Bolje konverzije i napredniji eCommerce uz AI alate

16. kolovoz 2024.

Korištenje umjetne inteligencije (AI) dio je SMART strategija svih web trgovina koje su shvatile da je izvrsno korisničko iskustvo put do većeg broja konverzija.

SMART pristup postavljanju ciljeva temelji se na SMART kriterijima, što je akronim za: Specific, Measurable, Achievable, Relevant i Time-Bound.

Online kupovina često puta završi neuspješnim traženjem informacija na ekranu i hrpom upitnika iznad glave korisnika.

Kako posjet "skoro pa gotovog kupca" vašem webshopu ne bi završio zatvaranjem taba i otvaranjem novog s konkurentskom trgovinom - bitno je korisniku pružiti odgovarajuće informacije, u pravo vrijeme, na očekivanom mjestu.

TL;DR 

Chatbotovi su postali standard na zapadnim eCommerce platformama, ali domaći trgovci zaostaju u njihovom uvođenju. Moderni chatbotovi, potpomognuti umjetnom inteligencijom, mogu značajno povećati konverzije i privući kupce. AI također poboljšava pretragu proizvoda, sigurnost kupnje, smanjuje napuštanje košarica i omogućava personalizaciju sadržaja i marketinga.

Za bolje razumijevanja svakako preporučujemo čitanje cijelog teksta.

AI i korisnička podrška u web trgovini 

AI chatbotovi su software-i koji simuliraju razgovore sa korisnicima putem teksta ili govora.

Kada korisnik upiše prompt (upit), chatbot pokreće AI tehnologiju kako bi razumio upit od strane korisnika. Time se procesuiraju informacije i generira se odgovor.

AI chatbotovi mogu razumjeti prirodan ljudski govor te informacije iza predefiniranih riječi i fraza. Radi toga je komunikacija s njima fluidna i tečnija.

Većina korisnika smatra da je vrijeme čekanja odgovora najgori dio komunikacije s korisničkom podrškom.

S druge strane, chatbotovi su 1 klik daleko, 24/7.

AI tehnologija omogućava kreiranje iluzije da se razgovara sa stvarnom osobom. Što je puno bolja opcija od nekadašnjih “multiple choice” botova.

AI chatbotovi mogu pristupiti i povijesnim podacima za svakog korisnika (povijest kupnje, prijašnje interakcije i sl.) kako bi personalizirali iskustvo. Ovakve akcije od strane chatbotova vode do povećanja stope konverzije i povećanja prodaje.

Komunikacija sa AI chatbotovima može biti multijezična - savršeno za regionalno ili globalno širenje i prezentaciju proizvoda ili usluga. Sve ovo može smanjiti i operativne troškove, a ušteđeni dio se onda može preliti u neke druge jedinice poslovanja.

Neki od najpoznatijih AI chatbotova su:

  • ChatGPT,
  • Copilot (ex Bing Chat),
  • Gemini (ex Bard),
  • Zendesk,
  • Chatfuel,
  • Botsify.

Pojedini alati mogu biti i custom rješenje, kao što su posljednja dva, ali i Custom GPT bot builder.

Smart search, visual search i eCommerce

Standardno pretraživanje webshopa može biti vrlo ograničeno i u krajnosti neuspješno - osim ako korisnik točno ne upiše riječi ili fraze vezane uz opis proizvoda.

Nasuprot tome, smart search u kombinaciji s umjetnom inteligencijom dozvoljava greške, ali i prepoznaje sinonime u pretraživanoj frazi. Pa ako korisnik napiše i na pola točan izraz ili sinonim, dobit će rezultate koje je tražio i puno vjerojatnije ostvariti konverziju.

Neki trgovci imaju i visual search na svojim webshopovima, napredniju verziju pretraživanja putem uploada slika.

Tako korisnici kao rezultata onsite pretraživanja dobiju najsličnije rezultate onom proizvodu (fotografiji) koji traže, a da ne moraju upisati niti jednu riječ u tražilicu.

Ovo je odličan primjer i omnichannel strategije - npr. korisnik u trgovini fotografira proizvod i kasnije ga pretražuje online putem uploada fotografije.

Ako želite ponuditi ovakvu mogućnost pretraživanja vašim kupcima, upoznajte se s visual search AI-evima kao što su Google Lens, Bing Visual Search, Pinterest Lens i slično.

AI za sigurniju kupovinu

S rastom eCommerce industrije, raste i mogućnost prevara i cyber napada na korisnike i trgovce, posebno u procesu kreiranja narudžbe te izvršavanju transakcija.

