10 najkorisnijih Markerovih poslovnih savjeta koje ste vi odabrali

30. prosinac 2013.

Još jedna godina je na izmaku.

Nekima više, nekima manje uspješna, no znate kako to ide u životu… ostavit ćemo u lijepom sjećanju stvari koje su bile dobre, zaboravit ćemo one koje nisu, dobro upamtiti lekcije koje smo naučili radeći brojne greške te ćemo još jednom s mnogo optimizma krenuti dalje.

Uz naravno novogodišnju čestitku putem koje vam u 2014. želimo svako dobro te mnogo poslovnih uspjeha :)

No kao cijele godine, ne bismo htjeli da na čitanje ovog teksta potrošite svoje vrijeme i ne dobijete ništa korisno zauzvrat.

Da, dobro je čovjeku zaželjeti sve najbolje, no riječi su u konačnici samo riječi. Ako se sjećate, govorili smo vam već kako je vrijeme najdragocjeniji resurs kojeg imamo. Čak smo naveli formulu pomoću koje možete doći do viška slobodnog vremena. Zbilja ga cijenimo jer realno… svima nam je dan prekratak :)

Al’ nećemo opet u nekakve filozofije. Rekli smo da vam želimo dati neku vrijednost budući da ste uložili svoje vrijeme u čitanje ovog teksta pa ćemo se, kao što je prigodno za kraj prosinca, osvrnuti se na godinu unatrag. Ne nekim besmislenim poslovnim analizama, nego zbirom stvari koje su vama ove godine bile najkorisnije.

U kontekstu našeg bloga, to su naši savjeti s kojima smo vam putem bloga htjeli ukazati na određene trendove i probleme s kojima se susreću online trgovci, a i poduzetnici općenito.

Tekstovi koje ćete vidjeti u nastavku su štiva koje su ljudi poput vas smatrali najkorisnijima. Poredali smo ih prema rednom broju, od 10. do 1. mjesta, prema broju čitanja.

Ako nas niste do sada pratili, riječ je o savjetima iz e-commerce svijeta koje radimo temeljem vlastitog 10-godišnjeg iskustva bavljenja ovim poslom. Greške koje su drugi napravili vi možete elegantno zaobići što je benefit koji si sigurno želite priuštiti.

Evo dakle tih najčitanijih Markerovih savjeta iz 2013. godine.

10. Internet trgovina raste 10 puta brže od klasične - imate li web shop za borbu s novom EU konkurencijom?

Nekako znakovito, na početak liste najčitanijih članaka iz 2013. ugurao se onaj trendovski i to s razlogom - 2013. godina bila je još jedna u nizu koja je ostala obilježena dvoznamenkastim rastom e-trgovine, uz još veći rast shoppinga putem mobilnih uređaja. To smo vjerno predočili našim grafom te smo pokušali pokazati i dokazati da ulaskom Hrvatske u EU, za mnoge europske e-trgovine iznimno se pojednostavljuje proces dolaska na naše tržište. Dok je prije 10-ak godina hrvatsku realnost gospodarskog rasta obilježila penetracija gomile inozmenih trgovačkih centara, nadolazeće godine dugoiščekivanog gospodarskog oporavka obilježit će, barem u kontekstu trgovine, najezda inozemnih web shopova. Susjedi Slovenci već su potvrdili svoj dolazak, a drugi već bez sumnje rade na tome. Možda ne bi bilo loše inozemnu najezdu ovaj puta zamijeniti s domaćom, jelda?

9. Ne propustite 3 karakteristike newslettera koji prodaje vaše proizvode

Jedan od većih fokusa godine na izmaku bili su nam i analize marketinških kanala koji najviše pomažu u ostvarivanju prodaje na web shopu. Dok smo za društvene mreže utvrdili kako bez sumnje donose svojevrsni “buzz”, no za prodaju znače jako malo, stari dobar e-mail i dalje se nametnuo kao alat s odličnom stopom konverzije. To zapravo znači da do novih kupaca najjednostavnije je doći putem kvalitetno pripremljenog newslettera, a kako on mora izgledati, objasnili smo upravo u ovom blog osvrtu.

8. 5 trikova koji će povećati efikasnost prodaje vaše web trgovine

Trikovi su oduvijek kul stvar. Ne isključivo zbog toga što zadivljuju ljude, nego je riječ o djelovanju na inteligentan način. Zaobilaženju prepreka koristeći nekonvencionalne metode. One koje koristi tek manji broj ljudi. I upravo zbog toga one mogu biti vaša prednost, ako ih naravno implementirati na pravilan način. Na našem blogu smo objasnili što i kako.

7. Web trgovina: Provjerite što internet generaciju kupaca motivira na kupnju u vašoj trgovini

Opet trendovski tekst. Ne čudimo se budući da mnogi od vas žele bolje upoznati kupce koji vam svakodnevno dolaze. I dok su neki još uvijek uvjereni kako će stvari s trgovinom funkcionirati onako kako su oduvijek donosile novac, na horizontu sve je veći broj ljudi koji ne poznaju život bez interneta. To su dakle generacije ljudi rođeni 90-ih godina koje sada postaju punoljetni, dobivaju vlastitu kreditnu karticu i svoj prvi posao. Ti ljudi ne poznaju svijet bez interneta i mobitela, što je činjenica koju kao trgovac jednostavno ne možete ignorirati. Upravo smo u ovom tekstu objasnili kako možete tu činjenicu okrenuti iz vlastite slabosti u konkurentnu prednost.

6. Zašto se isplati imati web shop?

Vjerovali ili ne, još uvijek ima ljudi koji razmišljaju ima li smisla uložiti novce u web shop ili ne. No nije to loše - dobro je u životu biti kritičan i oprezan. Zato smo mi kroz ovaj blog post pripremili gomilu činjenica s kojima smo vam odlučili razbiti tu neodlučnost. Jer ako nećemo mi Hrvati ulagati u svoje tržište, budu onda stranci. Oni već to zapravo rade. Budući da su ispred Hrvatske s razvijenošću e-commerce tržišta jedno 10-ak godina. Još uvijek spavate i čekate da vam stranci otmu kupce pred nosom?

5. Društvene mreže - kako ih pravilno koristiti u službi povećanja prodaje?

Rekli smo ranije u ovom blagdanskom osvrtu - društvene mreže ne donose izravno povećanje prodaje. No nije da su beskorisne. Postoji mnogi drugi načini kako se može ostvariti mjerljiv benefit putem njih, a upravo smo se u ovom blog postu pozabavili tom temom. Ne očekujte naravno čuda - to izuzev u filmovima religijske tematike ne postoji. Ono što možete je svoju politiku oglašavanja na društvenim mrežama preusmjerit prema horizontu koji s drugim kanalima oglašavanja ima dugoročnu perspektivu. Provjerite kako.

4. Vaša web trgovina: 10 kobnih propusta koji će vam otjerati kupce

Svi mi u životu radimo propuste, iako si to često ne želimo priznati. Ili jednostavno ne znamo da radimo nešto krivo. Što je zapravo mnogo češće slučaj. U kontekstu internet trgovina, raditi greške je zbilja jednostavno, mnogo lakše nego li u politici :) Upravo zbog toga smo temeljem vlastitog iskustva napravili analizu web trgovina kako bi ustanovili 10 najčešćih kobnih grešaka koje rade web trgovci. Namjerno te propuste opisujemo kobnima budući da najčešće rezultiraju propašću online trgovca. Saznajte u ovom osvrtu zašto.

3. Markerov Google vodič - u samo jednom tekstu naučite kako do vrha najpopularnije svjetske tražilice

Jedna od većih tema s kojom ćemo se pozabaviti u 2014. godini biti će kako biti primijećen na internetu. Nažalost, većina trgovaca kada dobije svoj novi web shop, u potpunosti zanemari taj segment pa se dogodi da u Hrvatskoj imamo 500-ak web trgovina za koje je malo tko čuo. Posljedica toga je nažalost da mnogi onda posjećuju inozemne web shopove i kupuju robu vani, dok naši trgovci propadaju. Problem se može riješiti samo na jedan način - pametnim ulaganjem u internet marketinške kanale te davanjem mnogo veće pažnje SEO optimizaciji. Po pitanju potonjeg dali smo si truda s ovim opširnim vodičem za ostvarivanje što bolje pozicije na Googleu, i dalje daleko najvećoj tražilici na internetu. Vaše veliko zanimanje za tu temu nije uopće onda nimalo iznenađujuće.

2. 5 stvari koje morate imati za bolju poziciju na Googleu

Kao što smo rekli u prethodnoj točki, zbilja imate veliki interes oko što boljeg pozicioniranja na Googleu. :) Dok je prethodna tema više obuhvatili nekakvu cjelokupnu SEO strategiju, ovdje smo se pozabavili nekim praktičnim savjetima gdje smo istaknuli 5 stvari koje bi kao online subjekt jednostavno morali imati. Ako želite da vas Google gura na vrh svojih rezultata pretrage. U slučaju da to nije tako, ignorirajte ovo ;)

1. Izrada newslettera u 5 jednostavnih koraka

Što da vam kažemo - očito volite jednostavne i praktične savjete pomoću kojih možete napraviti nešto bez da plaćate nekoga da to uradi umjesto vas. Upravo zbog toga je najčitaniji Markerov savjet u 2013. bilo detaljno, a opet jednostavno uputstvo kako napraviti newsletter. Ranije smo rekli zašto je dobro koristiti taj marketinški alat, objasnili smo i kako on treba izgledati, a u ovom blog postu pažnju smo usmjerili na koji način se može napraviti newsletter, bez da imate ekspertno znanje jednog profesionalnog dizajnera. I sami se držimo ovih koraka za izradu naših newslettera tako da je ovo, poput svega ostalog pripremljenog na našem blogu, bilo napisano temeljem vlastitog iskustva. Zbog toliko velikog zanimanja, zbilja se nadamo da vam je ovaj tekst bio od koristi, poput svega ostalog na našem blogu.

U 2014. nastavljamo još intenzivnije...

U svakom slučaju, tijekom 2014. godine možete očekivati još bogatiji blog s još više savjeta i analiza vezanih uz e-commerce tržište. Svjesni smo kako se promjene na bolje ne događaju preko noći i kako je potrebno mnogo toga srediti da bi stvari krenule željenim tokom. Upravo zbog toga pokušat ćemo i dalje biti što detaljniji kako bi zajedno otklonili što više problema.

“Što ne znaš, može te ubiti”, izreka koja se često može čuti kod nas :)

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics