Kada se visoka očekivanja i vrlo jeftin web shop pretvore u glavobolju

28. travanj 2014.

"Koja je cijena vašeg web shopa?"

Pitanje s kojim se kao studio za izradu web shopa svakodnevno susrećemo, već pri prvom telefonskom pozivu.

I ono što klijenti obično zaborave, jedno od najmanje bitnih.

Zvučalo to vama čudno ili ne, odgovor na pitanje koliko nešto košta u trenutku kada odlučujete da li investirati u web shop ili ne jednostavno ne može biti presudni faktor.

Naravno, nećemo biti pretenciozni.

Normalno da želite znati imate li dovoljno novca za ostvarivanje svojih prodajnih ciljeva i je li vama, s obzirom na situaciju u kojoj se nalazite, cijena uopće prihvatljiva.

Ono što Vas zapravo zanima je činjenica koliko želite zaraditi s ulaganjem u web shop i koliko brzo.

Za vrednovanje stvari potrebno je njihovo razumijevanje

Zar nije uvijek tako?

Složit ćete s nama kada kažemo kako je vrednovanje stvari u potpunosti subjektivna stvar.

Ponajviše zavisi od vaše perspektive, odnosno razumijevanja toga što točno dobivate time što plaćate.

Pitajte se zašto uopće ulažete novac u nešto.

Da dodatno zaradite? Da uštedite vrijeme? Da povećate obujam poslovanja? Da smanjite troškove? Sve to zajedno?

Sve su to pitanja na koje svatko od nas voli dobiti pozitivne odgovore, no kada je riječ o očekivanjima u kontekstu tih odgovora, vrlo često ne postoji razumijevanje za osnovnu zakonitost ekonomije:

Visina ulaganja odlučit će visinu i brzinu povrata uloženog, a potom i visinu zarade.

Ovdje govorimo o kvaliteti.

Ona ima svoju cijenu.

Oduvijek je imala.

No kvaliteta donosi i mnogobrojne mogućnosti.

Što nas ponovno dovodi do pitanja zašto uopće ulažete novac u nešto.

Uzmimo banalni svakodnevni primjer - recimo kupnja automobila.

Smisao te radnje je nabaviti prijevozno sredstvo koje će vas odvesti od točke A do točke B.

Ako ćemo biti objektivni, u tu svrhu može vam poslužiti i rabljeni automobil od 1000€.

Može, zar ne?

Neosporno je kako ćete za tako male novce dobit funkcionalno vozilo, no pitanje je da li ono zbilja zadovoljava vaše želje i potrebe, posebice ako se bavite nekakvim poslom.

Vjerojatno (ne uvijek) će ispuniti svoju primarnu svrhu postojanja (da vas doveze na cilj), no zato zaboravite na udobnost, hladan zrak tijekom ljeta, adekvatnu razinu sigurnosti te se pomirite s redovitim kvarovima.

U prijevodu, osim što će svaka vožnja biti daleko od onoga što bi čovjek poželio i trebao, automobil će vas vjerojatno iznevjeriti onda kada ga najviše trebate.

Zamislite da ste dostavljač hrane gdje je vrlo bitno hranu dovesti kupcu u obećano vrijeme. A vi vozite jeftini kombi koji se pokvari svako malo. Štedili ste s osnovnim alatom za obavljanje biznisa.

Koja velika greška. 

Kratkoročno ste možda profitirali kada ste kupili takvo vozilo, no dugoročno ste osudili svoj biznis na propast budući da ne možete hranu dostaviti u obećano vrijeme. Ne biste vjerovali kako se skupi kritična masa kupaca koji prošire po gradu vijest kako ne dostavljate hranu na vrijeme.

Ili recimo da ne dođete na sastanak u dogovoreno vrijeme i zbog kašnjenja vam propadne veliki posao.

Jeftino je opet ispalo najskuplje.

Izgubljeno vrijeme i živce nema potrebe posebno komentirati.

Stvari koje je moguće nepovratno izgubiti nemoguće je vrednovati.

Vrijeme, zdravlje, propuštene prilike.

Sada zamislite da tražite nekakav alat koji vam mora pomoći u nečem kudikamo kompleksnijem kao što je povećanje prodaje.

Ajmo opet biti slikoviti.

Definiranje vaših dometa

Imate trenutno svoju trgovinu u užem centru grada, no ne zarađujete dovoljno.

150 000kn mjesečnog prometa vam je premalo uz troškove koje imate, a za otvaranje nove trgovine i povećanje obujma poslovanja jednostavno nemate dovoljno novca.

Plaćanje najma, radnika, opremanje novog prostora, održavanje, režije, nameti države... odustanete pri samoj pomisli.

 

Srećom za vas, čuli ste da se posao danas može voditi i na internetu, samo vam treba dobar alat za to.

Znate kako je to web shop.

Idete malo proguglati da vidite što se nudi te pronađete nekakve pakete brojnih web studija -  web shop s osnovnim funkcionalnostima od 2 i pol tisuće kn, nekakav standardni paket od 5 tisuća kn i nekakav “pro sustav” od 10 tisuća kn.

Vi recimo želite povećati promet na 250 000 kn mjesečno.

Je li to izvedivo s ulaganjem od 5000kn?

Ili s onim od 10000kn?

To vam je ono automobilističko pitanje - je li realno očekivati kako ćete s automobilom od 1000€ godišnje raditi 50 000 km?

Normalno da nije.

Ako smatrate da je, i vi ste još jedan koji negira onu zakonitost ekonomskog ulaganja koju smo ovdje naveli.

Ponovit ćemo je:

Visina ulaganja odlučit će visinu i brzinu povrata uloženog, a potom i visinu zarade.


Ako se odlučite za takav web shop, dobit ćete točno ono što ste platili - alat koji će u teoriji funkcionirati i koji će u praksi jednostavno biti nedostatan za ostvarivanje onog prodajnog cilja od 250 000kn.

Da se razumijemo - web shop takvog cjenovnog ranga, pod uvjetom da je dobro napravljen, može vam pomoći, ali samo u onim početnim stadijima razvoja internet poslovanja.

Znači kada ste zadovoljni s bilo kakvom zaradom.

Na promet od minimalno 250 000kn mjesečno s takvim web shopom slobodno zaboravite.

Dobit ćete točno ono što ste platili.

Ne postoji univerzalni web shop koji je dobar za svakoga

Pravo pitanje koje se morate pitati u trenutku donošenja odluke da li ulagati u web shop ili ne je očigledno.

Spomenuli smo ga odmah na početku ovog teksta - koliko točno želim zaraditi s novim web shopom i koliko brzo želim vratiti investiciju?

To su pitanja koje mi odmah postavimo našim klijentima - bez njih ne možemo znati što je za Vas najbolje rješenje.

Shodno tome, ne možemo vam bez odgovora na to pitanje reći koja je cijena našeg web shopa.

Ne postoji univerzalni web shop koji je dobar za svakoga.

Svi oni koji nude univerzalna rješenja ne znaju što je najbolje za Vas.

Velebitska degenija

Web shopovi nisu namještaj da dođete u trgovinu i izabere onaj koji vam se najviše sviđa.

Kao što je svatko od nas jedinstvena osoba, tako je svaki biznis jedinstvena biljka s jedinstvenim potrebama.

Jedinstven poput Velebitske degenije.

Jednostavno morate imati svoje jasno definirane ciljeve, a tek onda se prema njima dolazi do web shopa koji će svojom kvalitetom i funkcionalnošću opravdati vaša očekivanja, sa željom ostvarivanja zacrtanih ciljeva.

 

Kada se to uzme u obzir, sasvim je normalno da naši klijenti svoju investiciju vrate u svega nekoliko mjeseci, a taj jednokratni trošak povrata investicije ispadne jedva 5% ukupnog prometa u prvih godinu dana rada web shopa.

Bez obzira radilo se to u obujmu prometa od nekoliko stotina tisuća kn ili u slučaju od par tisuća kn.

Dakle nije toliko bitno koliko nešto košta, bitno je da vi znate što točno želite postići.

Kada to definirate, slobodno nam se obratite i uz nas postignete svoje ciljeve.

Kontaktirajte nas

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...