AI rješenja, koristeći machine learning i analizu podataka, identificiraju obrasce i anomalije u transakcijama.

Ako ste vlasnik webshopa moguće da već koristite ovu vrstu tehnologije, odnosno ovakve strategije dio su mnogih davatelja payment gateway usluga.

Ova rješenja pružaju sigurnost korisnicima te pospješuju korisničko iskustvo. Uzimaju u obzir nekoliko bitnih faktora kao što su:

  • Ponašanje korisnika
  • Lokacija
  • Metode plaćanja
  • Povijest narudžbi
  • Frekvencija u izvršavanju transakcija

Ovakvim pristupom uspješno su riješeni mnogi pokušaji online prevara. Prema Juniper istraživanju (izvor) AI alati za prevenciju i detekciju prevara uštedjet će tvrtkama čak 11 milijuna dolara do kraja 2024.

Osim navedenog, AI alati za detekciju prevara štite i podatke korisnika, a što je imperativ online poslovanja.

Jednostavan i ugodan checkout proces uz AI

Svaka interakcija korisnika s vašim poslovanjem ili brandom je dio CX ili eCommerce customer experiencea.

Ona počinje u trenutku kada korisnik dođe u kontakt s brandom, a nastavlja se čak i nakon izvršene kupnje.

Može nastati primjerice kontaktom sa Facebook objavom, nastavljajući se na webshopu, a nakon toga i putem post-kupovnog emaila. 

U svemu tome, jedan od najbitnijih dijelova je jednostavan proces kupnje kada korisnik uđe u checkout proces - što je cilj svake CX strategija. 

U svrhu što uspješnijeg checkout procesa koriste se različiti AI alati.

Neke od opcije su: 

  • AutoFill forme za popunjavanje osobnih podataka kao što su adresa ili ime kupca.
  • Dinamičko popunjavanje formi - npr. kod kupca koji ponavlja narudžbu neka polja forme mogu se već dinamički ispuniti i tako se cijela forma pojednostavljuje jer sadrži samo polja koja tek treba upisati.
  • Detekcija pogrešaka u ispunjavanju forme te ispravljanje zatipaka (tipfelera).
  • Prediktivne analize za upsell i cross-sell - u checkout procesu AI algoritmi mogu ponuditi personaliziranu preporuku za kupnju dodatnog proizvoda na temelju prošlih kupnji, povijesti pretraživanja te preferencija korisnika.

Predikcije ponašanja korisnika u eCommerceu

AI pomaže vlasnicima web trgovina u boljem razumijevanju kupaca i identificiranju novih trendova. 

AI tehnologija, između ostalog, može identificirati korisnika koji je spreman napustiti web platformu

Način na koji to radi je analiza različitih indikatora kao što su napuštena košarica ili bounce rate web trgovine.

Koristeći tako dobivene podatke mogu se automatizirati mailovi za dovršetak kupnje, loyalty popusti i follow-up upitnici o napuštenoj košarici - što su samo neki od načina za poticanje korisnika na uspješan završetak procesa kupnje.

Automatizacija je već sad bitna stavka za povećanje ROI-a te veću uštedu u oglašavanju. Cilj automatizacije je izvršenje određenog zadatka uz što manje ljudske interakcije. 

Personalizacija sadržaja i marketing uz pomoć umjetne inteligencije

Tema o kojoj se dosta pričalo nakon što su sustavi umjetne inteligencije postali dostupniji javnosti je automatizacija u marketingu i content personalizacija.

Uz pomoć generativnih AI alata kupci i korisnici se mogu segmentirati, pa se marketing poruke mogu prilagoditi svakom korisniku.

Jedan od primjera je analiza prošlih kupnji i interakcija s korisnikom, gdje se može dobiti uvid u teme i proizvode koji najviše zanimaju korisnike. Stoga im se i prezentiraju njima bitne poruke.

Kako bi AI marketing strategije bile uspješne potrebno je koristiti relevantne podatke i analize na temelju kojih će se strategije izvršavati. Netflix je jedan od primjera gdje se koriste AI alati kako bi se korisnicima plasirale prave poruke u pravo vrijeme. 

Na primjer, ako ste gledali mnogo filmova s istim glumcima, Netflix bi vam mogao predložiti i ostale filmove s istim glumcima. Isto vrijedi i sa žanrom filmova, gdje se gledateljima koji npr. više gledaju komedije od drama, preporučuje komedije i za daljnje gledanje.

Implementirajte AI chatbotove i smart search alate danas, kako biste povećali konverzije, smanjili troškove i pružili svojim kupcima iskustvo koje će ih vratiti u vašu trgovinu, a ne u konkurentsku.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics