5 požarnih mjera za spašavanje web shop prodaje

10. prosinac 2013.

Jednostavna pitanja obično nude sve samo ne jednostavne odgovore.

Ako imate web shop, svjesni ste gorke istine - zbilja je teško biti primijećen. Prodati nešto? 

Sizifov posao.

Do vas su uglavnom dolazili samo oni koji su uporno tražili nešto što je rezultat s kojim se teško možete pomiriti.

Znači, muči vas onaj vječit problem interneta - kako ću na web shop dovesti veći broj kupaca? Kako će me ljudi na ogromnom internetu uopće pronaći? 

Da budemo s vama u potpunosti iskreni, Ići ponuditi precizan odgovor na ovo pitanje je zbilja teško. I zapravo neozbiljno budući da u životu ne postoje brza i laka rješenja kompleksnih problema. Oni koji tvrde suprotno - lažu.

Morate voditi računa o gomili stvari - kvaliteti izrade vašeg web shopa, SEO optimizaciji, kvaliteti sadržaja kojeg objavljujete (posebice ako ste blog), kvaliteti prezentiranih proizvoda, prisustvu na društvenim mrežama, kvaliteti usluge koju pružate, marketinškoj strategiji i da ne nabrajamo dalje.

Realno, svaki od ovih pojmova je prilično detaljna tema koja može dobiti nekolicinu ovakvih blog postova.

Jer da su stvari jednostavne, svi bi imali odličan promet na web shopovima. 

Što znate i sami, nije slučaj.

U redu, složit ćemo se s vama - potrebno je negdje krenuti. Kruh treba svaki dan staviti na stol.

Pa da vam pomognemo.

Za liječenje slabog prometa na webu mogu vam za prvu ruku uskočiti neki brzi dokazani mehanizmi, prije nego li krenete u temeljit redizajn vašeg weba i poslovne politike.

Jer to vam sigurno treba inače ne biste čitali ovo, nego biste svoj moderan web shop pokušali putem onih, ranije istaknutih kompleksnijih tema, dodatno optimizirali.

Ok, dosta, prekinimo s filozofijom i prijeđimo na savjete.

Ponudite nešto korisno i besplatno

Svi mi volimo korisne stvari.

Posebice dok su one besplatne.

Ako imate katalog proizvoda koji je krcat takvim stvarima, pokušajte iz njega izvući nešto korisno (a da nije preskupo za vas) te dodajte to kao gratis na svaku kupovinu.

I razglasite naravno gdje god je to moguće.

Ili to ili postanite kreativni.

Jedna američka trgovina ponudila je bez nekog specijalnog razloga aplikaciju koja prikazuje kako na 70 različitih načina napraviti čvor na konopcu.
Vi recimo možete pripremiti tutorial (nešto na YouTubeu, ne trebate programere za to) kako na 10 različitih načina zavezati kravatu. Jer vezanje kravate je za mnoge i dalje nedokučiva misterija.

Posebice ako ste muško.

Pa ako recimo prodajete odijela, ponuditi svojim kupcima takav jedan tutorial je nešto što će ljudi sigurno cijeniti. Stvorit ćete tako viralan sadržaj koji će se dijeliti na internetu te ćete tako na svoj web privući reflektore pažnje, bez obzira koliko dobro ili loše on bio napravljen.

Od silnih ljudi koje ćete privući, dio njih će sigurno na vašem web shopu vidjeti nešto zanimljivo. Kad se to desi, postigli ste svoj zacrtani cilj - povećali ste broj posjeta i stopu konverzije.

Oglašavajte se putem PPC oglasa

Za ovo ste vjerojatno čuli - Googleovi Pay-Per-Click oglasi (ili AdWords) su najbrži i najjednostavniji način kako potencijalnim kupcima doći u vidno polje.

No, kao što smo na početku naglasili, to je samo privremeni prečac prema većem broju posjeta - ono što vama dugoročno treba je web bogat kvalitetnim sadržajem te SEO optimizacija. Do toga se ne dolazi preko noći, a slažemo se s vama kako u međuvremenu treba od nečega živjeti.

Upravo će PPC oglasi biti poticaj (boost, kako bi rekli Englezi) kojeg sada trebate.

Iskoristite društvene mreže za interakciju s kupcima

Tužna istina je da društvene mreže zapravo ne prodaju.

Stope konverzije su zanemarivo male, no to ne znači kako vam je taj kanal o kojem svi danas govore u potpunosti beskoristan.

Treba ga samo koristiti na pravilan način.

Ubacite malo kreativnosti u priču i vrlo lako možete oko svojeg weba stvoriti nekakvu viralnu priču.

Osmislite natjecanje gdje recimo ljudi trebaju na vaš zid staviti fotografiju s temom koja se nekako dotiče vašeg biznisa. Ili recimo ponudite besplatno paket promotivnim kodova za popust, a zauzvrat zatražite e-mail adresu na koju ćete poslati te kodove.

E-mail nije tu slučajno budući da tako dobivate kontakte kojima kasnije možete ponuditi newsletter. Za razliku od društvenih mreža, newsletter je primjerice i dalje vrlo efikasan kanal prodaje kojeg jednostavno ne želite zaobići.

Kako napraviti newsletter i kako izgleda dobar newsletter pokazali smo u našim ranijim blog postovima.

Znači društvenu mrežu pretvorite u šator na sajmu putem kojeg ljudima dajete do znanja kako postojite. Nakon što privučete nečiju pažnju, cilj vam je te ljudi dovesti u bazu vaših zbivanja - to bi dakle bio web shop.

Iskoristite tradicionalne marketinške kanale

Vratimo se na početak ove priče - koji je vaš osnovni problem?

Nitko ne zna da postojite.

Činjenica je da možete imati i najbolju ponudu na svijetu, no ako nitko neće čuti za nju, badava vam.

Dok smo se internet marketinga već ranije djelomično dotaknuli kroz prethodne točke, nemojte zaobići ni tradicionalne marketinške kanale.

Da, oni su relativno skupi i da, ne baš toliko efikasni za internet okvire, no vašim potencijalnim kupcima u podsvijest mogu usaditi naziv brenda ili nekakvu dobru ponudu koji će biti vjerojatno dovoljan okidač da dignete posjećenost weba, a time i prodaju.

Ne očekujte čuda jer oni koji vas pronađu u novinama vjerojatno nisu toliko vični online šopingu - no prema zakonima statistike, naći se i oni koji jesu. I oni imaju svoj krug ljudi koji također kupuju online.

Negdje treba krenuti, zar ne?

Kreirajte humorističan sadržaj

Jer život je ionako preozbiljan.

Svi mi imamo nekakav smisao za humor, koliko god sami sebe uvjeravali da nemamo.

U ovom informacijski pretrpanom dobu, ljudima “robe” nikad dosta pa nekakva smiješna slika na vlastiti račun ili video u kojem na humorističan način prikažete beneficije toga zašto ne hodati po dućanima i zašto je dobro koristiti web shop mogu biti dobri okidači za privlačenje reflektora pažnje.

Humoristični sadržaji su obično oni koji su vrlo viralni i dobro ih je iskoristiti budući da šoping mnogo bolje ide u pozitivnom ozračju.

Da, takve stvari zahtjevaju dosta vremena, no valjda vam je u interesu da si kruh donesete na stol. I još se pritom zabavite.

Požarne mjere

Shvatite sve ovo kao požarne mjere.

Konstantna oglašavanja na duži rok su prilično skupa, a viralan sadržaj ima svoje limite. Zdravo internet poslovanje možete samo i isključivo graditi na dobrim temeljima - to konkretno znači da vam treba web trgovina izgrađena prema standardima struke i podržana modernom tehnologijom.

Kao što se često kaže u narodu, bez alata nema zanata, no za početak možete nešto pokušati napraviti i s kineskom (ne)kvalitetom.

Zamislite samo koliko vam ove mjere mogu pomoći s dobrim web shopom.

Ma ludilo, rekli bi nam dragi i uvijek dobro raspoloženi Splićani.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...