Kupac je podvojena ličnost? Pročitaj 4 savjeta s kojima će materijalist pobijediti škrca

Vrijeme čitanja: 7 min
17. kolovoz 2015.

Kada čovjek ispred sebe ima velik izbor, gubi se.

Prije 30 godina u zemlji zvanoj Jugoslavija, nismo baš imali velik izbor.

Kaput si mogao kupiti u Muri ili Varteksu.

Trenirke su bile Yassa, tenisice Borovo, ali nekim čudom imali smo velik izbor čokolada. 

Tako je bilo nekad. 

Neki preziru to razdoblje, drugi koji su imali malo godina u to doba sada glorificiraju sve što je retro, ali ovo nije tekst o jugonostalgiji:)

Želimo reći: kada nema izbora prodavači se ne moraju toliko nositi s "podvojenim ličnostima" kupaca. 

Danas su ljudi u kupnji neodlučni i to upravo zbog ogromnog izbora koji imaju.

U stanju su satima hodati gore-dolje po shopping centru u potrazi za pravim tenisicama ili majicom. 

U stanju su satima pretraživati internet da bi pronašli haljinu ili hlače koje im više odgovaraju.

Kad naiđu na nešto što im se iole sviđa glavom im prolaze misli “trebam li ja još jednu haljinu” ili “super mi je ova kapa, ali mi se ne sviđa font slova na njoj… da je kupim ili ne”.

Jedna polovica mozga govori im “kupi, kupi, kupi” (materijalist u kupcu),  a druga polovica, ona škrta, “ne treba ti, ne treba ti, ne treba ti” (to se nije događalo u našem socijalizmu jer je mozak bio cjelovit i govorio je: kupi, kupi kupi jer su ti se tenisice raspale).

Naravno, glavno pitanje za online prodavača je: kako se boriti s podvojenim ličnostima?

I kako onu stranu mozga koja ne želi kupiti utišati i povećati konverziju?

Što vrijedi za sve tipove kupaca?

Ponudi slobodu za neodlučne kupce

“Što ako naručim ove hlače, a ipak mi dobro ne stoje? Bez veze ću potrošiti novac?”.

To je pitanje u glavi kupca s kojim se moraš boriti. Ali, ako mu ponudiš slobodu, vjerojatno će ipak kupiti te hlače.

Svi imaju pravo vratiti robu u roku od 14 dana od kupnje, ali to ne znaju.

Učiniti to pravo vidljivim još prije same kupnje i prodaj ih. Ionako mali broj kupaca vraća robu.

U SAD-u, gdje ljudi daleko više kupuju online i osvješteniji su što se tiče prava potrošača, samo 12% kupaca vraća robu.

Sigurnost: uvjeri kupca da ne ide dalje

“A da pogledam dalje? Idem vidjeti što se još nudi”. I o tome razmišlja tvoj potencijalni kupac. 

Trebaš ga spriječiti i uvjeriti da dovrši kupnju na tvom web shopu. Uvjeriti ga da je njegova odluka sigurna i ispravna i da nešto više novaca neće biti “bačeno u vjetar”. 


Kupci moraju znati da su sigurno uložili svoj novac i da će im se vratiti

Opcija vraćanja daje osjećaj sigurnosti a vraćanje novca još je jedna taktika kojom ćeš uvjeriti kupca da dovrši svoju kupnju.

To je također zagarantirano pravima potrošača, ali treba to negdje istaknuti.

3. Jer su drugi rekli da je dobro

Manji dio ljudi je samouvjeren i tvrdoglav do mjere da nikoga ne sluša i smatra da su samo njihove odluke ispravne. Veći dio ljudi radi ono što radi njihov susjed. To valjda vidite u svojem susjedstvu. Ako jedna susjeda ima cvijeće na balkonu, imat će i druga. Ako jedan susjed  stavi lampice na ogradu za Božić i drugi će… da ne nabrajamo. 

Ili ako imate tinejdžera. “Svi u razredu imaju takve patike, samo ja nemam”.

Što želimo reći?

Da su ljudska bića povodljiva i da slušaju druga ljudska bića. Što se može iskoristiti u prodaji.

Nemoj dopustiti da potencijalni kupci istražuju o proizvodu kojeg prodaješ na svojim stranicama na drugim stranicama.

Dopusti komentare o proizvodu odmah ispod samog proizvoda kako bi drugi kupci uvjerili tvog kupca koji se nećka da ipak to sve spremi u košarici.


Internet trgovina daljepoti.hr uvrstila je i komentare kupaca kod svakog proizvoda

4. Kupite kod nas, jer smo plemeniti

Ovo što ćemo napisati je grozno, ali istinito. 

Humanitarne akcije i humani ciljevi često se koriste u marketinškim kampanjama. 

Niste samo jednom nabasali na sljedeće:

  • Kupnjom svake kutije naših žitarica 1 kuna odlazi Udruzi XY za borbu protiv raka dojke.
  • Kupnjom svakog pakiranja naših ZY pelena 5 kuna odlazi Odjelu pedijatrije bolnice XX.

I tako se prodaju proizvodi, a istovremeno i diže rejting neke tvrtke tj. brenda. A onog neodlučnog kupca natjera se da klikne kupi jer je tako i on nešto učinio za "bolji svijet".

Vjerojatno se lako možete sjetiti neke takve kampanje.

Naravno, ovo su samo neki od prodajnih trikova koje možete primijeniti na svom web shopu da bi povećali prodaju. Ima toga još… 

Recimo, ona nostalgija za starim vremenima s početka priče. Kakav udarac na džep potrošača. Ipak, ona zaslužuje sasvim drugu temu.

Ako se sjetite da bi nešto od savjeta htjeli i primijeniti na svom web shopu, ekipa iz Markera vam stoji na raspolaganju :)

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics