Top 7 Googleovih SEO novogodišnjih odluka koje morate znati u 2016. godini

Vrijeme čitanja: 12 min
11. siječanj 2016.

Svi donosimo novogodišnje odluke.

Uglavnom odlučujemo kako ćemo nešto popraviti na bolje.

Pa zašto takve pozitivne novogodišnje odluke ne bi donosio i Google?

On doduše donosi odluke kojima stalno nastoji poboljšati iskustvo svojih vjernih korisnika. 

I zato stalno nadograđuje mehanizme traženja. Jer želi da korisnici nađu što kvalitetniji sadržaj.

No, to s druge strane zadaju glavobolju svima koji žele zauzeti dobra mjesta na Google tražilici.  Mi želimo, a vjerujemo i vi. I zato se trudimo što bolje pratiti ovaj nemilosrdni tempo koji nameće Google i koji kao da nam govori: evoluiraj ili propadni.

Jer to je istina. Možda ste baš prije nekoliko dana provjerili svaki element na svojoj stranici i sredili ga (čitaj: optimizirali za Google) što je bolje moguće.

No, to je bilo prije nekoliko dana, a danas je novi dan i vjerojatno vrijede nova pravila. To je kao kupnja računala - danas kupite najnoviji model, a sutra je već zastario.

Pa da vidimo kako nas je Google odlučio iznenaditi ove godine i koji su glavni SEO (Search Engine Optimization) trendovi za 2016. godinu.

1. Više nije dovoljno fokusirati se isključivo na jednu ključnu riječ

Optimizacija stranice je nekad bila prilično jednostavna.

Sve što je bilo potrebno je pronaći pravu ključnu riječ koja je najbolje predstavljala sadržaj vaše stranice i kao papiga je iznova i iznova ponavljati kroz sve glavne elemente stranice. I to je bilo to – uspješno ste optimizirali stranicu sa samo jednom riječi.

Naravno, ova strategija i dan danas dobro radi jer Google i dalje voli zaviriti na mjesta kao što su glavni naslov stranice (H1), njezin URL, title tag i sam sadržaj kako bi razumio o čemu zapravo pričate.

No, pošto se Google svim silama trudi što bolje zadovoljiti svoje korisnike odlučio je promijeniti pravila igre. Shvatio je da mi, ljudska bića, ustvari nismo roboti koji razmišljaju na isti način, pa ne možemo niti "guglati" prema istim ključnim riječima.

Dakle, ako netko želi kupiti zaštitnu navlaku za madrac mi ćemo možda će "guglati", "zaštitna navlaka za madrac", a vi "zaštitna plahta za madrac" ili "nepropusna pahta".

Na isto mislimo, ali smo se drugačije izrazili. A to sada Google prepoznaje.

Idemo vidjeti neki primjer.

Primjer kako na bolji način iskoristiti ključne riječi za bolju optimizaciju
Primjer boljeg odabira ključnih riječi
 

Dakle novi i bolji način optimiziranja stranice je upotrijebiti što više semantičkih riječi na koje će Google pozitivno reagirati, a za nagradu će vas pozicionirati na bolju poziciju. Na primjer, odaberite glavnu ključnu riječ za Title tag, a zatim kroz glavne elemente stranice uključite što više njezinih alternativnih verzija.

Pogledajte kako se to radi u praksi.

Primjer jednog našeg bloga i korištenja različitih ključnih riječi
Primjer jednog našeg bloga i korištenja različitih ključnih riječi

 

2. Kvalitetan sadržaj i korisničko iskustvo su važniji nego ikad

Nekada je vrijedilo pravilo: što veća posjećenost stranice to je bolja pozicija na tražilicama. Dakle, jedan klik i dobivate mali plusić iz zalaganja.

No Google je shvatio da posjećenost stranice i nije neki vrsni pokazatelj njezine kvalitete pa je odlučio pratiti interakciju posjetitelja s vašom stranicom, tj. zadrži li se posjetitelj na vašoj stranici ili je napusti u roku sekunde.

Kako bi vam što bolje dočarali o čemu se tu radi, na trenutak se postavite u ulogu tražilice. Vi ste Google i radite na info šalteru u najvećem shopping centru u Hrvatskoj. Posao vam je sjediti za stolom i posjetiteljima pružiti informacije koje ih interesiraju. Za šalter vam dolazi mlađahni gospodin kojeg interesira  gdje može kupiti pločice i dobiti više informacija o njihovom postavljanju.

Google prema svim informacija koje ima odabire najbolje rezultate i pozicionira ih na prva mjesta 
Google prema svim informacija koje ima odabire najbolje rezultate i pozicionira ih na prva mjesta 
 

Prema vašim informacijama mislite da je najbolji odabir majstor Vlatko pa uputite gospodina na drugi kat shopping centra do ureda broj 18. No niste se stigli ni okrenuti i evo našeg mlađahnog gospodina natrag. Naime majstor Vlatko je više kao Tim Allen iz dobro nam znane serije 'Sam svoj majstor' koji nije imao pojma o vrstama pločica, a kamoli njihovom postavljanju.

Očigledno vaš prvi izbor i nije bio toliko dobar. Znajući sudbinu posljednjeg nezadovoljnog kupca, koliko često ćete i dalje slati ljude samoprozvanom majstoru Vlatku? Vjerojatno ne prečesto, je li tako?

Vjerovali ili ne, tražilice se ponašaju na sličan način.

Google uvijek može vidjeti  koliko mu se brzo korisnik vraća s istim ili sličnim pitanjem, bez obzira dijelite li svoje podatke s Googleom putem Google Analyticsa.

Googleov glavni cilj je pomoći korisniku pronaći najbolji mogući odgovor na njegovo pitanje.

Pa sudeći prema tome, ako korisnik često ide s jedne web adrese na drugu, kao pčela s cvijeta na cvijet, Googleu će tu biti nešto sumnjivo i počet će preispitivati vašu vjerodostojnost i poziciju na tražilicama.

Ako ljudi VOLE vaš sadržaj Google će to prepoznati. Kada stvorite sadržaj kojeg ljudi vole, oni će ga dijeliti, a vjerojatno se i referirati na njega.

S povećanom aktivnosti korisnika poboljšat će se i vaša pozicija na tražilici.

3. Veličina je ipak bitna

Sjećate se kada je idealan broj riječi jednog blog članka bio između 500 do 700 riječi? To je bilo davne 2012. godine kada su korisnici voljeli kratke i slatke sadržaje kroz koje bi mogli brzo preletjeli i 'ubiti' slobodno vrijeme.

No želje i potrebe korisnika su se od prije gotovo četiri godine promijenile. Korisnici danas mogu doći u bilo kojem trenutku do hrpe informacija koje su im potrebne.

Zamislite da vam baš sada treba informacija o uspješnoj SEO optimizaciji stranice. Na jednoj stranici piše kako su ključne riječi bitne samo za glavni naslov, na drugoj nisu niti spomenuli važnost ključnih riječi, a na trećoj ste saznali da bi ključne riječi trebali spomenuti u svim glavnim elementima stranice.

Kvalitetno obrađen sadržaj je bitniji za optimizaciju Internet stranice od bezveze nabacanih riječi
Za što kvalitetniji sadržaj upotrijebite čim više pouzdanih izvora kako bi vas korisnici smatrali vjerodostojnim
 

Kome ćete sada vjerovati? Logički gledano, onom izvoru koji je do srži istražio problematiku ključnih riječi i naveo vjerodostojne izvore iz kojih je uzeo podatke i informacije na koje se referira.

HubSpot je u svojem istraživanju dobio rezultat da je najidealniji blog post od između 2250 i 2500 riječi jer takav sadržaj dobiva najviše povratnih linkova (eng. backlinks) i popularnosti na društvenim mrežama.

A zašto ljudi dijele ovakve divovske postove na društvenim mrežama? Jer žele podijeliti kvalitetan, vrijedan i informativni izvor znanja. A i žele ispasti pametni pred prijateljima.

Dakle ovdje ne govorimo o blogovima koji ne služe nikakvoj svrsi i prenatrpani su ključnim riječima. Blog od 2500 riječi mora biti dobro razrađen, imati glavne točke na koje se sadržaj fokusira i pouzdane izvore informacija.

Koliko je kvalitetno razrađena tema bitna pokazuje primjer ogromnog bloga po imenu ‘What is code’ (Što je kod?). Bez obzira na svoju zastrašujuću duljinu od 38.000 riječi postao je viralan u tren oka, a ono što ga je održalo na životu je dobro razrađena tema puna korisnih informacija.

4. Mobilni uređaji su budućnost pa je vrijeme da se optimizirate

Ljudi koriste svoje mobilne uređaje na dnevnoj bazi, od bezazlenog ‘guglanja’ do online kupovine.

Ovaj mobilni trend će 2016. godine sve više dominirati pa više neće biti dovoljno ako vaša stranica ima dizajn prilagođen mobilnim uređajima – morat ćete je i optimizirati, tj. imati responzivni dizajn stranice.

Google će nagraditi one stranice koje su u potpunosti optimizirane za mobilne uređaje.

Mnogi čupaju kosu jer ne razumiju razliku između dizajna prilagođenog mobilnim uređajima i responzivnog dizajna (da, to je onaj koji vam treba!). Pa idemo vidjeti neke bitne razlike.

Responzivni dizajn je jedan od ključnih faktora dobrog SEO
Google će nagraditi web stranice u potpunosti optimizirane za mobilne uređaje
 

Dizajn prilagođen mobilnim uređajima se može definirati kao jedan te isti dizajn koji će dobro raditi na desktop i mobilnim uređajima. Stranica koja se prikazuje na mobilnim uređajima i tabletima je zapravo smanjena verzija vaše web stranice. Međutim, samo smanjivanje stranice bez prilagođavanja donosi i probleme pa stranica možda neće savršeno raditi na touchscreen ekranima ili će biti izrazito nepraktična za upotrebu.

Responzivni dizajn je daleko napredniji od prilagođenog, jer se responzivni dizajn automatski podešava prema veličini ekrana uređaja i njegove orijentacije (vodoravno ili okomito), a to zapravo znači:

  • pojednostavljenu navigaciju koja je prilagođena touchscreen ekranima, npr. veće navigacijske tipke
  • uklonjeni su nepotrebni grafički elementi koji otežavaju potragu za važnim informacijama kao što su popisi proizvoda
  • potreba za tipkanjem, tj. upisom riječi je svedena na minimum

Koliko je responzivni dizajn važan pokazuje i Google koji je stvorio vodič u kojem detaljno objašnjava kako stvoriti upotrebljivu i atraktivnu mobilnu stranicu.

5. Google cijeni sigurnost pa premjestite Internet stranicu na HTTPS protokol

Google je najavio da će HTTPS stranice imati malu prednost kod njezina pozicioniranja.

Slovo S znači sigurnost (security), a pošto Google svojim korisnicima želi osigurati što bolje iskustvo nije ni čudno da preferira pouzdana mjesta s najvišim stupnjem sigurnosti.

A kakvu vi to zapravo sigurnost pružate svojim korisnicima? Potrudit ćemo se objasniti na čim jednostavniji način.

Podaci koji se izmjenjuju između vas i korisnika su zaštićeni preko Transport Layer Security protokola (TLS) koji pruža tri ključne razine zaštite:

  • Kodiranje. Svi podaci koji se prenose (broj računa, osobni podaci) se kodiraju kako bi bili što sigurniji
  • Integritet podataka. Tijekom prijenosa, podaci ne mogu biti izmijenjeni ili oštećeni bez da se to ne otkrije na vrijeme
  • Autentičnost. Imate dokaz da korisnici komuniciraju sa sigurnom stranicom

Iako dobivanje HTTPS protokola ne zahtijeva mnogo truda i vremena ima jedna kvaka u svemu tome. Naime, Google kaže kako će ovaj 'S' imati veoma malu ulogu u boljem pozicioniranju stranice.

Zaštitni protokol će privući više prometa na web stranicu i povećati zaradu
Zaštitite svoju web stranicu HTTPS protokolom i zajamičite sigurnost potencijalnim kupcima
 

Ali Google je još u procesu razmišljanja pa i sam kaže kako se to može začas promijeniti. Ako ništa drugo razmislite o sigurnosti stranice zbog samih korisnika jer kako to tvrdi Služba za razvoj elektroničkog poslovanja ministarstva gospodarstva - Hrvati nemaju povjerenja u Internet trgovinu.

Čak se 35% Hrvata susrelo s nepoštenom praksom na Internetu, a njih 25% je kupilo nešto što je na kraju ispalo lažno. Iz toga ispada da je Hrvatska trenutno zadnja u EU po povjerenju koje kupci imaju u domaću Internet trgovinu.

Pošto mislimo da je ipak bitniji veći Internet promet i zadovoljni kupci koji i sami po sebi imaju veliku težinu za bolje pozicioniranje stranice, dobro je vrijeme da razmislite o preseljenju svoje stranice na famozno slovo ‘S’.

6. Za bolju poziciju potrebna je i content marketing strategija

Svaka, ali baš svaka web stranica treba redovno objavljivati sadržaj koji je isplaniran tako da prati najbolje ključne riječi za brend. To će naravno biti potpuno različite ključne riječi za web shop koji prodaju dječje igračke ili za web shop koji prodaje madrace ili cipele.

Kako bi ‘pogodili u sridu’ kada je o stvaranju sadržaja riječ, ono što vam treba je dobro razrađene content marketing strategija. Nakon što je osmislite vrijeme je da se bacite u proizvodnju sadržaja.

Pištie blogove, infografike, stvarajte video zapise i webinare. To će biti sadržaj na koji će se korisnici moći referirati, odnosno 'linkati' ga. i dijeliti na društvenim mrežama.

Osim toga, sadržaj koji ćete stvoriti rangirat će se sam po sebi na tražilicama.

Na primjer ako napišete blog na temu '7 razloga zašto soju uključiti u zdravu prehranu', moguće je da se taj na tražilici visoko pozicionira kada će ljudi pretraživati općenito o soji. A sam blog će ih dovesti i do vaše ponude proizvoda gdje će jednim klikom miša moći kupiti ovu žitaricu.

U konačnici, kvalitetan i čitan sadržaj pomaže i u boljem pozicioniranju web stranice.  

Sve zajedno to rezultira visokim autoritetom domene, što znači bolje pozicioniranje na tražilici za sve vaše sadržaje. A to želite, zar ne?

Osim toga, redovito stvaranje sadržaja pokazuje Googleu da je vaše web stranica živa i aktivna. A Google voli baš takve stranice, dok kažnjava one na kojima se ništa ne događa.

7. Trebaju vam recenzije

O tome zašto je korisno imati komentare proizvoda u web trgovini već smo pisali. Rekli smo vam da su komentari, odnosno recenzije kupaca nešto što postaje sve relevantniji izvor informacija za druge korisnike.

To naravno prepoznaje i Google koji favorizira tvrtke koje imaju mogućnost ostavljanja recenzija. Zato slobodno možemo reći kako su recenzije apsolutno neophodne za online trgovce.

Recenzije su od vitalnog značaja i za lokalne tvrtke, bez obzira prodaju li oni nešto online ili ne. Zašto? Zato što tvrtke s recenzijama mnogo bolje stoje u lokalnim rezultatima pretraživanja.

Uzmimo kao primjer da želite naći dobar restoran u Zagrebu, a tamo nikad niste bili i nemate koga pitati.

Osim naravno Google! A kada u Google ukucate 'restorani u Zagrebu' među prvim nesponzoriranim rezultatima bit će naravno oni koji imaju najbolje recenzije.

Za dobar SEO uključite recenzije za Internet trgovinu ili restoran
Uključite recenzije svojeg Internet poslovanja i bit ćete među prvim rezultatima u tražilici
 

Kako bi se vaš restoran ili druga tvrtka tako prikazivala u rezultatima istraživanja morate je registrirati preko Google My Business, no o tome nekom drugom prilikom.

Zaključno možemo reći kako nema nikakvog jamstva da će bilo što od nabrojanog biti učinkovito te da je iz dana u dan potrebno pratiti trendove i poboljšavati korisničko iskustvo na vašoj web stranici. Jer to je ideja kojom se vodi Google, a kojom bi se trebali voditi i vi.

A ako vam je teško pratiti sve promjene i trendove kojima se morate prilagoditi, bez brige.

Dobro znate da su Markerovci uvijek spremni pomoći.

Iako i nas ponekad zaboli glava od tih svih silnih Googleovih promjena :)

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics