Na Internetu također moraš dati sve od sebe da ostaviš dobar prvi dojam i privučeš pažnju. Za to ti je potrebno i više od kvalitetnog sadržaja i vrhunskog dizajna. Potreban je i ubojiti naslov.

On je prvi, a možda i jedini dojam koji ćeš ostaviti na potencijalnog čitatelja. Ako naslov nije dovoljno primamljiv, slobodno stisni DELETE gumb na tipkovnici jer tvoj blog u kojeg si uložio toliko vremena i truda kao da ni ne postoji.

S dobro osmišljenim naslovom ćeš ostvariti i dobar prvi dojam
S dobro osmišljenim naslovom ćeš ostvariti i odličan prvi dojam

 

Primami potencijalne čitatelje na bilo koji način. Pod tim ne mislimo na naslove kao što su: "Nećete vjerovati što se zatim dogodilo" ili "Jelena Rozga je napokon rekla sudbonosno da", da bi na kraju ispalo kako je rekla sudbonosno da u nekoj reklami.

Takvi naslovi zovu se clickbait naslovi i strukturirani su tako da privuku, tj. navuku čitatelje kako bi otvorili članak na nekom portalu. Oni uvijek nude ekskluzivu i senzacionalnost što se ne bi moglo reći za njihov sadržaj.

Naslov mora biti relevantan i nikada ne smije zavaravati posjetitelje. Oni će te brzo prokužiti i začas ćeš završiti na listi otpisanih.

Garantiranog recepta za stvaranje ubojitog naslova nema pa ti možemo ponuditi samo okvirne savjete prema kojima možeš raditi:

1) Što jednostavnije, to bolje

Većina istraživanja koja se vrte Internetom kažu kako su najučinkovitiji naslovi kratki, jednostavni i lako razumljivi. Kraći naslovi su također dobri za tražilice pa bi trebali sadržavati otprilike 40-ak znakova. Tako će cijeli naslov biti vidljiv u rezultatima pretraživanja. Bez onih točkica pokraj.  


Kraći naslov će biti bolje prikazan na Google tražilici

2) Privući pažnju

Šokiraj čitatelje, zbuni ih, budi kontroverzan! U naslov stavi nešto poput: "6 pogrešaka koje radite kod pranja posteljine" ili "9 mitova o spavanju beba koje bi svaki roditelj trebao znati."

Ovakvi naslovi plijene pažnju, jer daju naslutiti kako nas u članku čekaju neke jako korisne informacije. Naravno, uz takav naslov, čitatelji očekuju i relevantan sadržaj pa neka ti slučajno ne dođe na pamet prevariti ih i osim šokantnog naslova ne ponuditi nikakve relevantne informacije.

3) Upoznaj potrebe čitatelja

Čitatelji najviše vole naći koristan sadržaj pomoću kojeg će saznati i naučiti nešto novo. Dobri primjeri blogova su: "Prirodna njega za čisto lice bez prištića i akni" ili možda "Kako na prirodan način očistiti madrac."

Naravno, drži se svog područja poslovanja i pričaj im o stvarima u kojima si uistinu stručan. 

Ako prodaješ bicikle nećeš davati savjete kako ispeći lazanje kao pravi Talijan ili kako napraviti kvalitetnu fasadu :)

4) Upotrijebi liste

Čitatelji vole savjete, a još više ih vole ako su strukturirani u liste. Prije će kliknuti na "5 razloga zašto morate uvesti glazbu u djetetov život" nego na naslov "Razlozi zašto morate uvesti glazbu u djetetov život".

Ova brojka im podsvjesno govori koliko će im otprilike trebati vremena za čitanje cijelog članka. Znači ako su pet razloga onda će to oduzeti otprilike pet minuta, a da ih je 20 to će uzeti i pola sata. A svatko ima pet minuta vremena :)

5) Upotrijebi ključne riječi

Naslovi su moćan dio SEO optimizacije. Naravno, prvenstveno pišeš za čitatelje, ali moraš misliti i na Googlea.

U naslovu upotrijebi ključne riječi oko kojih se tvoj sadržaj vrti. Tako ćete potencijalni čitatelji lakše naći jer će te Google postaviti na bolji rang u svojim rezultatima traženja.

3. Piši za lijene ljude

Baš kao što nećemo uzeti Braću Karamazove za štivo prije spavanja tako ni online korisnici ne žele uložiti preveliki napor u čitanje teksta. Osim ako baš nisu u potrazi za nečijim znanstvenim radom.

Tako će prosječni posjetitelj web stranice utrošiti čitavih 96 sekundi svojeg vremena na čitanje sadržaja. Zapravo to ne bismo mogli nazvati čitanjem već skeniranjem sadržaja. A što je sad pak to?

Skeniranje sadržaja znači proći pogledom kroz sadržaj. Pročitamo naslov, podnaslov, prvih par rečenica, ono što je naglašeno, pogledamo slike i već znamo o čemu se radi. Malo tko od nas baš sve čita.

Svi smo pomalo lijeni i većini nas se ne da čitati cijeli sadržaj
Svi smo pomalo lijeni i većini nas se ne da čitati cijeli sadržaj

 

Dakle, važno je stvoriti sadržaj koji je kvalitetan, ali ujedno i pristupačan za čitanje. Evo nekoliko savjeta kako pravilno formatirati takav tekst:

  • Koristi natuknice. Koristi natuknice ili liste kad god je to moguće. Na primjer prilikom nabrajanja bitnih stvari.
  • Tekst podijeli u što više podnaslova. Naslovi i podnaslovi su veći i deblji od ostatka sadržaja pa je iz njih lako iščitati što se događa u sadržaju.
  • Slobodno ostavi malo praznog prostora. Nemoj misliti kako moraš popuniti svaki piksel praznog prostora na ekranu. Radije ostavi malo prozračnosti između teksta i stvori što više manjih odlomaka.
  • Upotrijebi vizuale. Prvo što zamijetimo su slike pa ih postavi strateški i pametno. Na primjer kod ključnih ideja ili rezultata oko kojih se vrti cijeli sadržaj. Prema rezultatima HubSpota, smatra se kako bi nakon svakih 100 riječi trebalo ubaciti po jednu sliku, a svaki članak bi trebao imati barem devet slika. Evo dokaza kako slika vrijedi više od 1000 riječi.
  • Formatiranje teksta. Koristi bold, VELIKA SLOVA, kurziv i podcrtaj važan tekst. No, nemoj se zanijeti i pretjerati. Umjesto da olakšaš čitanje i privučeš pogled posjetitelja samo ćeš ga dodatno frustrirati. Pa, zamisli da trebaš čitati ovakav tekst:

Lorem ipsum dolor sit amet, AN FABULAS EXPETENDIS MEI, illum accusam volutpat  QUO EA.

4. Pametno poveži sadržaj

Kad čitamo knjigu obično ćemo je početi čitati od prvog poglavlja (možda i uvoda) pa okretati stranicu za stranicom sve do kad ne dođemo na kraj knjige. I to je sasvim logično.

No, kad čitamo online sadržaj, većina nas neće početi čitati blog od prve stranice pa na dalje. Možemo krenuti s bilo kojeg mjesta, a a zaustavit ćemo se tamo gdje nam je nešto zanimljivo i korisno.

Zato u  kroz blogove poveži sadržaj kako bi čim dulje zadržao čitatelja.

Evo što moraš učiniti:

  • Ugradi poveznice kroz sadržaj. Ako si kroz svoj sadržaj spomenuo madrace koji su otporni na grinje, a već si ih prije u nekom blogu detaljno obradio, stavi poveznicu na taj blog. Čitatelj će klikom na link moći saznati nešto više o njima. 
  • Ponudi čitatelju povezane sadržaje. Dakle, vaš čitatelj još uvijek čita savjete kako odabrati pravi madrac. Da bi mu olakšali život povežite ovaj blog s blogovima koji su usko povezani s tom temom, kao na primjer, "Prodavač savjetuje: kako odabrati podnice" jer podnice i madrac idu ruku pod ruku.
Poveži svoj sadržaj s ostalim relevantnim sadržajem kako bi privukao posjetitelje
Poveži svoj sadržaj s ostalim relevantnim sadržajem kako posjetitelji što dulje ostali na web stranici

 

Posjetitelj će se zadržati dulje na tvojoj web stranici jer će čitati sadržaj koji je njemu zanimljiv.

Uz to sve, važno je kod svakog članka imati poziv na akciju (CTA). Kada si već si dao toliko truda da privučeš čitatelja i potencijalnog kupca, ponudi mu i da napravi neku akciju u tvojem web shopu.

Hoće li to biti prijava na newsletter, poticanje na daljnje čitanje ili kupnja proizvoda - odluka je na tebi.

5. Promoviraj sadržaj

Nakon što si još četiri puta pregledao tekst, provjerio sve gramatičke pogreške u Haschecku, ušminkao ga i povezao s ostalim sadržajem, vrijeme je za onaj klik na gumb "objavi". Bravo, čestitamo! Uspio si! I što sada? Blog je objavljen i kako obavijestiti online korisnike da imaš novi blog post? Umjesto da sjediš za računalom i čekaš posjetitelje baci se u akciju.

 Pokreni se i promoviraj svoj blog
Kad objaviš blog, nemoj ljenčariti. Pokreni se i promoviraj svoj blog!

 

Promoviraj se na društvenim mrežama. Podijeli s prijateljima svoj informativan sadržaj i zamoli ih neka ga dijele s drugima. Isto tako možeš objaviti svoj blog na tuđoj stranici kao blog gost :)

Uloži u promidžbu bloga na društvenim mrežama i pošalji newsletter.

Pobrini se i da na kraju svakog bloga imaš mogućnost dijeljenja, lajkanja i tweetanja svojeg članka.

Htjeli bismo ti reći kako je pisanje informativnog i vrijednog sadržaja mačji kašalj, no istina je kako nije lako napisati ni jednostavan i kratak sadržaj. Naš najbolji savjet je da ne pokušavaš biti majstor u svemu. Drži se svojeg područja u kojem si zaista dobar, što više čitaj tuđe blogove i nađi što više savjeta.

Ako ti se to čini kao prevelik izazov, slobodno se obrati nama. Mi volimo stvarati super sadržaj ;)

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics