Top 7 besplatnih online alata koje mora znati svaki web trgovac

Vrijeme čitanja: 8 min
14. ožujak 2016.

Baviti se bilo kakvim biznisom nije lak posao.

Neprospavane noći, nedostatak vremena i novca, problemi su s kojima se poduzetnici često susreću. 

Srećom, postoje i neke besplatne stvari koje poduzetnicima, a posebno web trgovcima uvelike mogu olakšati život i poslovanje.

Naravno, radi se o besplatnim online alatima uz koje će rješavanje vaših svakodnevnih zadataka postati jednostavno kao vodu piti. 

Na Internetu postoji velik izbor raznih alata, a mi smo ih izabrali njih sedam (kao sedam Internet čuda ;)).

U nastavku saznajte koji su naši omiljeni besplatni online alati i kako uz njih uštedjeti vrijeme i novac.

1) Google aplikacije:  Google Docs, Sheets i Slides

Cijelo tržište se preselilo online, pa zašto se ne bi i vaš ured? Google paket sastoji se od online Office programa za obradu teksta i slika. Tako je Google Docs zadužen za Word datoteke, Sheets za Excel, a Slides za PowerPoint. 

Google Docs, Sheets i Slides je moguće dijeliti s drugim korisnicima
Google aplikacije koristimo i mi pa ih svakako preporučujemo


A što sve možete s njima?

  • stvarati nove i uređivati postojeće dokumente
  • dijeliti dokumente s drugim korisnicima
  • u isto vrijeme s više osoba uređivati isti dokument
  • sve promjene možete vidjeti u realnom vremenu
  • automatski se sve sprema na Google Drive
  • sadržaj možete uređivati offline i kasnije ga ažurirati kada ste opet online

Google aplikacije koristimo i u Markeru i moramo priznati kako nam stvarno olakšavaju život. 

Mailovi nam nisu krcati brdom dokumenata i ne moramo se tući po glavi jer se ne možemo sjetiti gdje smo spremili "onaj dokument".

Što još reći? Ovaj besplatan alat je vrlo koristan :)

2) Cloud servisi za pohranu podataka

Nekome se kosa diže na glavi od same pomisli da cijelo poslovanje i sve osjetljive dokumente preseli u online svijet. Možda zbog rizika od hakiranja, brisanja dokumenata ili nečeg trećeg. No to se sve može dogoditi i na hard disku koji nema toliko prednosti kao cloud servisi.

Najveća prednost im je što nude pristup dokumentima s bilo kojeg mjesta (samo trebate biti spojeni na Internet), stvaranje sigurnosnih kopija svih vrsta dokumenata i dijeljenje datoteka sa suradnicima i klijentima.

Za vas smo izabrali top tri servisa za pohranu podataka koje bi svakako trebali razmotriti.

Dropbox

Na listi najboljih cloud servisa nemoguće je izbjeći Dropbox - jedan od prvih i najraširenijih servisa na ovom području. Dropbox je moguće koristiti kroz web sučelje, ali i putem zasebnih aplikacija za sve mobilne i desktop operativne sustave. 


Dropbox je jedan od najpopularnijih servisa za pohranu podataka
 

Pruža vrhunsku uslugu, ali ima jedan veliki nedostatak. Nudi samo 2 GB besplatnog prostora što svakako nije dovoljno želite li pohraniti nešto više od sigurnosnih kopija ili nekoliko dokumenata i slika. 

Ako želite proširiti ovaj skučeni prostor možete dovesti novog korisnika ili prijatelja koji će vam omogućiti dodatnih 500 MB prostora. I tako sve dok ne dođete do 16 GB. 

Ako vam se to čini previše dugotrajnim i zamornim poslom, možete mjesečno plaćati 9,99 dolara za 1 TB prostora.

Google Drive

Google Drive polako, ali sigurno prati popularnost Dropboxa. Novi korisnici imaju pravo na 15 GB besplatnog prostora, a dodatni se prostor naravno naplaćuje.

Tako za 100 GB plaćate 1,99 dolara, a za 1 TB 9,99 dolara mjesečno. 

Google Drive je povezan s ostalim Googleovim aplikacijama
Google Drive povezan je s ostalim Googleovim aplikacijama
 

Ipak, treba imati na umu da se u onih besplatnih 15 GB ubrajaju e-mailovi i fotografije na Google+ kojih ponekad može biti kao blata.  

