Kako da kupci ne zaborave na vas nakon blagdanskog shoppinga?

26. studeni 2018.

Ako ste vlasnik web trgovine, praznici su vam vjerojatno najstresnije vrijeme u godini. I dok je povećana prodaja dobra stvar, prekomjeran stres nikad nije. Srećom, postoje neke praktične strategije o kojima možete započeti razmišljati sada kako biste si oslobodili prostora za disanje tijekom sljedećih nekoliko tjedana.

Dok planirate svoje blagdanske kampanje posljednjih nekoliko mjeseci, trebali biste razmišljati i dugoročno. 

Imate li plan kako iskoristiti povećani broj posjeta na vašem web shopu kroz Božić i Novu godinu, ali i iza toga?

Konkretno, praznici su idealno vrijeme da se usredotočite na pridobivanje novih kupaca  i pretvaranje tih kupaca u stalne. BFCM ludnica uskoro završava, a božićna nam kuca na vrata i plan za pretvaranje jednokratnih kupaca u one koji će se ponovno vratiti trebao bi vam biti na listi prioriteta.

Ako već imate plan, odlično, ako nemate - nastavite čitati.

Iskoristite povećani broj posjeta 

Tijekom blagdana vašu će web trgovinu posjetiti više korisnika nego u bilo koje drugo doba godine. Razmislite o svim mogućim dodirnim točkama kako biste ih pridobili.

S pravim alatima danas je moguće:

  • pratiti svaki oglas na koji vaši kupci kliknu, svaku stranicu koju posjete i svaki proizvod koji su dodali u svoju košaricu
  • pokrenuti A/B testiranje za poboljšanje email marketinga, raznih poziva na akciju i drugih sadržaja na vašoj web stranici

Blagdanski period ne predstavlja samo priliku za povećanje online prodaje i širenje svijesti o brendu - također predstavlja priliku da bolje upoznate svoje tržište.

Prikupite podatke o kupcima

Sve počinje s podacima. Dani kada web trgovci nisu imali brz pristup informacijama koje su im najviše značile su prošli. Danas, prikupljanje podataka i analiziranje ponašanja kupaca najvažniji je dio B2C online poslovanja.

Te podatke moći ćete lako iskoristiti za usmjeravanje B2C marketinške strategije.

Praznici su idealno vrijeme za prikupljanje podataka o kupcima, odnosno za povećanje baze korisnika.

Prilikom prikupljanja podataka važno je paziti da je sve u skladu s Općom uredbom o zaštiti podataka koja je stupila na snagu 25.05.2018. godine.

Praznici su idealno vrijeme za povećanje baze korisnika.

Povećajte angažman kupaca za vrijeme praznika i nakon njih

Dakle, kako da učinkovito upotrijebite prikupljene kontakte i ostvarite veći prihod?

Pobrinite se da ste optimizirali svoje CTA gumbe za prikupljanje što je moguće više email adresa.

Analizirajte ponašanje kupaca prilikom pregledavanja proizvoda i pregledavanja vaše web trgovine.

Podaci koje ćete dobiti iz analize pomoći će vam u planiranju ciljane marketinške kampanje, a to će rezultirati većim angažmanom posjetitelja.

Vjerujemo da ne želite samo jednokratnu kupnju za vrijeme praznika, već vam je u cilju zadržati pažnju kupca i potaknuti ga da kupuje kod vas tijekom cijele godine, ne samo za vrijeme blagdana.

Segmentirajte kupce

Svaki dio podataka koji prikupite može se upotrebljavati za bolje segmentiranje vaših kupaca, stvaranje personaliziranih poruka kao i za up-selling i cross-selling vaših proizvoda.

Ako ovo vrijeme ne iskoristite za prikupljanje podataka o svojim kupcima, propuštate ogromnu priliku.

Uzmite nove kupce i stavite ih u neki svoj segmentirani popis. Tako ih možete lako pratiti i na temelju toga stvarati ciljane kampanje koje su namijenjene samo njima.

Dodatno ih možete podijeliti u korisne kategorije na temelju toga u kojoj kupovnoj fazi se nalaze. Tako ćete na jednom mjestu imati sve potrebne informacije.

Prilagodite marketinške kampanje

Nakon što prikupite sve podatke o tome kako se kupci i potencijalni kupci ponašaju u vašoj web trgovini i način na koji pregledavaju proizvode, možete isplanirati kampanje kojima ćete ih potaknuti na vraćanje i ponovnu kupnju.

Zahvaljujući detaljnim podacima o korisnicima, toliko je toga što možete učiniti. Na primjer, kampanje za up-selling i cross-selling  prodaju mogu biti osobito korisne za vrijeme i nakon blagdana.

Pitajte se o tome s kojim proizvodima ima smisla ciljati vaše kupce na temelju ostvarene prve kupnje. Zatim strukturirajte marketinšku kampanju oko toga.

Upotrijebite podatke kako biste izradili kampanje s ciljem vraćanja kupaca natrag.

Ono što morate imati na umu je da kupnja za vrijeme blagdana možda ne predstavlja u potpunosti želje i potrebe samog kupca - ne možete znati je li kupac kupio pidžamu za sebe, ili nekome na poklon.

Na primjer, ako je kupac pregledavao brojne ženske proizvode, ali u košarici je na kraju završila muška košulja, možete pretpostaviti da je u pitanju kupovanje poklona.

Unatoč potencijalnoj konfuziji, i dalje možete upotrebljavati prikupljene podatke kako biste planirali kampanje kojima je cilj vraćanje kupca natrag u vaš web shop.

E-mail marketing

There's no school like old school.  Email marketing, iako jedan od najstarijih vrsta marketinga, još uvijek spada u najjače digitalne taktike.

Pomaže u izgradnji i njegovanju odnosa s kupcima. Velika većina vaših kupaca ne dobiva puno mailova na dan, tako da će sigurno otvoriti mail koji im se čini zanimljiv i koristan.

Email marketing omogućava direktan kontakt s pažljivo odabranim segmentom kupaca s ciljem slanja posebno sastavljene ponude, prikupljanja mjerljive povratne informacije i izgradnje kvalitetne baze za CRM (Customer Relationship Management).

Email automatizacija omogućuje slanje email poruka (ili newslettera) korisnicima nakon što je korisnik poduzeo konkretne radnje.

Kada možete koristiti email automatizaciju?

  • kod aktivnosti korisnika na vašem web mjestu (klik na neki link, ili download nekog materijala)
  • follow up email (nakon obavljene kupnje na web trgovini, ili poslanog upita)
  • pretplata na blog, odnosno newsletter (email zahvale)
  • neaktivnim kontaktima možete poslati kupon s popustom
  • nakon što kupac napusti košaricu a da nije završio kupnju

E-mail marketing još uvijek spada u najjače digitalne taktike.

Može poslati jedan email ili seriju email poruka prema unaprijed definiranom rasporedu slanja.

Primjer slanja serija e-mail poruka:

► korisnik je ostvario kupnju (ili upit)

► dan kasnije šalje se automatski email (zahvala na kupnji ili upitu)

► kupac klikne na neki od linkova u emailu

► kupcu se šalje mail s kuponom za popust (možete ga i personalizirati)

► kupcu se šalje mjesečni newsletter o novim proizvodima ili link na savjete (blog)

Slanje kupona s popustom može biti okidač koji je kupcu potreban za povratak. A ovaj put možda će pronaći nešto i za sebe. 

Email marketing je troškovno efikasan, ima mogućnost preciznog targetiranja i visoko je mjerljiv.

Emailovi s ciljem promocije imaju kratkoročan cilj, kao ostvarivanje kupnje ili omogućivanje korisnicima da zatraže neki dodatan sadržaj, dok newsletteri imaju dugoročan cilj, a to je ostvarivanje dugoročnog kvalitetnog odnosa s potrošačem.

Budite prisutni na različitim prodajnim kanalima

Iako email marketing u pravilu donosi dobre rezultate, nužno je i oglašavanje. Bez obzira koristite li Facebook, Instagram, Google Ads ili neki drugi oblik oglašavanja, mogućnosti ima uistinu mnogo.

Pomoću višekanalnog pristupa, povećavate šansu da će vaši proizvodi uhvatiti pozornost kupaca.

Korištenjem podataka o ponašanju kupaca i ostvarenim kupnjama koji ste prikupili tijekom blagdanske sezone, možete planirati personalizirane marketinške kampanje koje će potaknuti kupca na akciju i zadržati taj blagdanski potrošački duh.

Ako različiti kanali nisu povezani, kupac samim time nema povezano i jednostavno iskustvo s kupovinom određenog proizvoda.

Ne zaboravite na postojeće kupce

Bez obzira što ste trenutno fokusirani na to kako pridobiti nove kupce, ne smijete nikako zaboraviti na one postojeće. Vaši postojeći kupci moraju znati koliko cijenite njihovo povjerenje.

Možete im ponuditi pogodnosti kao što su pristup novim proizvodima po akcijskoj cijeni ili posebne popuste samo za newsletter pretplatnike

Onima koji se nalaze na vašoj email listi ovdje se nalaze svojom voljom, jer im je vaš brend interesantan i vole vas pratiti.

Promovirajte svoj program vjernosti (loyalty program)

Kupci koji su uključeni u neku vrstu programa vjernosti obično su skloni potrošiti više. Razlog je jednostavan - korisnici koji su uključeni, znaju da će dobiti veću vrijednost.

Kada su sezonski kupci u pitanju, morat ćete biti malo kreativniji kako bi ih uvjerili u prednosti koje vaš program lojalnosti pruža da bi se uključili u njega, s obzirom na to da nisu planirali u buduće kupovati kod vas.

Možete im ponuditi neki poklon, popust na iduću kupovinu ili nadogradnju proizvoda.

Pomno razrađen plan programa vjernosti može postati odličan alat za stjecanje novih kupaca, aktivirajući prenošenje informacija usmenim putem.

Marketing već neko vrijeme ne stavlja fokus na proizvode i usluge koje trgovci nude, već na priče koje ispričaju kupcima.

Web trgovci koji pričama stvaraju želju i potrebu za svojim proizvodima imaju tri puta veću vjerojatnost da će ostvariti prodaju kao i privući nove kupce.

 

Možemo zaključiti da posao nije završen kada ste ostvarili prodaju. Prva kupovina tek je početak odnosa s novim kupcem, a ne krajnji cilj. Nastavite pružati vrijednost kako bi vam se kupci vraćali.

 

Obratite nam se za savjet

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...