Dobra prezentacija proizvoda povećava prodaju web shopa

Vrijeme čitanja: 5 min
08. lipanj 2015.

Znate li pjesmu "Šareni artikal" koju izvodi TBF? Sigurni smo da znate.

Možeš imati najkvalitetniji proizvod na svijetu, ali ako je njegova prezentacija loša, uzalud ti trud.

Čovjek je vizualno biće i iako to ne priznajemo često, većinu stvari sudimo na temelju izgleda. Ljudima koji su nam privlačni, lijepi i bolje obučeni, želimo se svidjeti pa smo popustljiviji.

Našem vizualnom umu proces stvaranja simpatije prema nečemu je identičan i kada su u pitanju proizvodi.

Što nam se više sviđa ambalaža, artikl nam izgleda ljepše i privlačnije pa je sigurnije da ćemo taj proizvod u konačnici i kupiti.

Naravno, ima ljudi koji čitaju deklaraciju proizvoda, zemlju podrijetla, uspoređuju težine i po nekoliko minuta biraju nešto sasvim jednostavno poput teglice kiselih krastavaca.

Takvih je osviještenih potrošača, srećom za trgovce, proizvođače i marketinške stručnjake, jako malo.

U pravilu knjigu po koricama sudi velik broj ljudi.

Misliš da ti nisi taj?  Evo jednostavnog testa. Koje ćeš maramice prije odabrati?

       

Mislimo da si izabrao ove s biciklićem na desnoj strani.

Maramice, pereci, sredstvo za čišćenje ili čak brašno - za sve vrijedi ista stvar: ljepše pakiranje se lakše prodaje.

7 sekundi za osvojiti kupca pakiranjem

U “normalnoj” trgovini, onoj koju volimo opisivati kao mjesto sa zidovima, podom, stropom i policama, odigrava se pravi rat.

Pobjednik je onaj koji s police završi u košarici ili kolicima te na blagajni.

U tom "ratu s polica”, koji je više kao izbor za miss ljepote, žiri ima 7 sekundi. Naime, toliko je potrebno ljudskom mozgu za prvi dojam.

Za dobru prodaju važni su ljepota i funkcionalnost

OK, pakiranje ne treba biti samo lijepo. Ono treba biti i funkcionalno.

Ljudi danas kupuju mlijeko u kartonskoj kutiji s čepom, kako im se ne bi dogodio scenarij s potrganim tetrapakom:

 

Lijepo  i funkcionalno pakiranje može biti odličan način za probijanje novog proizvoda na tržištu. Ako se uz pakiranje “zapakira” i dobra priča -  to je to.

Neke robne marke egzistiraju upravo na svojim pričama koje su gradile desetljećima.

Coca-Cola svoja bijela slova na crvenoj podlozi nikad nije mijenjala, no da ne pišemo o uspjehu te divovske kompanije s najboljim marketingom na svijetu, pogledajmo Vegetu: ta kombinacija začina uvijek drži visoku cijenu, a njeno pakiranje je gotovo jednako već godinama; ilustracija kuhara stvara emocije kod velike većine ljudi.

Inače, nostagija je super stvar za prodaju

Jasno je onda kako je stečeno povjerenje kroz desetljeća ono što Vegetu čini traženom robom.

Psihologijom boja namamite kupce

Da boje utječu na ljudsku psihu, nije ništa novo, one su snažno marketinško oružje:

  • Crvena je jaka boja i uglavnom se koristi da bi se naglasila “uzbudljivost” proizvoda
  • Žuto je veselo. Zato se koristi i kod pakiranja proizvoda koji trebaju biti veseli.
  • Zelenu boju ćete naći na većini proizvoda na policama zdrave hrane. Povezuje se sa svime što je “zdravo” i “prirodno”.
  • Plava boja djeluje smirujuće i stvara balans, te se najčešće koristi za proizvode za čišćenje. Njezino korištenje ne preporučuje se za hranu i namirnice jer plava boja suzbija glad i apetit.
  • Bijelo znači jednostavno, nevino i čisto.
  • Crna je moć, kontrola, jačina i ekskluzivnost.

Psihologija boja na proizvodima

Kako na webu dobro prezentirati i povećati prodaju?

Sve što vrijedi za pakiranje na običnoj polici, vrijedi i za virtualnu policu. Stvar je u tome da često dobro ambalažu moraš i maknuti da bi prezentirao proizvod online.

Na internetu je vizualna komunikacija sve. Tko će kliknuti na nešto nejasno i mutno?

Ono što se u web shopu naziva pakiranje proizvoda mogli bi svesti na sljedeće:

  1. Uvijek oštra fotografija proizvoda
  2. Fotografija koja govori: želim to
  3. Više fotografija proizvoda iz više kuteva
  4. Povećanje fotografije do sitnih detalja

1. Pakiraj s dobrim fotoaparatom

Ukoliko ti je fotografija proizvoda koji prodaješ mutna, kupci će pomisliti da loviš u mutnom. Nikad nemoj objaviti fotografiju koju si snimio bez dobrog svjetla ili s mobitelom u kuhinji. 

Uzet ćemo primjer s Asosa, jedne od najvećih platformi za prodaju odjeće. Asos prodaje sam za sebe i njihove fotografije odjeće uvijek su takve da poželiš kupiti sve.

Trebamo li još nešto reći?

2. Fotografija koja govori: želim to

Da kupci uopće dođu do proizvoda, treba im dobra vizualna prezentacija. Trebaju se vidjeti u tome. I ta fotografija im treba nešto govoriti.

Trgovina Karla, na primjer, usmjerena je na prodaju torbica i cipela. Upravo su lansirali novu kolekciju. Nisu samo fotografirali torbice i cipele. Ponudu ilustrira ova fotografija:

Koja žena ne bi htjela kupiti ove cipele? Ili barem kliknuti na fotografiju?

3. Proizvod iz više kuteva

U tvojoj online trgovini kupac ne može nešto primiti u ruku da napravi inspekciju proizvoda sa svih strana. To je pogotovo važno ako prodajete neki odjevni predmet.

Web shopu trgovine Lei Lou by Alex upoznati su s tim.

4. Detalji su važni

Detalji su bitni. Bilo što da se prodaje. Fotografiju je bitno povećati kako bi kupac mogao što bolje proučiti što mu se nudi.

To primjenjuju i u Keindl sportu koji prodaje bicikle:

Bez dobre prezentacije nema prodaje, bez obzira koliko ti je proizvod kvalitetan.

Ako ne znaš što privlači kupce i na koji način bi prezentirao proizvod koji će povećati prodaju web shopa, uvijek možeš pitati nas u Markeru.

Kontaktiraj nas

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...