Osim pohrane, Google Drive omoguće pregledavanje svih popularnih formata datoteka i njihovo uređivanje. Također ima svoje iOS i Android aplikacije i moguće ga je instalirati na Mac i Windows računalima.

OneDrive

Kud tehnologija okom, tud Microsoft skokom. Microsoft se naravno uključio u rastući trend pohrane podataka u oblaku pa je lansirao OneDrive. Novi korisnici će dobiti 5 besplatnih GB prostora, no imate li instalirani cijeli MS Office ova brojka se povećava na 15 GB. 

OneDrive je Microsoftov servis i integriran je s Office paketom
OneDrive je Microsoftov servis i integriran je s Office paketom
 

OneDrive ima i mobilne aplikacije za iOS i Android telefone. Sam po sebi se pretjerano ne ističe od konkurencije, ali će nekima biti zanimljiv zbog svoje integracije s paketom MS Office čiji pretplatnici dobivaju dodatnih 1 TB prostora.

Dakle, ako ste ovisnik o Microsoft uslugama onda razmislite o OneDriveu.
 

SERVIS BESPLATNI PROSTOR DODATNIH 1 TB APLIKACIJE
Dropbox 2 GB 9,99 dolara iOS, Android, Mac, PC, Linux
Google Drive 15 GB 9,99 dolara iOS, Android, Mac, PC
OneDrive 5 GB/ 15 GB za pretplatnike MS Officea 6,99 dolara iOS, Android, Mac, PC

3) Product Camera: Android aplikacija za profesionalne fotografije

Uvijek govorimo kako su kvalitetne fotografije važne. Pomoću njih ćete prodati bilo što - od hamburgera do cipela.

Da ne bi ispalo kako pretjerujemo, slobodno pogledajte kako to rade profesionalni fotografi i marketing stručnjaci za McDonald's. Samo jedna slika savršenog hamburgera zahtijeva nekoliko sati priprema. Od savršene smeđe boje pljeskavice do pažljivog namještanja svake sjemenke sezama na pecivu.

No budimo realni, malo tko može priuštiti profesionalne fotografe, studio i vrhunsku opremu pa slike katkad ne izgledaju dobro kao što bi trebale.

Product Camera fotografira kao profesionalac
Product Camera fotografira proizvode kao profesionalac
 

Zato je tvrtka Camera 51 stvorila novu Android aplikaciju Product Camera koja fotografira bilo koji predmet kao profesionalac. Glavni predmet ostaje u fokusu dok se pozadina automatski briše i zamjenjuje s čistom bijelom pozadinom. Čak dodaje i sjenu na fotografije kako ona ne bi izgledala kao rezultat lošeg Photoshopa.

Ovu aplikaciju još nismo isprobali, ali čini se zabavnom. Pogledajte i video i saznajte kako funkcionira.

4) Buffer: alat za upravljanje društvenim mrežama

Danas svaka tvrtka, bila ona mala ili velikamora biti aktivna na društvenim mrežama.

Barem na Facebooku. Jer društvene mreže su važne. Stvarno važne!

Kao prvo, svi ih koriste. Kao drugo one vam služe da pratite trendove, malo porazgovarate s klijentima i naravno škicnete što konkurencija radi ;)

No, tko uz toliko posla ima vremena svaki dan baviti se objavama i komunicirati sa svima? Zbog toga postoje neki online alati koji vam mogu pomoći u upravljanju društvenim mrežama.

Mi smo odlučili izdvojiti Buffer s kojim ćete se oduševiti zbog jednostavnog korištenja pa je idealan alat za početnike.

Buffer je jedan od jednostavnih alata za početnike
Buffer je među jednostavnijim alatima za upravljanje društvenim mrežama
 

Što sve nudi?

  • stvaranje preciznog rasporeda objava postova koje ste unaprijed napisali
  • besplatna verzija daje mogućnost namještanja do 10 objava dnevno
  • pruža statistike za objavljene sadržaje
  • predlaže sadržaje za vaše stranice
  • ako se u zadnji čas predomislite, možete otkazati ili pauzirati objavu
  • s besplatnim računom istu objavu možete poslati na različite društvene mreže kao što su Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+

Svakako razmotrite još neke od besplatnih alata kao što su Hootsuite, SproutSocial i SocialBro. Ne možemo vam reći koji je bolji pa je najbolje da isprobate sami :)

5) Pixlr Editor: online alat za uređivanje slika

Sigurno ste se milijun puta našli u situaciji da za svoju web stranicu morate urediti sliku ili je barem smanjiti jer proporcije nisu valjale. A zbog toga stvarno nećete kupovati profesionalne programe za uređivanje slika kao što je Photoshop.

Bez brige, ne morate izdvajati i po nekoliko tisuća kuna za takav program. Sve imate besplatno na Internetu :)

Jedan od jednostavnijih, ali i naprednijih besplatnih programa za uređivanje fotografija je Pixlr Editor.

Pixlr Editor je besplatan online alat i izgledom podsjeća na Photoshop
Pomoću Pixlra ćete složiti dimenzije fotografije u tren oka
 

Otvara se u browseru, a sučelje je veoma slično Photoshopu. Slike možete dodavati iz računala ili ih otvoriti pomoću URL-a i možete ih u vrlo kvalitetno urediti. Pixlr nudi sve osnovne alate i uvijek dobro dođe kada trebate napraviti nešto na brzinu.

A prisjetimo se kako su danas vizuali jedan od bitnijih elemenata svakog sadržaja pa prije objave nije na odmet malo urediti fotografiju :)

No kako slučajno ne bi “posuđivali” fotografije od drugih, trebamo napomenuti da postoje mnoge online baze prepune besplatnih fotografija kao što su Flickr, Pixabay i Pexels pa ih slobodno posjetite :)

6) MailChimp: alat za izradu newslettera

Mnogi misle kako je newsletter zastarjeli način reklamiranja, no istina je drugačija. 

Newsletter idealan način komunikacije s vašim klijentima. Korisnici ga vole jer su sami odlučili da ga žele primati i poruka iz newslettera ima direktnu vrijednost za korisnika. 

Dobra vijest je da newsletter također možete slati besplatno.

MailChimp nudi razne besplatne opcije sve do kada imate manje od 2.000 pretplatnika i šaljete do 12.000 mailova mjesečno. To je stvarno izvrsna ponuda svakom manjem pa i većem poslovanju.

Mailchimp je jedan od najboljih online alata za izradu newslettera
MailChimp je jedan od najboljih online servisa za izradu newslettera
 

Što sve MailChimp nudi?

  • velik broj gotovih dizajnerskih predložaka razvrstanih po kategorijama
  • besplatno stvara “prijavnicu” na vaš newsletter koju lako integrirate na svoju web stranicu ili Facebook
  • organizira i prati e-mail kampanje
  • prati koliko klijenata je pogledalo i otvorilo mail
  • prati koliko klijenata je prekinulo vezu s vama
  • automatski briše s liste primatelja svakoga tko vas označi kao spam

Savjetujemo da ne propustite ovako dobar način reklamiranja. Besplatan je i stvarno efikasan.

Pa i mi ga koristimo :)

7) Google Analytics: alat za praćenje Internet prometa

Bilo da svoje poslovanje vodite online ili offline, važno je znati tko je vaša ciljana publika. Ako prodajete brendirane torbice vjerojatno ne očekujete da će studentica s ruksakom na leđima nešto kupiti.

Ona nije vaša ciljana publika i samo će prošetati (ili proskrolati;)) trgovinom.

Kako bi znali tko je vaša ciljana publika koristite Google Analytics - Googleovu uslugu koja pokazuje detaljnije statistike o prometu web stranice, izvorima prometa te mjeri konverzije i prodaju.

Pomoću Google Analyticsa saznajte tko je vaša ciljana publika
Pomoću Google Analyticsa saznajte tko je vaša ciljana publika
 

Pomoću Analyticsa također možete vidjeti:

  • tko su vaši kupci (koliko imaju godina, kojeg su spola)
  • koliko posjetitelja dolazi na vaš web i kada
  • kako su korisnici uopće došli na web stranicu, koliko se zadržavaju i kako se ponašaju na stranici
  • jesu li korisnici nešto kupili, što najviše klikaju
  • posjećuju li stranicu više mobitelom ili preko računala
  • koji su vam najčitaniji blog članci

Jednom kad znate kome se trebate obratiti, lakše ćete pisati objave na društvenim mrežama, slati newslettere i zadovoljiti potrebe korisnika :)

A kao šećer na kraju tu smo mi - Markerovci!

Trebate li savjet u vezi marketinga, vođenja Internet trgovine ili samo želite porazgovarati, javite se. Mi smo tu za vas :)

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics