Transakcijski emailovi: Poguranac u smjeru kupovine kojeg online kupci trebaju

Vrijeme čitanja: 7 min
13. listopad 2022.

Iako email ima zaista dug staž, on je i dalje jedan od najučinkovitijih komunikacijskih kanala za bilo koje poslovanje. Bilo ono malo ili veliko, lokalno ili međunarodno. 

Njegova prvotna svrha bila je da u obliku newslettera obavještava pretplatnike o trenutnim akcijama, promotivnim ponudama i marketinškim kampanjama. Dakle, čista promocija.

Naravno da će i danas ovakav tip newslettera imati svoje čvrsto mjesto u svakoj marketinškoj strategiji, no uloga emaila ovdje ne prestaje.

Email se može iskoristiti za mnogo više od jednostavnih promocija, a te mogućnosti punom brzinom uviđa i sve više hrvatskih tvrtki. Barem kada je riječ o tvrtkama kojima mi izrađujemo webshopove.

Riječ je o automatiziranim, tj. transakcijskim mailovima koji se aktiviraju tek kada online korisnik aktivira postavljeni okidač na stranici. 

Razlika između marketinških i transakcijskih emailova

Prije nego što zagrebemo površinu transakcijskih emailova bitno je razlikovati transakcijske od marketinških emailova.

Razlika transakcijskih i marketinških emailova

Ako još niste sigurni trebaju li vam doista automatizirani emailovi, evo par dobrih razloga za njihovo implementiranje.

1. Emailovi ne odlaze u spam sandučić

Transakcijski mailovi aktiviraju se samo na određeni okidač.

Možete odrediti da se emailovi šalju samo kada netko odgovara određenim kriterijima što znači da klijente nećete bombardirati zamornim porukama i obavijestima.

Budući da se šalju prema određenim kriterijima, primatelji će i češće otvarati ovu vrstu emailova jer će u njima vidjeti smislenost. To znači da ćete povećati i stopu otvaranja emailova.

2. Manja je šansa da će vaš idući newsletter završiti u neželjenoj pošti

Reputacija pošiljatelja i završavanje emailova u neželjenoj pošti usko su povezani. 

Naime, email provideri (pružatelji usluga) koriste sustav za praćenje kvalitete svake poslane email kampanje preko njihovog sustava jer spamovi, neželjena pošta, prijevare ili tehnički problemi štete i njihovoj reputaciji. 

Najlakši način da email provideri procijene reputaciju pošiljatelja je proučavanjem statističkih podataka kao što su stopa otvaranja, spam pritužbe, postotak odjava iz newslettera i slično. 

Budući da transakcijski emailovi imaju veliku stopu otvaranja, oni pozitivno utječu na vašu reputaciju što znači da poruke neće završiti u neželjenoj pošti. 

Pobornici smo vjerovanja da količina email kampanja nikada nije bitna. Bitna je kvaliteta.

3. Emailovi se šalju u određenom vremenu

Kroz automatizaciju možete kontrolirati u kojem će trenutku stići vaše poruke. Na primjer, da bi kupce zamolili za recenziju proizvoda, možete automatizirati slanje emaila 1-2 dana nakon zaprimanja pošiljke. 

4. Emailovi su točno naciljani prema tipu publike

Budući da svaki transakcijski email radi prema određenim pravilima, tj. parametrima, mali su izgledi da će se jedan te isti email poslati većem broju ljudi.

5. Veća je šansa konverzije

Želite li ići jedan korak naprijed, parametri mogu biti određeni prema pregledavanju i ponašanju kupaca. Tako svaki posjetitelj ili gost dobiva samo one poruke koje su relevantne za njega i odgovaraju njegovim navikama kupovine. 

Na primjer, netko je u košaricu stavio rekete za stolni tenis, a vi mu nakon određenog vremena pošaljete mail s popustom na loptice za stolni tenis ili mrežicu za stol. 

Jedan naš klijent ostvaruje 20% uspješnih kupovina koristeći automatizirani post-sale email. Rijetko kada se drugi digitalni kanali mogu pohvaliti s tako velikim postotkom konverzija.

Je li veličina webshopa bitna stvar za automatizirane mailove?

Evo jednostavnog odgovora: NE!

Bilo koja veličina webshopa ima svojih prednosti:

  • Novo otvoreni webshopovi. Emailovi imaju maksimalnu relevantnost pa se primatelji osjećaju posebno i cijenjeno. Budući da ste novi i još niste izgradili brend, takvi emailovi će dati dojam da vam je stalo do kupaca i korisnika. Iako nemate postojeću reputaciju, kupcima dajete sigurnost da ćete ekspresno riješiti sve moguće probleme koji se mogu dogoditi tijekom kupovine ili čekanja pošiljke.
  • Za male trgovine. Čak i ako ne želite pokoriti Hrvatsku ni svijet ipak ne morate cijeli email marketing raditi ručno. Prolaziti preko hrpe podataka i svakom kupcu slati pojedinačne emailove može biti veoma zamorno.
  • U fazi rasta. Što ćete imati više kupaca to će njihovo ponašanje biti različitije. A vjerojatno vam ne dolazi na pamet da svakog dana proučavate baze podataka i tijek kupovine za svakog kupca. Stoga je ovo dobro vrijeme za automatizirane mailove koji će podsjetiti kupce da nisu dovršili shopping.
  • Za velike trgovine. Bez automatiziranih emailova ste osuđeni na propast. Ukratko, nema jednostavnijeg načina koji upravlja velikom bazom kupaca i šalje personalizirane ponude.

6 primjera za transakcijske emailove

1. Emailovi dobrodošlice

Napravili ste odličan SEO posao i korisnici su organski došli na vaš webshop.

To je stvarno super. Ali!

Prema istraživanjima, čak 96% posjetitelja webshopa nije spremno odmah nešto kupiti. No, ti posjetitelji su pokazali interes za vas i vašu online ponudu, pa su savršeni kandidati za nastavak komunikacije koja će ih potaknuti da naposljetku nešto i kupe i postanu lojalni kupci.

Nakon što su se potencijalni kupci pretplatili na newsletter ili su na web stranici otvorili korisnički račun, pošaljite im email dobrodošlice s posebnom ponudom namijenjenoj samo za nove pretplatnike.

2. Rođendanski emailovi

Rođendanski emailovi jedna su od najčešćih vrsta transakcijskih emailova i mogu biti vrlo uspješni kada se šalju na pravi način. 

Izradite lijep dizajn rođendanskog emaila i slavljenicima ponudite posebnu ponudu ili dar samo za njihov rođendan. Možete im dati popust na određeni asortiman ili poklon bon u određenoj vrijednosti. 

Rođendanski emailovi se vrlo lako postavljaju, no preduvjet je da kupci ili korisnici prilikom ispunjavanja web obrasca upišu svoj datum rođenja.

Jedan savjet:
Ako nudite poklon bon za večeru u restoranu ili popust za rezervaciju smještaja, najbolje je obavijestiti kupce nekoliko dana prije njihova rođendana jer su veliki izgledi da će te bonove koristiti na svoj rođendan.

3. Emailom šaljite podsjetnike

Od automatiziranih emailova mogu imati koristi i web stranice koje prodaju usluge, a ne samo proizvode. Jedan od najboljih načina je da postojećim klijentima redovito šaljete informativne emailove ili podsjetnike.

Na primjer, ako ste osiguravajuća kuća, obavijestite klijente da im za nekoliko tjedana ističe osiguranje. Ili ako nudite stomatološke usluge, podsjetite klijente dan ranije da imaju dogovoreni pregled za sljedeći dan ili da je prošlo dosta vremena od zadnjeg pregleda, pa bi bilo vrijeme i za rezervaciju novog.

4.  Pošaljite email nakon prve kupnje

Pošaljite email kupcima nekoliko dana nakon dostave pošiljke tako da imaju vremena isprobati proizvod.

Zašto? Jer je komunikacija s kupcima i nakon kupovine veoma bitna za vaše online poslovanje. 

  • Tražite kupce povratne informacije. Možete postaviti jednostavno pitanje kao što je “Kako ste do sada zadovoljni s X proizvodom?” ili “Jeste li zadovoljni brzinom dostave?”. Zamolite kupce da ostave recenziju na vaše usluge ili kvalitetu proizvoda jer će mišljenja i dojmovi kupaca pozitivno utjecati i na buduće odluke oko kupovine kod drugih kupaca.
  • Pružite kupcima savršeno iskustvo kupovine. Možete podijeliti savjete o korištenju proizvoda ili razne video lekcije. Bitno je da pošaljete sadržaj koji pokazuje funkcionalnost proizvoda i njegove brojne pogodnosti. Naravno, ovi savjeti moraju biti povezani s proizvodom kojeg su kupci kupili.

5.  Email kao podsjetnik na nenaplaćenu online košaricu 

Email možete poslati odmah nakon što potencijalni kupci napuste košaricu ili nekoliko dana poslije. 

Naime, napuštanje košarice ne mora značiti da potencijalni kupci ne žele dovršiti shopping. Možda su bili ometeni i ostavili shopping za poslije.

Da ne bi ispali previše nametljivi i jezivi (jer nitko ne voli direktno vidjeti da se prati svaki njegov korak), prikrijte svoje nagovaranje za dovršetak kupovine pitanjima kao što su:

“Znate li da niste završili narudžbu? Jeste li imali problema prilikom plaćanja? Ako vam nešto nije jasno ili ste zabrinuti, slobodno nas kontaktirajte.”

Ako se kupci nisu odazvali na podsjetnik, nakon nekoliko dana im pokušajte ponuditi određeni postotak popusta ako završe kupovinu. 

6. Emailom u cross-sell strategiju

Email u kojem nudite povezane proizvode s kupljenim proizvodom najbolje je slati nekoliko dana poslije njegova primitka. Ljudi vole dobivati preporuke za kupovinu proizvoda, ali samo kada vide da te preporuke odgovaraju njihovim željama.

Dakle, ako je Marica kupila haljinu, nećete joj poslati proizvode kao što su tenisice ili sportska odjeća i obuća. Cilj cross-sellinga je da se nude relevantni proizvodi uz odabrani proizvod, pa bi bolji izbor bio torbica, remen i štikle koje će upotpuniti haljinu. 

Upravo je cross-selling email kampanja ono što radi naša klijentica koju smo spomenuli ranije u tekstu i ostvaruje 20% uspješnih prodaja. 

Brojke ne lažu! (izvor)

Mali zaključak o slanju emailova

Možda je zbog određenih emailova u online sandučiću lako ne biti previše sklon email marketingu. Ali kao što i sami znate - samo zato što se vama ne sviđa, ne znači da ne djeluje ili da ne može pomoći vašem poslovanju. Dapače!

Postoji još mali milijun primjera kako možete iskoristiti transakcijske emailove, no bitno je isplanirati i dobru taktiku.

Ako ćete staviti okidače na sve žive akcije, opet ćete kupce preplaviti emailovima i eto odjava od pretplata na newsletter i loše reputacije.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics