5 trikova koje možete naučiti od najuspješnijih svjetskih internet trgovina

02. kolovoz 2013.

Uložili ste novac u web trgovinu, no niste nimalo zadovoljni s količinom prometa koju ostvaruje? Planirate tek krenuti s njezinom realizacijom, no bojite se koliko će vam investicija biti isplativa?

Bez obzira koje si pitanje trenutno postavljali, neosporno je da tražite načine za poboljšanje prodaje što je za mnoge uglavnom mukotrpan proces.

Košta vas vremena, živaca i ponajviše novca kojeg ionako nikada dovoljno.

Vjerojatno vam je dosta već svakojakih "stručnjaka" i rođaka koji vam sugeriraju sve i svašta i od toga nikad ništa. Jednostavno trebate promjenu na bolje i treba vam brzo

Koliko god neki još uvijek osporavali potencijal online tržišta, internet jednostavno više nema smisla ignorirati.

Ako želite ostati konkurentni.

Blagodati interneta su tu... evo kako ćete ih dohvatiti

Ukoliko ste do sada to uvidjeli te uložili novac u web trgovinu, već ste napravili prvi velik i važan korak.

I to je dobro.

Preostaje samo utvrditi je li učinjeno apsolutno sve što je u vašoj moći kako bi što veći broj posjetioca vaše virtualne šoping destinacije bili ujedno i kupci.

Činjenica je kako mnoge stvari koje ste možda uzimali zdravo za gotovo, igraju veliku ulogu u privlačenju pozornosti potencijalnih kupaca dok oni prolaze kroz vaš web shop.

Put od potencijalnog kupca do onog koji kupuje za mnoge je poduzetnike labirint iz kojeg ne vide izlaz.

No ima načina, bez da idete glavom kroz zid.

Kako bi vam to pokazali i dokazali, pokušat ćemo putem onih najboljih i najuspješnijih web trgovina objasniti što je kod njih u svrhu poboljšavanja efikasnosti prodaje učinjeno odlično te ćemo zatim te metode staviti kontekst vašeg poslovanja.

Oni koji su još uvijek sumnjičavi prema mogućnostima weba možda na ovim primjerima vide da se uz dobar pristup u online okruženju može napraviti ulaganje s velikom stopom povrata.

Krenimo redom.

Učinite web trgovinu iznimno jednostavnom i intuitivnom za pretraživanje i pregledavanje

Kod web trgovina jedan od najvažnijih faktora uspješnosti je brz, jednostavan i intuitivan (prirodan) pristup brojnim asortimanima proizvodima. Sasvim logično jer kada dođete u knjižnicu, prilično je iritantno da morate za svaku knjigu tražiti knjižničarku da vam je ona pronađe.

Web trgovine s najvećim omjerom pretvaranja posjetioca u kupce nude proizvode koji su od kupnje udaljeni samo jedan klik mišem (kako bi se reklo laički, doslovce na dohvat ruke), a tu su još i druge stvari:

  • sustav preporuka sličnih proizvoda,
  • velike atraktivne grafike koje pozivaju na aktivnost,
  • detaljni opisi proizvoda,
  • ocjene i recenzije artikala od samih kupaca
  • brz pregled sadržaja košarice.

Jedan od boljih primjera kako se to radi je Schwan's.com - riječ je o web trgovini koja se bavi prodajom bogatog asortimana hrane (odnosno slastica), a koja je u odnosu na jednog diva kao što je Amazon po omjeru pretvaranja posjetioca u kupce uspješnija čak dva do tri puta.

Zvuči gotovo nevjerojatno.

U čemu je tajna?

Pa prvenstveno u kvalitetnoj implementaciji ovih gore elemenata

Evo što Schwan's čini konverzijski efikasnijom web trgovinom:

  • divne slike slastica pod savršenim osvjetljenjem,
  • jasno istaknute količine novca koji se mogu uštedjeti u slučaju popusta,
  • na vrhu istaknut prozor za opcije dostave (ovo su ipak slastice koje želimo odmah okusiti),
  • poziv na upoznavanje onoga tko stoji iza svih tih divnih kolača (tko ne bi poželio vidjeti kako to rade) 

Jednostavno briljantno odrađeno.

Schwan's web shop

Testirajte dužinu procesa kupnje

Poželjno je da sami testirate u koliko koraka je moguće obaviti proces kupnje. Po pitanju ovog segmenta, iako je načelno uvijek bolje pojednostavljivati stvari, mnogi kupci nemaju ništa protiv temeljitog unosa podataka budući da smo svi uvijek prilično osjetljivi kada je u pitanju sigurnost teško zarađenog novca.

Sve ovisi o tome što prodajete i koliko se velik novac mora izdvojiti.

Posebice u ovim vremenima krize kada svaku kunu tri puta okrenemo u novčaniku.

Ovdje trebate sami procijeniti što je bolja opcija za vas - pokušajte vidjeti i testirati kakva je vaša klijentela i koje su njihove preferencije.

Količina prometa s dužim ili kraćim procesom kupnje bit će vam najbolji pokazatelj.

Iskoristite beneficije ponovnog oglašavanja

Amazon kao jedna od najvećih online šoping destinacija, može mnogima biti uzor.

Posebice kada je u pitanju oglašavanje proizvoda koje smo ranije kupili u nekom sličnom izdanju. Riječ je o metodi koja se pokazala iznimno efikasnom jer su kupci skloni kupovanju stvari iz kruga onoga što su već ranije uzimali.

Ako kupite Blu-ray player, logično je da će vas zanimati i filmovi na blu-ray medijima. Niste kupili uređaj da stoji i skuplja prašinu.

Ubacite u formulu još kako ta trgovina se može povezati s vašim Facebook računom kako bi vidjela što su vaši prijatelji kupovali, možete dobiti preporuku i na temelju njihovih šopingholičarskih navika.

Da stvar bude bolja, ako recimo jedan od prijatelja ima neki proizvod na listi želja i bliži mu se rođendan, Amazon će vam dati jasnu preporuku što mu pokloniti.

Pokušajte razmišljati na taj način - iskoristite moć ponovnog oglašavanja asortimana proizvoda kojeg je kupac već konzumirao te gledajte kako efektivno i smisleno povezati aktivnost društvenih mreža i vaše poslovanje (kada kažemo smisleno, mislimo da je moguće doslovno izmjeriti povećanje prodaje koja je posljedica vaše nove poslovne politike).

Možda ne nužno na način kako to radi Amazon, ali nastojte imati na umu iskorištavanje potencijala iznimno popularnih društvenih mreža.

Recimo da prodajete odjeću... pitajte se samo koliko bi se vaših kupaca htjelo pohvaliti s nekom novom majicom ili bi recimo htjeli za rođendan iznenaditi svojeg prijatelja ili prijateljicu. 

Olakšajte im tu odluku.

Iskoristite "error stranice" u svoju korist

Kada imate veliku web trgovinu, mogućnost da je pristup nekim stranicama onemogućen nije zanemariva. Umjesto da svojeg gosta samo “počastite” s tzv. errorom 404 (poruka koja obično označava nedostupnost stranice kojoj se želi pristupiti), dajte mu povoda da i dalje ostane u vašem virtualnom okruženju.

Evo što sve može biti na "error stranici" osim poruke o pogrešci:

  • poveznice na vaše zadnje blog postove,
  • mogućnost slanja izvješća o onome što je eventualno bilo povod za grešku,
  • poveznica prema stranici na kojoj imate nekakvu rasprodaju
  • poveznica prema blogu i sl. 

Error 404 page

Koristite velike grafike s jasnim pozivima na aktivnost

U našem ranijem osvrtu gdje smo analizirali one najveće propuste koji tjeraju kupce s vaše web trgovine, rekli smo kako imate otprilike 10 sekundi da gostu svojeg web shopa privučete pažnju.

To ćete najjednostavnije učiniti tako da s velikim grafikama koje jasno pozivaju na sudjelovanje u vašim promotivnim aktivnostima, kupca dovedete na mjesto gdje će on htjeti potrošiti svoje novce.

Kada je u pitanju privlačenje pozornosti ne treba biti skroman - iskoristite puni potencijal tehnologije i multimedije koje imate na raspolaganju.

H & M rasprodaja

Ne može izravnije od ovoga, jelda?

 

Iako vam svi ovi trikovi sigurno neće instantno podići obujam prometa (treba biti realan i priznati sam sebi da se ništa ne mijenja preko noći), njihovom implementacijom na dugoročnoj bazi svakako ćete pomoći svojoj web trgovini da iskoristiti svoj puni potencijal.

Uspješnost ovih praksa potvrđuju upravo ove velike web trgovine.

Ako niste sigurni, odnosno ne možete sami procijeniti je li sve kako treba s vašom online adresom, uvijek nas možete kontaktirati putem telefona na 042 / 421 700 ili e-mailom na [email protected]  za savjete što i kako.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...