Singles Day - najveći dan online kupovine

12. studeni 2018.

SHANGHAI, Kina - Jack Ma i Alibaba ponovno su ispisali povijest e-trgovine.

Možete li zamisliti da u 85 sekundi netko ostvari prodaju u vrijednosti jedne milijarde dolara? Nešto što je nama običnim smrtnicima teško pojmiti, za Alibabu je tek početak priče.

Kineski div Alibaba jučer je na Singles Day prodao više robe u 76 minuta nego što su Amazon i Flipkart prodali zajedno u cijeloj 2017. godini.

Dan samaca neslužbeni je kineski praznik koji se obilježava 11.11. već zadnjih deset godina.

Praznik je popularan među mlađim Kinezima, koji su slave što su samci.

U Kini Singles day nazivaju još i "Bare Sticks Holiday", a što znači Praznik golih grana - izraz se odnosi na neženje, koji ne dodaju nove grane na obiteljsko drvo.

To vuče korijene iz Kineske politike jednog djeteta. Implementirana između 1978. i 1980., s namjerom da obuzda problem prekomjerne populacije zemlje, donijela je dugoročne  neželjene posljedice. Takva politika, u kombinaciji sa patrijarhalnom tradicijom gdje se preferirala muška djeca, dovela je do neravnoteže između muške i ženske populacije u Kini.

Alibaba je bio presudan u komercijalizaciji Singles Day-a, prethodno neopaženog praznika, a koji je prerastao u masivni kulturni fenomen tijekom posljednjeg desetljeća. Ovo je deseta godina da je tvrtka proslavila Singles Day.

2009. godine Alibabin CEO Daniel Zhang vidio je poslovnu priliku u ovom neformalnom prazniku. Jack Ma, osnivač Alibabe, uvjerio je oko 30 trgovaca da na Singles Day ponude popuste kroz platformu Tmall. Događaj se pokazao instantnim uspjehom, a sve ostalo je povijest.

Brojni trgovci nude popuste preko Tmall platforme.

Tmall.com (screenshot)

 

Koristeći ciljani marketing i kineski ekonomski pomak prema domaćoj potrošnji kako bi privukli Kineze da odvoje trenutak za online kupovinu, učinio je Dan samaca onime što je danas. Kina je bila ohrabrena da ostaje doma i da kupuje.

Alibaba, koji je počeo razvijati dovoljno (i nevjerojatno praktično) kao one-stop online trgovinu koja povezuje kupce i dobavljače, od tada se proširio i postao primjerom kako e-trgovina treba izgledati, spomenik potrošnje.

Alibaba je započeo ovogodišnju prodaju s gala događajem kojem je prisustvovala popularna američka pjevačica Mariah Carey, model i glumica Miranda Kerr, japanska imitatorica Beyonce, te performansom poznatog Cirque du Soleila.

Singles Day u milijardama.

  • Alibaba je jučer imao najveći dan online kupovine svih vremena, približno je utrostručio ukupnu Black Friday i Cyber Monday prodaju 2017. - svih tvrtki zajedno.
  • Alibaba je ponovno ispisao povijest web trgovine, s prodajom u vrijednosti od 30,8 milijardi dolara tijekom 24 sata.
  • Ostvarena prodaja od 30,8 milijardi dolara predstavlja značajan rast od one iz 2017., kada su kupci potrošili 25,3 milijarde dolara.

Kako još nemamo ovogodišnje podatke ostvarene prodaje na Crni Petak i Cyber Ponedjeljak, za usporedbu ćemo uzeti podatke od prošle godine. Ukupna prodaja na Crni petak 2017. dosegla je “samo” 5 milijardi dolara, a prodaja na Cyber ponedjeljak prošle godine dosegla je oko 6,6 milijardi dolara.

Uz masivnu proslavu Singles Day-a 11. studenog 2018., Alibaba izvještava da su korisnici potrošili 30,8 milijardi dolara online tijekom 24 sata. To je značajan porast u usporedbi s 25,3 milijarde dolara, koliko su potrošili 2017. godine.

To su brojke koje ne može dostići niti jedna fizička trgovina u tako kratkom vremenu.

Neki od brendova koji su najviše profitirali od događaja su Xiaomi, Apple, Huggies, Pampers, Samsung, Dyson, FitFlop, Phillips, ASUS i Nintendo.

Alibabina proslava Singles Day-a svake godine ruši rekorde

Kupci - prvenstveno u Kini, iako tvrtka sve više nudi ponude za Singles Day u novim zemljama - skupljaju se na stranicama Alibabe, te na stranicama Taobao.com i Tmall.com.

Tmall.com je uključio 180.000 kineskih i globalnih brendova. Oko 500.000 proizvoda bilo je na raspolaganju za predbilježbu od 20.10.2018.

Platforma Tmall Global pružila je 3.700 kategorija proizvoda uvezenih dobara iz 75 zemalja.

Više od milijardu narudžbi ostvareno je tijekom 24 sata, i to je prvi put da je Alibabina prodaja za Singles Day nadmašila broj od milijardu paketa. Prošle godine, 11.11.2017. zaprimljeno je 812 milijuna narudžbi.

Singles Day u brojkama.

Budući da je tvrtka slavila desetljeće Singles Day-a, rukovoditelji Alibaba naglasili su potrebu pronalaženja novih načina da se nastave razvijati, bilo da to znači širenje na različite regije ili istraživanje novih vrsta poslovanja. Ove godine, više od 20 tvrtki u vlasništvu Alibabe, uključujući online shopping site Taobao, platformu Ele.me i lanac supermarketa Hema sudjelovale su u Singles Day prodaji.

Alibaba se nastavlja razvijati

Kineski gigant ove godine stavlja veliki fokus na strategiju koju zove "nova maloprodaja", koja ima za cilj okupiti online dijelove svog poslovanja s offline dijelovima. Na primjer, spomenuti lanac trgovina prehrambenim proizvodima pod nazivom Hema omogućuje korisnicima ulazak u trgovinu, plaćanje telefonom i odlazak iz trgovine.

Suosnivač Alibabe i izvršni predsjednik Joe Tsai izjavio je jednom prilikom kako gledaju na ulazak u ovaj ili onaj posao - “Nikada se ne pitamo je li u pitanju profitabilno područje ili hoće li to biti komercijalno uspješna stvar. Mi radimo stvari iz nužde i radimo stvari iz straha.” Izjavio je Tsai, navodeći da je Alibaba 2003. pokrenuo Taobao kako bi ugasio prijetnju širenja eBaya u Kini.

Kako izgleda budućnost eCommerca?

Očekuje se da je ovo zadnji Singles Day da je Jack Ma na čelu Alibabe. CEO Daniel Zhang trebao bi preuzeti kormilo iduće godine, što je najavljeno u rujnu ove godine.

Kada vidimo da eCommerce div poput Alibabe unatoč rušenjima svih rekorda ima potrebu pronalaziti nove načine da se nastavi razvijati i istraživati nove vrste poslovanja, možemo samo zaključiti da budućnost web trgovine i online poslovanja donosi još mnogo toga zanimljivog.

 

Trebate web trgovinu?

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...