8 savjeta za preživljavanje nakon Božića, u e-commerce smislu

Vrijeme čitanja: 8 min
19. prosinac 2016.

Prodaja nikad ne spava. Ako mislite da možete odahnuti jer je božićna ludnica gotova, grdno se varate.

Uspjeli ste se izboriti za svoj dio kolača u predblagdanskoj groznici. Mislili ste na marketing, uspješno ste privukli posjetitelje i kupce nagradnom igrom i niste pretjerivali s popustima već ste taj dio odradili kreativno. 

Ali, što sada? 

Ako mislite da će kupcima biti dosta shoppinga jer su dosta lizali kartice kako bi sebe i najdraže razveselili za Božić, varate se

Tek sad su se navukli na kupnju. I što više ljudi kupuju, to više žele kupovati. Šopingholizam je možda gadna stvar za stanje na tekućem računu, ali je divna stvar za trgovce. 

I valjda znate, kraj je godine. Treba stati na loptu, pogledati unatrag do početka godine i odvažno zakoračiti u 2017.

Sada se treba  istaknuti u šumi popusta, akcija, posebnih ponuda, sniženja i ostalih čudnovatosti koje niču u e-commerce svijetu nakon Božića. 

Ako to niste već pomno isplanirali, sad odmah i ove sekunde krenite u akciju “Želim uspješnu prodaju poslije Božića”.

1. Održavajte božićnu čaroliju što je dulje moguće

Božić traje jedan dan. A kada točno Božić počinje u trgovinama? U trenutku kada nestanu lampaši od Svih svetih. Više se niti ne čeka početak adventa. 

Uostalom, blagdanski duh kod ljudi doista traje sve do trenutka kad im iz centra grada ne maknu adventske kućice i ne razmontiraju klizalište. 

Održavajte božićni duih što je dulje moguće, kupci su se dobro "navukli" na trošenje
Održavajte božićni duh što je dulje moguće, kupci su se dobro "navukli" na trošenje

 

Iskoristite to. Nemojte učiniti grešku i odmah nakon Božića prekinuti s newsletterima, objavama na društvenim mrežama, pisanjem blogova i svim ostalim što ste pojačano činili u iščekivanju Božića tj. povećanja prodaje. 

Jedan dobar dio kupaca nakon Božića ostaje kod kuće i u iščekivanju Nove godine - kupuje

2. Ne možete opet čestitati Božić, ali možete reći hvala

Nadamo se da ste slali božićne čestitke, u kojima ste i nešto pokušali prodati, naravno. Nakon što Božić prođe, zahvalite svim svojim kupcima.

Lijepo skupite sve email adrese kupaca u predbožićnom vremenu. Uz zahvalu, ponudite im nekoliko artikala po sniženim cijenama samo za njih u ograničenom vremenu

3. Organizirajte božićno foto-natjecanje

Kada malo bolje razmislite, teško je organizirati foto-natjecanje u predbožićnom razdoblju. Iako su gradske ulice okićene tjednima prije Božića, većina ljudi se još uvijek drži tradicije i domove kiti na Badnjak. Tada na sebe stavljaju i božićne pulovere, crvene baršunaste haljine i crvene Djedo Mraz kapice. 

Božićno foto-natjecanje lakše je organizirati poslije nego prije Božića
Božićno foto-natjecanje lakše je organizirati poslije nego prije Božića

 

I fotografiraju se. Iako je uvijek dobra ideja napraviti natjecanje u fotografiranju u kojem je prisutan proizvod iz vašeg web shopa, možete napraviti “obično natjecanje”.

Nemojte dijeliti nagrade nego podijelite svim sudionicima popuste

Na primjer:  “Pošalji nam svoju božićnu fotografiju i osvoji 30 posto popusta na proizvod po izboru”.

S tim dobivate sljedeće:

  • održavate božićni duh na društvenim mrežama
  • dobivate  nove posjetitelje i angažirate stare
  • nagrađujete sve sudionike i s popustom kojeg su zaradili “tjerate” ih na kupnju  

4. Potrudite se oko robe koju su kupci ostavili u košarici 

Znamo, roba ostavljena u košarici koja nije kupljena je za svakog web trgovca noćna mora.

Jeste li svjesni toga da većina kupaca koristi košaricu kao listu želja tj. podsjetnik
I često na to zaboravljaju. Pa bi ih trebali podsjetiti, ako već to ne radite. 

Dokazano je da se prodaja povećava ako kupce podsjećate na ono što su možda željeli kupiti

Radi se o robi koju su već gledali i iz nekog razloga odabrali, pa je sigurno da im se sviđa. Možda ih još samo malo treba pogurnuti da bi je doista i kupili. 

Ako niste prilikom izrade web-shopa, za te slučajeve što prije bi trebali  integrirati program za povrat kupaca koji su napustili košaricu. 

5. Hrabro i pametno krenite s popustima

Popusti i sniženja pravilo su nakon blagdana. U siječnju počinju zimske, a u kolovozu ljetne rasprodaje. 

To znate i sami. I najvažnije pravilo svih rasprodaja je: ne snižavajte suludo cijene i predugo. Mogli bi, doista - propasti. 

Velikim popustima možete namamiti i najtvrdokrnije popustolovce na kupnju
Velikim popustima možete namamiti i najtvrdokrnije popustolovce na kupnju

 

Naširoko smo pisali o postavljanju popusta i ponuda prije Božića. Ta pravila nisu prestala vrijediti nakon Božića laugh

Što bi mogli učiniti s popustima:

  • Nudite dva za cijenu jednog. Kada se vrijednost prepolovi, kupci nahrle. Nije to neki novi trik. 
  • Jako snizite robu koja uopće ne ide. Snizite na 60 ili 70 posto dio asortimana koji nitko ne želi pogledati ili iz nekog razloga ne ide. Npr. ako prodajete hlače, moguće je da one divno izgledaju, ali se ljudi u njima ne osjećaju dobro jer čudno stoje. Ponudite više takve robe. Riješit ćete se nečeg što ne ide i istovremeno privući ljude da pogledaju druge stvari. Ovom metodom pridobit ćete i najokorjelije popustolovce.
  • Pričekajte s popustima. Molim? Da , ozbiljni smo. Najavljujte popuste preko društvenih mreža i newslettera i krenite s popustima od siječnja.

6. Neka se vaša Facebook publika osjeća posebno

Imate koristi od svojih lajkera yes I ima ih dosta. Nekad vam idu na živce sa svojim pitanjima i morate uređivati komentare, ali zapravo ih volite

Nagradite ih u post-božićnom razdoblju. Napravite popuste samo za njih. Povećat ćete prodaju a vrlo je vjerojatno da ćete povećati i vašu Facebook zajednicu.

7. Izbacite novi proizvod baš nakon Božića

Vjerojatno ste primijetili: većina velikih kompanija svoje nove proizvode lansira baš pred Božić. Apple je baš prošlog tjedna izbacio najnovije slušalice. 

Ako ste manji, vrlo je vjerojatno da će se taj novi proizvod izgubiti u masi svih tih novih proizvoda predstavljenih pred Božić.

Osim toga, novi proizvod mamac je za kupce i neće očekivati njegovo sniženje. Novi proizvod početkom nove godine podići će promet u mrtvo doba godine

8. Razmišljajte van okvira svoje zemlje

Ako imate web shop/uslugu koja se prodaje van granice Hrvatske upoznajte se s njihovim blagdanima i praznicima. 

Nije nikakva novost da se ljudi kupnjom pripremaju za bilo kakav neradni dan. Pogotovo ako spajaju vikende, što je posebno važno za turističke usluge. Ne dopustite da vam promakne neki praznik ili blagdan.

Nadamo se da smo vam pomogli. 
Ako zapnete, javite nam se wink

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics