Praktični savjeti za blagdansku web shop optimizaciju iz Markerove božićne vreće (1. dio)

Vrijeme čitanja: 6 min
03. studeni 2014.

Bliže se blagdani... I opet se javlja onaj osjećaj kao da su mjesec dana uranili.

Pripremu komadamo u detalje veličine atoma jer ne želimo ništa prepustiti slučaju.

Sve radi veće zarade od one prošle godine.

U tom kaosu trgovci (i oni web shopova) glavni su likovi priče.

 

Pri pomisli na zaradu, oči im bliješte poput svjetala stare dobre Bube, a emocije rastu sukladno pritisku pedale gasa.

Startni položaj ovogodišnje grand finale utrke je zauzet. Čeka se samo još zeleno svjetlo.

Dakako, trebate biti najbrži i najljepši.

Smišljate dosad neviđene metode kojima ćete pospješiti snagu motora, odnosno povećati prodaju.

Želite biti prvi.

No, baš vam i ne ide. Muka vam je.

Kako i ne bi bilo?

Trgovine niču kao gljive nakon kiše. Pred samo jedno desetljeće, u vašoj je okolici vjerojatno bila tek jedna srednje veličine. Danas su trgovački centri posvuda. Konkurencije je, da ne kažemo previše, a “5 minuta do 12” počele su već odbrojavati iritirajuće TV i radio reklame.

Saberite se.

Odredite precizne ciljeve, a zatim pomno razradite plan.

Pretpostavljamo da se pitate:

  • Na koji način prezentirati ponudu u blagdanskome ruhu?
  • Kako oglašavati kvalitetno, a pritom i jeftino?
  • Kako optimizirati shop da postane meta kupcima božićnih poklona?

Ako niste sigurni u svoje odgovore, ne brinite. Web shopu možete dati blagdansko ruho i pojačati brzinu saonica za najprometnije razdoblje u godini već danas.

Ehm...

Znamo da još uvijek sumnjate - no, nismo uranili. Želite li dobiti blagdansku utrku, trebali ste je započeti jučer.

Markerovi savjeti pomoći će vam da pripremu napravite bezbolno, jeftino i efikasno.

I, jeste li spremni za najveću godišnju utrku? Priprema, pozor, krenimo! ;)

Postavite jasne ciljeve

Ljudi su navikli voditi posao bez zacrtanih ciljeva pa kud puklo da puklo.

To vam je kao da našom Bubom krenete na more, bez da ste provjerili količinu goriva u spremniku. Možda ćete stići do obale, a možda ćete neplanirano stati u šumi Gorskog kotara. Tko bi znao... Postavite jasne ciljeve za prodaju

Kada postavite nekakav mjerljiv cilj, mnogo je lakše dalje planirati; ne samo koliko kilometara možete napraviti gorivom koje imate, već i isplanirati prodaju i željeni rezultat.

Jasni ciljevi pomoći će vam u boljoj pripremi.

Možda ste pod stresom jer se osjećate kao miš pored gladne mačke.
No, sjetite se.
I miš može svladati mačku - to što je maleni njegova je prednost.

Jeste li uspjeli postići zacrtani cilj obavezno provjerite statistikama.

Google Analytics besplatni je alat čije upute postoje i na hrvatskom jeziku i lako ih je slijediti. Pomoću njega možete saznati koliko često korisnici posjete svaku stranicu vaše web-lokacije, koliko se dugo zadrže i koliko često ostvare konverziju.
Također, možete analizirati brzinu web-lokacije i otkriti moguće probleme.

Google Analytics ima još mnoge mogućnosti koje vas mogu dovesti do korisnih podataka za buduće poslovanje.

Otvorite račun. Ponavljamo, besplatno je.

Provjerite kako vam izgledaju fotografije i opisi proizvoda

Efikasna ambalaža prodaje proizvodEfikasna ambalaža na potrošača djeluje kao ljubav na prvi pogled.

Samo nekoliko sekundi dovoljno je za procjenu želi li kupiti proizvod. Zato posebnu pažnju pridajte stranicama proizvoda.

Sjetite se sebe u trgovini.

Proizvod birate najprije prema vizualnom principu. Zatim ga uzmete u ruke, cijelog promotrite još nekoliko puta, vjerojatno pročitate od čega je sastavljen, provjerite datum valjanosti i slično.

U internet shopovima kupci vizualnome pridaju još veći značaj jer proizvod ne mogu opipati. Ne kaže se uzalud:
slika govori više od tisuću riječi.Fotografije loše kvalitete kupcu neće dati dovoljno informacija o proizvodu i on će odustati od kupnje.

Ukratko, fotografije proizvoda trebaju - impresionirati.

Ako vam fotografiranje nije desetogodišnji hobi, naručite profesionalca. Iskusni fotograf napravit će kvalitetnu pripremu, izraditi nekoliko fotografija svakog proizvoda, ali i obraditi ih do zadnjeg detalja.

Prilikom izbora, potpomognite si pitanjima:

  • Je li fotografija dovoljno bistra i pravilno fokusirana na proizvod?
  • Oslikava li fotografija stanje proizvoda?
  • Potiče li fotografija dovoljno na kupovinu?
  • Jeste li fotografiji dali alt tag?

 

Drugi korak je opis proizvoda.

Kroz opis biste kupcu trebali pružiti informacije koje uključuju od čega je proizvod napravljen, koliko je težak, kako se održava, koje sve beneficije nudi… Možete si pomoći uputama o deklariranju proizvoda iz Zakona o zaštiti potrošača.

Zanimljivi i korisni opisi često čine prevagu prilikom internet kupovine.

Znate i sami na kakve sve oglase nailazite u auto oglasnicima. U gomili ponuđenih, rijetki se ističu kvalitetom i kreativnošću. Želimo li prodati Bubu, morat ćemo se vraški potruditi pred konkurentima.

Isto je i s vašim web shopom.
Ako imate puno proizvoda, naravno da je teško napisati dobre opise za sve. No, tu ćete igrati promišljeno i ovaj put odabrati one koji su pogodniji za blagdansko darivanje.

Jesu li opisi proizvoda dobro napravljeni, provjerite sljedećim pitanjima:

  • Je li proizvod precizno opisan?
  • Jesu li navedene mogućnosti i beneficije za kupca?
  • Jesu li navedeni tehnički detalji?
  • Ima li u opisu grešaka?
  • Jesu li rečenice gramatički ispravne i razumljive?
  • Je li tekst čitljiv na ekranu?

Znate, Google voli dobre opise. Slijedite li naše upute, landing page vašeg artikla bolje će se pozicionirati u organskim rezultatima pretrage.

To za vas znači veći broj posjeta, veću konverziju i u konačnici - veću prodaju.

Prilagodite dizajn blagdanskom ugođaju

Nakon što ste uglancali opise i fotografije vaših proizvoda, potrudite se još malo.Prilagodite dizajn blagdanskom ugođaju

Sigurno ste gledali barem jedan američki film u kojem otac sinu kupuje njegov prvi auto. Zajedno su došli na parkiralište rabljenih automobila, gdje im je jedan odmah zapeo za oko.

Kako se istaknuti u gomili? Odabir je na vama.

Ipak, nemojte vašem web shopu ugraditi umjetne nokte, trepavice, šljokice i ine umetke.

Ako je ikako moguće, ukrašavanje grafičkog predloška (da, i ovog božićnog) prepustite iskusnom dizajneru.

Zašto?

Kupci se na blagdanski uređenom web shopu zadržavaju duže no inače jer biraju poklone za svoje najdraže.
I pritom ne žele pogriješiti.

Osim što s dizajnerom morate sjesti nekoliko puta kako biste prošli detalje, njemu će također trebati vremena da realizira vaše želje.

Bilo kako bilo, jedno je kristalno jasno -  kupovanje za blagdane za vas znači samo veću prodaju.

Vjerovali ili ne, u velikim tvrtkama pripreme za božićne blagdane počinju već u kolovozu.

Sada vam je jasno zašto pišemo o blagdanskim pripremama, zar ne?

Pojednostavite internet kupovinu maksimalno

Proces plaćanja je “onaj dio” na kojem kupci najčešće odustanu od kupovine.

Njih više od 67 (!) posto neće vam uplatiti novac ako proces plaćanja nije riješen besprijekorno. Formula za uspjeh je jasna:

jednostavniji postupak naplate (eng. checkout process) - više novca u vašoj blagajni.

Obratite pozornost na sljedeće:

  • ostvarivost kupovine bez obvezne registracije,

Registracija samo mailom

  • kratak proces kupovine od samo 2 do 3 koraka,

Kratak proces kupovine

  • vidljivost progress bara (traka napretka; vidljivo također na fotografiji iznad),
  • vidljivost back gumba (povratak na prethodni korak checkouta),

Vidljivost back gumba prilikom online kupnje

  • mogućnost izmjene količine proizvoda u košarici bez ponavljanja checkout procesa,
  • oznake sigurne kupovine, koje je potrebno postaviti također na vidljivo mjesto.

Oznake sigurne internet kupovine

Matematika je ovdje vrlo jednostavna - više opcija plaćanja, više naplaćenih web shop košarica.

Zamislite da napunite košaricu i idete sada riješiti plaćanje. Imate MasterCard, no upravo ste primijetili da s njom ne možete platiti. Imate još Diners, no ni ta kartica nije podržana?

Otići ćete konkurenciji.

Ipak, preporučujemo da u izboru budete dosljedni domaćim trendovima. Hrvati se prilikom online kupnje najčešće odlučuju za plaćanje kreditnim karticama ili PayPal računom.

Ne zaboravite na web stranici dati uputstva za internet kupovinu. To kratko štivo moglo bi pomoći kupcu da ne odustane od svoje namjere.

Osobito ako kupuje prvi put.

Dobra priprema pola je posla

Dobra priprema prodaje proizvodeSvima vam je poznata izreka iz naslova. Mi smatramo da dobra priprema znači i više od navedenih 50 posto.

Sjetite se samo sante leda. Ono što je vidljivo oku tek je neznatan dio onoga što se zapravo nalazi ispod površine mora.

Ne padajte u očaj jer, na dobrom ste putu.

Razmišljajte o mogućnostima. Je li vam potreban redizajn ili novi web shop?

Ponavljamo, za pripremu najveće trgovačke utrke godine nikad nije rano.
Samo može biti prekasno.

Prvi korak uvijek je najteži, znate i sami.
A vi ste krenuli.

Pročitali prvi dio savjeta za optimizaciju vašeg web shopa za blagdane.

Kažemo prvi, jer bit će toga još.

I to već ovaj tjedan.

Zato nas pomno pratite.

Ne dopustite konkurenciji da vam isprazni džepove i krenite na vrijeme ;).

Image credits.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...