Affiliate marketingom otvorite vrata rastu web shopa
OK. Vaš je web shop već dulje vremena online.
Prodaja ide tako - tako i niste baš najsretniji zbog toga.
Poznanici i prijatelji savjetovali su vam da pojačate marketing, a vi ste do sada uludo utrošili vlastiti novac za promociju web shopa putem različitih kanala i društvenih mreža.
Facebook jednostavno guta vaše teškom mukom zarađene kune, velik broj ljudi vidi vaše objave, pozive na super povoljnu kupnju i druge promo akcijske poteze.
No, jednostavno nema konverzije zacrtane poslovnim planom.
U moru online posjetitelja, svega jedan dio može se nazvati kupcima, što stvara probleme održivosti web trgovine.
I što sad?
Imate problem.
Najbolji način početne zarade na netu
Novca za oglašavanje i privlačenje novih kupaca svaki je mjesec sve manje, a vi i dalje ne želite odustati od svog sna zvanog - uspješan web shop.
Ne brinite, postoji izlaz ako se želite i dalje kvalitetno predstaviti publici i njezin što veći dio učiniti svojim kupcima.
Sigurno ste čuli za affiliate marketing?
Mnogi koji se bave online prodajom/marketingom smatraju kako je affiliate marketing jedan od najpopularnijih načina početne zarade na Internetu.
Usprkos tome, mnogi još uvijek ne znaju kako on funkcionira.
Affiliate marketing doista jest jedan od najpopularnijih načina početne zarade na Internetu
Promocija tuđih proizvoda
Affiliate - afilirati, pripojiti, sjediniti, spojiti, udružiti, usiniti.
Affiliate (partnerski) marketing je zapravo promocija tuđih proizvoda s ciljem ostvarivanja zarade. Ili promocija vaših proizvoda za naknadu koju ćete vi nekom drugom platiti. Ovisi s koje ste strane.
Drugim riječima, u cijeloj priči postoji posrednik koji zarađuje proviziju od svake prodaje koja je obavljena zahvaljujući njemu.
Preciznije, riječ je o grani marketinga u kojoj trgovac nagrađuje "pomagača" za marketinški napor koji je posjetioca web shopa pretvorio u kupca.
Affiliate marketing ide u oba smjera. Odaberite pravi!
Affiliate marketing u svom najjednostavnijem obliku podrazumijeva tri osnovne komponente:
- trgovac koji nudi proizvod ili uslugu;
- affiliate, onaj koji želi da proda taj proizvod za određeni dio provizije;
- proizvod ili usluga.
Posljednjih nekoliko godina affiliate marketing je postao vrlo značajna online industrija, jednako efikasna za sve one koji se bave marketingom, jer im značajno pomaže pri prodaji proizvoda i usluga, ali i za sve vlasnike web trgovina, blogova i foruma da zarade novac na Internetu.
Dakle, kao što smo kazali ranije, affiliate marketing može ići u oba smjera.
Drugim riječima, ako ste vlasnik web shopa koji želi prodati proizvod - trebate affiliate - nekoga tko će vam dovesti kupca.
A ako imate žicu za prodaju, te nemate vlastiti proizvod ili uslugu, tada vi možete biti ti zbog kojeg će nečija web trgovina procvasti.
Naravno, uz dogovorenu naknadu!
Kompenzacijski programi u affiliate poslovanju
Ako imate web shop i želite se udružiti s nekim većim igračem koji vam može pomoći da poboljšate prodaju, trebate, prije nego krećete u posao, vidjeti koja je najbolja opcija za vaše poslovanje.
O tome na koji način će posrednik zaraditi vaš novac, ovisi o tome što se dogovorite unaprijed.
Ovo su dva najčešća kompenzacijska programa u affiliate poslovanju:
- Plaćanje po prodaji (pay-per-sale, cost-per-sale); s ovim affiliate programom morat ćete vašem posredniku platiti proviziju za svaku prodaju koju je omogućio putem svoje web stranice, tj. ako je kupac došao s njegovog sajta putem affiliate linka i obavio kupovinu u vašem web shopu.
- Plaćanje po kliku, (pay-per-click, cost-per-click); s ovim programom plaćate vašem posredniku za svakog posjetitelja koji klikne na affiliate link, bez obzira hoće li se u vašem web shopu doći do konverzije ili ne
Većina affiliate dogovora radi na bazi da posredniku dostavljate linkove na vaše proizvode ili usluge koje oni dalje svojim kanalima marketinški postavljaju na svoje web platforme.
Ne zaboravite na marketinšku strategiju
Također, važnu ulogu u cijeloj toj priči ima i dalje vaša marketinška strategija; želite li tekstualne linkove, bannere, slike, video materijale ili što drugo.
O vizualnom sadržaju ovisi mnogo toga.
Taj dio možete prepustiti trećoj strani, odnosno vašem partneru, ali ipak toplo savjetujemo da budete maksimalno uključeni u provođenje čitave kampanje.
Kao što smo rekli, affiliate marketing može ići u dva smjera, odnosno kao vlasnik web shopa možete igrati na obje strane.
Ako imate žicu za prodaju, možete biti razlog zbog kojeg će nečija web trgovina procvasti
Ako nije konkurencija - može biti od koristi
Uzmimo za primjer sljedeću situaciju.
Kao vlasnik web shopa pratite online trendove, jer želite u svakom koraku biti ispred konkurencije.
Stoga, znate sve o svakome u svojoj branši.
Tako ste benchmarkingom ili nekom drugom tajnom taktikom uspjeli saznati da u vašem gradu postoji nekoliko web shopova koji nikako da plasiraju svoj proizvod tamo gdje bi bio najbolje vidljiv i gdje bi donio vlasnicima toliko željeni rezultat.
Kako za vas te online trgovine nisu direktna konkurencija, jer ne nude iste proizvode kao i vi, pali vam se lampica!
Budući da vam je poznavanje online tržišta u malom prstu, predlažete web shopu “xy” affiliate suradnju - od svakog klika koji će posjetitelje s vašeg web shopa dovesti njima, ubirete neku pinku.
Ako ne možete prodati svoj proizvod - zašto ne biste tuđi?
Za novac, naravno. Novac koji ćete kasnije uložiti u ispravan marketing vlastitog web shopa.
Zvuči naravno izvrsno u teoriji, ali trnovit je put onih koji u tome doista i uspiju.
Web shop - relevantan izbor
Teško se izdvojiti u moru konkurencije i proizvoda koji graniče s upitnom kvalitetom.
Preduvjet je svakako da imate dobro organiziranu, kvalitetno optimiziranu, jasnu, preglednu i dobro navigiranu web stranicu koja će, prije svega, biti izvor relevantnih informacija.
To u praksi stvara uvjete da sa svoje stranice posjetitelje uputite na stranicu na kojoj će imati mogućnost kupnje proizvoda za koji su zainteresirani.
Isto vrijedi i u obrnutoj praksi.
Blogovi privlače posjetitelje
Ako želite da se vaš proizvod proda preko neke druge stranice, odaberite onu koja je provjereno već polučila rezultate.
Odaberite možda onu koja reprezentativnim i relevantnim sadržajem privlači vama točno određenu skupinu online posjetitelja.
Blogovi mogu biti izvrstan način za privlačenje posjetitelja koje kasnije pretvarate u kupce.
Vlastite ili tuđe? Svejedno, bitno vam je da brojite kune. Ili eure!
Web shop u smeće? Ne još!
Ako, dakle, niste zadovoljni s posjećenošću vaše web stranice, a za slabu prodaju ne krivite proizvod koji nudite, već pogreške koje ste napravili pri izradi web shopa, krenite redom.
Ne morate odmah baciti sve u smeće i krenuti raditi novu stranicu.
Za to će, kao i za redizajn web trgovine, biti vremena. Kao prijelazno i kratkoročno rješenje možete upotrijebiti affiliate marketing.
Blogovi mogu biti izvrstan način za privlačenje posjetitelja - koje kasnije pretvarate u, svoje ili tuđe, kupce
Affiliate kampanja je kao prodaja novina
Gledajte na to kao na prodaju u stvarnom životu!
Recimo prodaja novina.
Novinske kompanije imaju proizvode koje žele prodati, a u tome im pomažu ulični prodavači.
Osim što se kreću među ljudima imaju i određenu sposobnost da prodaju.
Ulični prodavač je u ovom slučaju affiliate koji zarađuje svoj postotak od svake novine koju uspije prodati.
