10 kobnih propusta zbog koji ljudi ne kupuju na web shopu

17. srpanj 2013.

10 sekundi.

Vrijeme koje imate na raspolaganju da potencijalnog kupca zadržite u svojoj web trgovini.

To možete na dva načina:

  • zanimljivom ponudom koja će svojom prezentacijom biti previše primamljiva za ignoriranje
  • nekim neodoljivim popustom

Potonji će recimo biti dovoljan da vaš klijent napravi onu željenu akciju koja će ostvariti sam cilj i smisao vaše virtualne šoping destinacije - da uspijete prodati nešto.

Čak ako i uspijete u tome, cijela stvar pada u vodu ako se kupac ne osjeća sigurnim u vašem virtualnom okruženju.

Svi dobro znamo koliko je novac teško zaraditi i koliko ne želimo ispaštati nepotrebnim udarom na novčanik zbog nesigurne tehnologije te nestručnog ili nedaj Bože zlonamjernog osoblja koji stoji iza virtualne trgovine.

Budući da u internet okvirima nema izravnog kontakta prodavača i kupca, jedina metoda procjene koja ostaje kupcu je izgled, odnosno dojam koji ostavlja web trgovina.

Od neprocjenjive je važnosti da klijent prilikom dolaska u virtualnu trgovinu, jednostavno osjeti profesionalnost i ozbiljnost vašeg poslovanja. Sigurno ste barem jednom do sada bili u banci ili u prodajnom prostoru jednog od domaćih telekom operatera.

Taj dojam želite postići.

Greške koštaju

Kako bi uopće doveli kupca do vašeg web shopa, to vas je sigurno koštalo.

Ne računajući novac koji ste uložili u izradu samog okruženja za online ponudu vaših proizvoda i usluga, izdatak je već bio utrošiti sredstva na nekakvo oglašavanje kako bi uopće bili primijećeni.

I vaše vrijeme naravno koje također ne želite trošiti uzalud.

Šteta je da toliki trud propadne, a nažalost riječ je o scenariju koji se često događa - ne prvenstveno zbog toga što ste samo vi napravili nešto nedovoljno dobro, nego i agencija koja vam je izradila virtualnu šoping destinaciju.

Nije nesvakidašnja pojava kako je ona zbog svojeg neiskustva vašu web trgovinu unakazila na način da je pred kupce stavila gomilu prepreka koje će pokvariti njihovu bezbrižnu šetnju vašim katalogom. To ne želite.

Sjetite se samo koliko vam ide na živce kada dođete u trgovinu i morate ići tražiti prodavačicu da vam pokaže gdje su žitarice samo zato što je netko na nedovoljno vidljivo mjesto stavio natpis koji bi izdaleka upućivao gdje se nalazi ono što tražite.

Budući da je vama u virtualnim okvirima možda nešto teže prepoznati što u vašoj web trgovini nije napravljeno na najbolji mogući način, u nastavku ćemo na temelju vlastitog iskustva istaknuti 10 kobnih dizajnerskih grešaka (kao i onih vezanih uz sam sadržaj) koji se provlače kroz gomilu web trgovina i imaju običaj tjerati kupce konkurenciji:

1. Izbornici koji prikrivaju bitan sadržaj stranice

Ovo često znamo viđati.

Padajući ili tzv. fly-out izbornici koji se spuštaju kada kupac s mišem označi neku od opciju na glavnoj navigacijskoj traci web trgovine.

Nije toliko problem u samim izbornicima, koliko u njihovom položaju u odnosu na druge elemente stranice, posebice kada se radi o onim ključnim stvarima kao što su oglasi ili informativni prozori s kojima oglašavate neke svoje promocije.

Jednostavno ne želite da ono što vam prodaje robu, ne bude uvijek 100% vidljivo i vrlo lako dostupno za klik.

Sjetite se samo koliko ne volite one prometne kazne koje su nerijetko posljedica nekakve neodrezane grane stabla koja je prekrila znak o ograničenju brzine.

Kao što vi uvijek želite biti osvješteni kakva su pravila u prometu, tako i oni u svakom trenutku trebaju znati što sve mogu dobiti od vas.

2. Ograničene opcije plaćanja

U svijetu e-commerca, vjerojatno nema gore stvari od one kada se kupac odluči nešto kupiti, a nema na raspolaganju mogućnost plaćanja s karticom koju obično koristi.

Razmislite malo koliko novca i vremena uložite da dovedete kupca na web trgovinu, da ga zadržite na njoj, da ga dovoljno potaknete za odluku o kupnji i da se na kraju dogodi da on odustane jer nije imao s čime platiti.

Ne zato što nema novca, nego zato jer mu se primjerice nije dalo ulogiravati u internet bankarstvo, prepisivati podatke s opće uplatnice i gomila drugih koraka koji kompliciraju proceduru. Pitajte se da li bi se vama dalo prolaziti kroz tu gnjavažu ili biste jednostavno otišli konkurenciji koja za isti proizvod slične cijene podržava vaš preferirani način plaćanja.

Matematika je ovdje jasna - više opcija za plaćanje, vaši veći prihodi.

3. Spamglish

Ovaj čudan engleski termin odnosi se na opis proizvoda koji je pisan tako da bude lako primijećen od strane robota najvećih tražilica na internetu (Google, Bing, Yahoo i sl.).

Sjećate se našeg ultimativnog vodiča za naklonost Googlea?

Ako ne, preporučujemo da ga dobro proučite.

Kupci su oni koji kupuju vaše proizvode, a ne pretraživački algoritmi.

Ako ste imali praksu pisanja tekstova gdje ste forsirali ključne riječi kako bi vas roboti bolje rangirali, prestanite to raditi.

U tekstu od 100 riječi, samo njih 5 (odnosno 5%) smiju biti one ključne jer će u protivnom Google shvatiti da se ističete "bez pokrića" i srušit će vam rang web trgovine u svojim rezultatima pretrage.

Osim toga, pisanje za kupce će vam naposljetku i donijeti kupce.

Pišite opise proizvoda tako da istaknete beneficije koje je moguće dobiti njihovim konzumiranjem, umjesto da cijenu ističete kao najjeftiniju opciju na internetu (vjerujte nam, sve su takve).

Potencijalni kupci će to cijeniti, a bome i Google.

4. Ključne informacije o proizvodima na grafikama i slikama

Česta je situacija da vlasnici ili administratori web trgovina kako bi ubrzali proceduru popunjavanja kataloga proizvoda, ključne informacije ističu putem slika (recimo screenshot tablice o specifikacijama).

Iako se na taj način može prilično ubrzati procedura dodavanja proizvoda u web shop, problem je što Google jednostavno ne zna čitati slike.

Ako ne zna pročitati pročitati detalje o proizvodima koje prodajete, kako će ih uopće staviti u svoje rezultate pretrage? U konačnici, kako će ih kupci pronaći?

Ako već izričito želite zadržati takav prezentacijski pristup, dodajte slikama "<alt>" tag (u CMS-u “Alternativni tekst”) unutar kojih ćete opisati što se točno nalazi na slici - spomenite barem neke od važnijih specifikacija koje potencijalni kupci imaju običaj guglati. U to obično ulazi naziv proizvoda, model, veličina, boja i sl.

5. Nedovoljno dobro istaknut broj telefona/mobitela

Nisu svi vični korištenju e-maila.

Velik broj kupaca u slučaju da ih zanimaju dodatne informacije, žele razgovarati s vama kao prodavačem, a tjerati ih da po vašoj web trgovini traže broj mobitela/telefona nije poticajna klima za obavljanje kupovine.

Isto kao što nije dobro da stroj razgovora s čovjekom, umjesto vaš prodavač ili vi kao vlasnik.

Budite kupcu uvijek dostupni za sve dodatne informacije te mu pokušajte omogućiti besplatni razgovor.

Takve stvari prilično utječu na dobru potrošačku klimu.

6. Zbunjujuća navigacija

Nitko se ne voli osjećati izgubljenim.

Javlja se nesigurnost, a ona nije dobar psihološki element kada treba odlučivati o nečemu.  Kao što je recimo odabir da li kupiti ili ne kupiti nešto iz vašeg kataloga.

Ako nudite velik broj proizvoda koje su svrstane u gomili kategorija i potkategorija, dobra je ideja izbornik realizirati putem kolone koja se nalazi s lijeve ili desne stranice vaše web trgovine.

Tako eliminirate korištenje sekundarnih navigacijskih traka i kolona koje inače zbunjuju kupce.

Izgubljen i zbunjen kupac je onaj koji zatvara preglednik (browser) i ne kupuje.

7. Nije vidljiv site map

U moru stranica vaše web trgovine, uvijek je dobro istaknuti poveznicu na svojevrsnu kartu web mjesta (eng. site map) gdje kupac može provjeriti apsolutno sve što je dio vaše virtualne šoping destinacije.

Pokušajte se ugledati na Apple.

Na taj način smanjujete osjećaj izgubljenosti kupca. U prethodnom paragrafu smo objasnili zašto je to važno.

8. Ne osvježavate redovito web trgovinu novim sadržajem

Ovdje pritom ne mislimo na asortiman proizvoda, nego na nekakav blog koji vam zjapi prazan.

Nove informacije o beneficijama vaših proizvoda i usluga vraćat će vam stare kupce i dovoditi nove, a kao iskusan trgovac, cijenit će se i vaše preporuke, bilo da se radilo o samom zanatu prodaje, bilo o nekim uputstvima s kojima ćete kupcima objasniti prednosti online šopinga (povoljnije cijene, dostava na kućnu adresu, bolja ponuda i sl.).

9. Predug newsletter

Sigurno ste do sada barem jednom u životu dobili na e-mail onaj beskonačno dug newsletter u kojem je istaknut golem broj proizvoda s apsolutno najboljim cijenama jer ste vi najbolji trgovac na planeti.

Right - ljudi nisu blesavi, niti ih vi želite tako zamarati.

Mnogo bolja opcija je da se fokusirate na specifične proizvode koji su vrijedni isticanja - ponudite njihov kratak opis koji će donijeti u prvi plan njihove najbolje karakteristike/beneficije te navedite jasnu poveznicu na mjesto gdje se oni mogu kupiti.

Stavite u fokus kupca i njegovu dobit, a ne sebe.

10. Traženje e-maila kupca na početnoj stranici

Vjerojatno ne postoji iritantnija stvar od one kada dođete na neki web shop i dobrodošlica je ekran koji se zacrni zbog prozora gdje se traži registracija ili ostavljanje e-maila za newsletter.

Slično onoj situaciji kada dođete u trgovinu i zaskoči vas nekakav par anketara koji žele znati u detalje što mislite o određenom proizvodu nekakvog poduzeća koje ih je unajmilo da odrade tu anketu.

Iritantno, jelda?

Uglavnom, svi kupci znaju što to znači i jednostavno ne žele u svoj mail trpati poruke za nešto što još nisu sigurni hoće li ih zanimati.

Dajte im zraka da se prvo upoznaju s vašom ponudom, a mogućnost registracije ili pretplate na newsletter zapakirajte suptilnije negdje unutar svojeg weba. Na taj način osim što ćete zadržati kupca u svojem web shopu, on ako se odluči samovoljno pretplatiti, imat ćete koristi od ponuda koje ćete mu poslati jer ste ga sadržajem svoje web trgovine uvjerili da se kod vas isplati kupovati.

Osim toga, kada ste u košaru stavili većinu toga što ste trebali, dati odgovor na par pitanja uz nekakvu degustaciju proizvoda više i nije toliki problem, zar ne?

***

Eto, sve ove greške koje smo sada nabrojali, nastojte izbjeći na svojem web shopu.

Iritiraju kupce te ih odvraćaju od onoga što bi trebali raditi da vi opravdate svoje ulaganje. Ako niste sigurni je li sve u redu s vašom web trgovinom, stojimo na raspolaganju za dodatne informacije i savjete.

Prilično smo sigurni da ne želite imati površnosti u nečemu što vam svakodnevno donosi kruh.

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...