Stvorite sadržaj za kojim će društvene mreže doslovno poludjeti

Vrijeme čitanja: 10 min
10. listopad 2016.

Društveni mediji su gladne zvijeri.

Ne doista, društvene mreže zahtijevaju hranjenje 24 sata na dan 7 dana u tjednu kako bi konstantno imale potrebnu razinu sadržaja radi kojeg će se posjetitelji vraćati i iznova tražiti još materijala.

Uvjet je, jasno, da taj sadržaj bude reprezentativan.

Dakle, kvalitetan i objektivan u svakom pogledu.

E to je jedan od najvećih izazova, ako želite napredovati na ljestvici zvanoj broj Facebook dijeljenja.

Kvalitetan sadržaj dio poslovnog plana

Pronalaženje ideje za sadržaj koji će dominirati vašim web shopom, procesa stvaranja, objavljivanja i promocije tog sadržaja; svaki korak podjednako je bitan kako bi za njime podivljale društvene mreže.

Suočavanje s ovim izazovom, ne nužno problemom, sastavni je dio vašeg poslovnog plana i marketinške strategije koja nedvojbeno mora udovoljavati ‘proždrljivim’ zahtjevima informacijskog svijeta koji je u neumornoj potrazi za novim sadržajima.

Stavite se u ulogu krajnjeg korisnika. Ne nužno onog koji je upoznat s onime što nudite u vašem virtualnom dućanu, već onog koji ne zna ništa o vama, a vi biste željeli da konačno dođe u vašu web trgovinu.

Pronalaženje ideje za sadržaj koji će dominirati vašim web shopom ključan je za uspjeh na društvenim mrežama
Pronalaženje ideje za sadržaj koji će dominirati vašim web shopom ključan je za uspjeh na društvenim mrežama

Brzina je važna, ali ne i ključna

Danas gotovo svaki korisnik društvenih mreža, bio on star 16 ili 66 godina, ne koristi samo osobno računalo kako bi bio informiran o onome što se događa u rasponu od njegove ulice do suprotne zemljine polutke.

Od toga ga dijeli nekoliko klikova mišem, stoga ne mora biti ograničen samo na jedan medij. 

A mogućnosti, ima; laptop, pametni telefon, tablet,...

Moramo prihvatiti da smo stvorili svijet u kojem ljudi žele informacije i žele ih u svakom trenutku.

Brzina jest ključna u mnogim stvarima, posebice u informativnoj sferi, no kod kvalitetnih sadržaja koji nisu ograničeni na dnevno-politička zbivanja, srećom neke druge stvari, koje uvelike mogu pomoći konverziji u vašem web shopu mnogo su važnije.

No, to je tek posljednji korak. Onaj za vas najslađi, kada ponosno prodate svoj proizvod i za njega dobijete zasluženi novac.

Moramo znati koju publiku želimo privući

Postoje četiri glavne vrste sadržaja na društvenim mrežama;

  • Obrazovni
  • Informativni
  • Zabavni
  • Inspirativni

Nemojte se ograničiti samo na jednu vrstu sadržaja. Pametnim miksom sva četiri na dobrom ste putu da postanete majstor društvenih mreža čiji će se sadržaji širiti brzinom svjetlosti.

Čak vam, ako nije dio vašeg marketinškog plana, ni promocija (boost) na Facebooku neće biti toliko potrebna.

Naravno, za to vam je potreban sadržaj koji obara s nogu.

A u tome vam možemo pomoći u sljedećih nekoliko redaka.

Multimedijalan sadržaj donosi lajkove

Sadržaj na društvenoj mreži također, osim gore spomenutih preduvjeta, treba biti bogat multimedijom kao što su:

Brzina je ključna u informativnoj sferi, no kod kvalitetnih sadržaja koje mogu pomoći konverziji, postoje važniji atributi
Brzina je ključna u informativnoj sferi, no kod sadržaja koji mogu pomoći konverziji, postoje važniji atributi
 

Razvoj društvenih mreža poput Pinteresta i Instagrama posljednjih godina, medija koji se hrane u najvećoj mjeri fotografijama nerijetko visoke razlučivosti, uzrokovao je to da ljudi više nisu zadovoljni s objavama koje sadrže puno (često dosadnog) teksta.

Problem je da većina marketinških tvrtki i blogera osobno teško nađu inspiraciju, ali i znanje, za sadržajem koji će njihovu stranicu činiti neprestano svježom, a Facebook ili Twitter pretvoriti u vrlo, vrlo prometnu ulicu.

Dakle, u nastavku nudimo neke ideje za stvaranje sadržaja koji će se rado dijeliti prvenstveno na Facebooku, a onda i na drugim mrežama.

1. Koristite numerirani popis

Znamo da se mnogi s time neće složiti, ali u nemirnom, reći ćemo i nestalnom, svijetu u kojem živimo, davanje liste savjeta ljudima, poput što da rade kako bi npr. imali zdrava koljena, sačuvali dugotrajnost madraca na kojem spavaju ili pak koje namirnice da konzumiraju kako bi smanjili tlak ili u fit formi dočekali ljeto, ima dobar odaziv.

Osim kvalitetnog komada teksta, upotpunjenog interaktivnim sadržajima, pokušajte što više koristiti liste razno raznih savjeta, od kućanskih poslova, recepata do bilo čega što bi moglo zanimati vašu ciljanu publiku.

Veća je vjerojatnost da će kliknuti na edukativan sadržaj ako on u obliku popisa donosi određene savjete.

Kao što i ovaj primjer pokazuje, veća je dinamika i interakcija s čitateljem kada postoje numerirani savjeti.

2. Može i s negativnim konotacijama

Žalosno je, ali istinito, no većina ljudi vole čuti loše vijesti prije dobrih.

To ne znači da ih trebate uplašiti smakom svijeta ili kako će umrijeti ako neće naručiti vaš proizvod ili uslugu, već ih pripremite koje stvari bi trebali raditi kako bi smanjili mogućnost da se takvo što ne dogodi i njima.

Sa psihološke strane, ova taktika itekako ima smisla, a s njome se slažu i neki od najpopularnijih marketinških blogera današnjice.

Dakle, krenite iz negativnog kuta priče i bit ćete iznenađeni količinom prometa.

Primjer dobro koncipirane objave na Facebooku s numeriranim popisom kloju je vidio velik broj čitatelja
Primjer dobro koncipirane objave na Facebooku s numeriranim popisom koju je vidio velik broj čitatelja

3. Infografike

Tijekom posljednjih nekoliko godina infografike su postali izuzetno popularne.

Ulaganje u dizajniranje grafičkog prikaza je jedan od najboljih načina za dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama.

A kada se dogodi to, veća je vjerojatnost i za stvaranje porasta posjećenosti, a time i konverzije, u online trgovinama.
Pravilno i pametno korištenje infografike, prije svega kvalitetan sadržaj i privlačan dizajn, može vam pomoći da dobijete mnogo klikova, što je odlično za SEO i Google.

Jedan od razloga zašto biste trebali uvesti infografiku u svoju marketinšku kampanju na blogu ili u web shopu jest taj što je riječ o vizualnom sadržaju koji je krajnje jednostavan za publiku.

Osim toga, infografiku je lako objaviti na bilo kojem blogu, a pozitivna strana je i što doprinosi prepoznatljivosti branda kojeg u web shopu želite promovirati.

Dakle, infografici - palac gore.

Ulaganje u dizajniranje grafičkog prikaza jedan je od najboljih načina za dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama
Ulaganje u dizajniranje grafičkog prikaza jedan je od najboljih načina za dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama

4. Upotrijebite riječi ‘evo kako’, ‘pogledajte’ ili ‘saznajte’

Davanje korisnih i vrijednih savjeta putem blogova o bilo kojoj problematici mnogo je uspješnije za dijeljenje na Facebooku kada se koriste konkretni savjeti u objavama.

Dakle, ako se bavite prodajom kreveta ili kaučeva, a u vašem ovotjednom blogu govorite o tome kada je najbolje vrijeme za drijemanje, u naslovu objave na društvenim mrežama, prvenstveno ovdje mislimo na Facebook, dobar naslov bio bi “Znate li kada je najbolje vrijeme za vaše tijelo da odrijemate?”

Takav post vrlo vjerojatno će navesti čitatelja da otvori blog i što je jednako važno, da ga lajka ili podijeli na najvećoj društvenoj mreži u virtualnom svijetu.

Pokušajte i šokirati čitatelje, naravno, uz umjerenu dozu, kako vam ne bi, zbog nekakvog pokušaja senzacionalizma, okrenuli leđa i više se nikada vratili u vaš web shop.

Savjetima i dobrim primjerima rješavanja nekog problema izgradite s čitateljima lojalan odnos radi kojeg će se predbilježiti na vaš newsletter koji će kasnije biti odličan alat u prodaji.

5. Vijestima pridobijte ‘željne svježih informacija’

Ljudi žele znati što se događa, da li u njihovom kvartu, gradu i državi ili drugom kraju svijeta.

Proizvodnja vijesti neće vam biti primarni alat informiranja, ali ako se bavite marketingom i društvenim mrežama, nema razloga da ne nađete vremena za nekoliko kratkih vijesti dnevno ili tjedno.

Naravno, ne morate ih vi pisati, možete relevantan i provjeren sadržaj samo dijeliti.

Kada je u pitanju informiranje putem medija, ljudi vrlo često nemaju vremena tragati za informacijama, već žele da one dolaze njima ‘na tanjur’.

Upravo radi toga Facebook je idealan alat za to.

No, da biste uklonili dvije muhe jednim udarcem, nemojte kopirati 90% posto posjetitelja web prostranstava i dijeliti sadržaje s masovnih medija koje i 5-godišnje dijete zna nabrojati.

Radije se potrudite pronaći relevantan izvor za neku temu ili pak pratite objektivnog i neovisnog novinara ili analitičara i dijelite njegov sadržaj.

Oni kojima je kvaliteta sadržaja na prvom mjestu, znat će cijeniti vaš napor, a to vam može pomoći da se riješite robe iz trgovine.

 

Riječima poput 'saznajte kako', 'doznajte' i sličnima posjetitelju nudite određenu edukaciju, pa je vjerojatnije i otvaranje bloga
Riječima poput 'saznajte kako', 'doznajte' i sličnima posjetitelju nudite određenu edukaciju, pa je vjerojatnije i otvaranje bloga

6. Istražujte, istražujte i istražujte

Mnogi ljudi žele dokaz da je neki članak ili blog vjerodostojan.

Za to se potrebno unaprijed dobro pripremiti potrebnom literaturom.

Ovisno o tome u koju dubinu namjeravate ići i tko su vaši ciljani čitatelji, dobra priprema ključ je uspjeha.

7. Evergreen sadržaj

Potpuno je jasno kako web marketing zahtijeva svježe vijesti i sadržaje svake minute svakog dana.

No, u tom informiranju, dijeljenju sadržaja, lajkanju o svemu ostalome, mnogi zaboravljaju na snagu sadržaja koji je relevantan danas jednako kao što je bio prije primjerice 5 godina.

To je sadržaj koji se može i dalje dijeliti na Facebooku i koji će fanovi obožavati i nakon dugo vremena.

Kako biste u tome uspjeli, najbolje je napraviti kostur iliti ga okvir na kojem ćete svako malo nadograđivati dugotrajan sadržaj koji će ljudi jednostavno obožavati.

Naravno, sve ovisi o vama: sve se vrti oko kvalitete onoga što objavljujete.

Dobar informativan tekst, analiza ili komentar određene društvene sfere, pa čak i blog, može biti i svojevrsni evergreen sadržaj ako je unikatan i nitko drugi ga ne može kopirati ili imati.

8. Statistika i činjenice

Sadržaj koji prikazuje najnovije statističke podatke i činjenice koje su šokantne, dinamične i izazivaju reakciju čitatelja, uvijek su odlična opcija koja za posljedicu ima velik broj otvaranja i dijeljenja.

Ljude ćete zaintrigirati s takvim pristupom, a kada jednom uđu na vaša vrata, kvalitetnim web shopom napravit ćete velik korak da tamo i ostanu.

Primjeri koji su sakupili velik broj lajkova i dijeljenja:

  • svake minute se u svijetu pošalje 240 milijuna mailova;
  • u svakom momentu 2% svjetske populacije je pijano;
  • 70% ljudi vjeruje u život poslije smrti;
  • čak 43% žena redovno glumi orgazam;
  • najmanje ljudi na svijetu ima zelene oči, svega 1,5%, ali je među njima mnogo više žena nego muškaraca;
  • svakog dana dogodi se 120.000.000 seksualnih odnosa;
  • Kuba i Estonija su zemlje s najmanjim brojem nepismenih, itd.

9. Citati donose lajkove

Napravite jedan mali test.

Objavite isti tekst dva puta.

U objavi kod prvog stavite u naslovu neki neutralan naslov koji se tiče sadržaja samog teksta, a u drugom objavite citat neke poznate osobe iz bilo kojeg područja djelovanja, ali da ima veze s vašom temom.

Vidjet ćete koja objava će vam donijeti više lajkova.

Nije potpuno jasno je li to zbog toga što se ljudi u tom trenutku poistovjećuju sa svojim idolom iz djetinjstva ili životnim uzorom, ali citati slavnih i poznatih mogu biti prava ‘zlatna koka’ ako ih se pametno koristi.

Primjerice, pada mi na pamet citat slavnog Martina Luthera Kinga “Uvijek je pravo vrijeme da se učini ono što je ispravno” koji bi mogao djelovati više nego motivirajuće pri pozivu na kupnju nekog proizvoda u vašem web shopu.

Citati, bili oni smiješni, tužni ili pak šokantni, pozitivno djeluju na čitatelja
Citati, bili oni smiješni, tužni ili pak šokantni, pozitivno djeluju na čitatelje

10. Recenzije i stručni savjeti

Velik broj ljudi bespućima virtualnog svijeta luta u potrazi za informacijama koje im mogu olakšati svakodnevicu.

Upravo to im dajte.

Recenzije određenih proizvoda, usluga, filmova, tv serija, sportskih događaja. Nije bitno, pronađite ciljanu publiku i na mudar način joj se obratite.

Imate web shop kojem je primarna djelatnost prodaja obuće.

Blogovima ćete privući nove kupce ne samo kvantitetom, već i ono važnije, kvalitetom.

Recimo, stavite se u kožu vašeg željenog posjetitelja web shopa:

Jesen je pravi početak za započeti neke davno zacrtane odluke.

Mnogi ljudi kreću s tjelovježbom, a ne znaju kako odabrati opremu.

Napišite blog o tome kako kupiti nove tenisice za trčanje; na što paziti, koje modele izbjegavati s obzirom na vrstu i tip stopala, koje tenisice su za duge, a koje za kraće pruge, itd.

Pitanja je mnogo, a odgovore im možete pružiti na jednome mjestu.

Ako u vašoj trgovini dobe ove bitne odgovore, nema razloga da kupnju obave kod vaše konkurencije.

Stručni savjeti vrlo su zahvalna tema kod blogova jer indirektno utječu na prodaju
Stručni savjeti vrlo su zahvalna tema kod blogova jer indirektno utječu na prodaju

11. e-Knjige

Ovo vrijedi za one malo ozbiljnije blogere, ali ako imate volje i mogućnosti, e-Book vam može donijeti samo dobroga.

Naime, pretvaranje sadržaja u e-Book je sjajan način za širenje sadržaja društvenim mrežama.

Možete otići i korak naprijed i koristiti vaš e-Book, kao elitni sadržaj, za nadogradnju popisa elektronske pošte tako da svakom tko vam da svoje podatke omogućite besplatan pristup vašoj e-Knjizi.

Za vas će to biti korist jer ćete tako proširiti svoju bazu primatelja newslettera putem kojeg ćete moći distribuirati svoj također jak sadržaj.

12. Nagradite svoje fanove

Svima koji se bave online marketingom jasno je kako nije problem nekoga osvojiti, već zadržati.

Tek kada prvi puta kliknu na ‘like’, priča postaje zanimljiva.

Zašto ne biste, stoga, s vremena na vrijeme nagradili svoje vjerne fanove?

Ne mora vas taj korak uopće stajati puno novaca, možete pokušati s nekom sitnicom, posebnom ponudom, malim poklonom ili popustom.

Bitno je da fanovi znaju da cijenite to što oni svakodnevno pretražuju vašu stranicu i čitaju vaše blogove.

Priča se s takvim razvojem događaja može vrlo lijepo zakotrljati.

Kako bi zadržali kupce i izgradili lojalan odnos, s vremena na vrijeme pokažite im da vam je stalo do njih
Kako bi zadržali kupce i izgradili lojalan odnos, s vremena na vrijeme pokažite im da vam je stalo do njih

13. Promocija na Facebooku

Promovirani Facebook postovi dvosjekli su mač, ali gledano u globalu, vrlo su zahvalna stvar.

Naime, za manji iznos, doslovce onaj koji si svaki ozbiljniji web shop tjedno može priuštiti, polučuje pozitivne rezultate.

Tzv. boostanje nije uvjet. Štoviše, ako je neki tekst plaćen, nekoliko tisuća ljudi više će ga vidjeti, ali to nije uvjet da bude čitan.

Cijene su, kao što smo rekli, pristojne, pa tako već za dvadesetak dolara, pa i manje, možete u velikoj mjeri povećati doseg i pridobiti više fanova na vašoj stranici.

Web shop je glava priče

Svi ovi koraci i potezi koje smo nabrojali ne mogu doći do izražaja ako krajnje odredište vašeg kupca nije moderno dizajnirankvalitetno programiran web shop.

U tom dijelu također znamo neke ljude koji su najbolji u svom poslu yes.

Javite nam se i osmislimo zajedno web shop od kojeg će ljudi pasti na stražnjicu, a vašoj konkurenciji mrak na oči.

Očekujemo vas...

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...