Neki će se trgati da prodaju vaš proizvod
Neki će prodavati novine u frekventnim pješačkim zonama, neki će ih prodavati ispred tržnice, neki će se orijentirati na vozače koji čekaju zeleno svjetlo na semaforima.
Ako se njegov poslodavac odluči za opciju pay-per-sale, što će mu svatko preporučiti s obzirom na branšu i proizvod koji prodaje, njegov partner (ulični prodavač) će se doslovce “trgati” kako bi prodao što više novina, jer koliko proda - proporcionalna će biti i njegova zarada.
Tako budite sigurni, ako želite svoj proizvod prodati putem partnerskog web sajta - njegov će vlasnik uložiti velike napore kako bi vaš proizvod završio na putu prema zadovoljnom kupcu.
Ali nemojte njegov trud doživljavati osobno - ipak on radi prvenstveno za sebe. A vi samo od njega imate koristi.
Ključni faktori affiliate marketinga
Generalno, ako ste u ulozi posrednika, vaš uspjeh ovisi od tri faktora:
- Broj posjeta vašeg osnovnog sajta - vaš web promet
- Koliko korisnika ste u stanju poslati na željeni web shop
- Koliko njih će obaviti kupovinu - stopa konverzije
Poboljšanjem bilo kojeg od ova tri faktora - povećavate vašu zaradu!
Nema posjeta - nema zarade
Povećati web promet predstavlja veliki izazov.
Ako vaša stranica ili blog nemaju mnogo posjeta, ne bi trebali tražiti priliku za online zaradu u affiliate marketingu.
Zašto? Pa logično je. Zato što nećete imati koga preusmjeriti u drugu trgovinu.
Usredotočite se stoga na povećanje prometa na webu, prije svega sa što kvalitetnijim sadržajem i linkovima koji će vam dovesti veći broj posjetioca.
Društvene mreže - pokretač konverzije
Počinite koristiti ne samo Facebook, već i ostale društvene mreže.
Šaljite newsletter ako za to imate uvjete i mogućnosti.
Jer ako u svoj web shop privučete posjetitelje, ne nužno kupce, moći ćete ih preusmjeriti tamo gdje želite.
Zapamtite, affiliate marketingom zarađujete dok ne prodajete svoj proizvod - već tuđi!
Naravno, o svemu ovisi s koje ste strane - jeste li vlasnik web shopa kojem ne ide baš najbolje pa trebate pomoć u prodaji ili ste vlasnik stranice koja ima mnogo posjeta što želite iskoristiti za prodaju tuđih proizvoda.
Kako se prodavač novina trga da proda novine, tako će se i affiliate u web shopu trgati da proda vaš proizvod
Provizija ovisi o dogovoru s partnerom
Provizija za posrednike ovisi o dogovoru. Može biti od 5 do 10 posto ukupne cijene proizvoda.
Dakle, nije riječ o bogatstvu, ali govorimo o pristojnoj zaradi za početak ako, naravno, znate kako nešto dobro zapakirati i prodati.
Ovisi i o vašim vještinama pregovaranja, jer možete se dogovoriti i za npr. 50 posto ako imate uvjete za to.
Na primjer, tvrtka M prodaje sportsku opremu široke namjene.
Pametnom marketinškom strategijom odlučili su da je najbolje mjesto za reklamu svojih proizvoda lokalni sportski web portal koji svakodnevno izvještava o sportskim događajima u tom kraju.
Čitatelju treba prava informacija
U priču kreću od temeljne premise da se 80% čitatelja sportskih portala rekreativno bavi sportom.
Dakle, za četiri petine čitatelja treba prava informacija o tome gdje i kako nabaviti pouzdanu i kvalitetnu sportsku opremu.
Direktoru marketinga sportske trgovine jasno je da je trećina cijene čitavog proizvoda, koliko će kao maržu morati preusmjeriti web portalu, mala cijena u odnosu na to koliko će posjetitelja, a time i kupaca, stići zahvaljujući affiliate marketingu s digitalnim novinama.
Spajanje ugodnog s korisnim.
Ako trebate partnera za affiliate marketing, možemo vam pomoći gdje da ga nađete.
Javite nam se da napravimo zajedno najbolji web shop te promijenimo web kupovinu.
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...