5 savjeta za pisanje SEO bloga koji pomaže online prodaju
Nakon uvodne priče o content marketingu, gdje možete pročitati pet pravila (5P) kako pisati blog, ovim člankom motikom ćemo nešto dublje.
Iskopali smo šest pitanja koja ste si sigurno postavili ako ste napisali barem jedan članak za blog.
Tko pita, taj ne skita.
Pa idemo onda redom. Priprema, pozor, krenimo!
#1 Kako izabrati tip bloga i obraćati se čitatelju
Prije nego uopće krenete na izradu, najvažnije je odrediti tip bloga. Da se razumijemo, blog kao forma podnosi da pišete o svemu i svačemu na jednom mjestu.
No, ako ste blog otvorili za vašu tvrtku, ne biste trebali pisati o svemu.
Okretanje specifičnoj temi ovdje će biti ključ uspjeha. Da, znamo, ponekad je teško pisanje svesti na tako usko područje. Pogotovo čitate li tuđe blogove i ostale internet sadržaje koji su neiscrpno vrelo vašem nadahnuću.
A nadamo se da čitate.
I komentirate, također.
Eto, jednu nedoumicu smo raščistili - neka vaš blog bude specijaliziran za samo jednu temu.
Uostalom, tako ćete uvijek točno znati kojoj se publici obraćate kada pišete. E sad, ako ste u ovom poslu mladi k´o zelena grana, vežno je znati nekoliko sljedećih informacija o samoj strukturi blog članka.
Na početku, prije samog uvoda, čitateljima priopćite bit teksta.
Imajte na umu da korisnici online sadržaj ne čitaju, nego ga skeniraju. Iz tog skeniranja vidljivo je da se najviše pozornosti obraća na početni dio teksta.
Pridodate li tome kratko vrijeme koje će vam čitatelji posvetiti (jer vaš je sadržaj samo kap u moru drugih zanimljivih sadržaja), jasno je koliko je važno ono najosnovnije predstaviti u prvih par rečenica.
Ne shvate li vaši čitatelji o čemu se tu radi, veća je šansa da će prekinuti čitanje. Neće biti strpljivi do kraja.
S druge strane, ako već na početku temu predstavite kao zanimljivu, vjerojatnije je da će se odmah prebaciti na stvarno čitanje.
Zato imajte u glavi (ili još bolje, na papiru) glavnu temu i zacrtanu shemu po kojoj ćete napisati tekst. Tekstovi koje pišete imat će više smisla.
U ovom se poslu vodite jednom misli - ako vaša baka razumije to što ste napisali, onda će razumijeti i vaši čitatelji. Naravno da se i u tome prilagođavate ciljanoj publici pa ćete u slučaju pisanja savjeta o programiranju iste prilagoditi programerima, ne baki.
Dakako, kojoj se god publici obraćali, jedno vrijedi za sve - jednostavnost.
Uz jednostavnost, kod pisanja bloga važan je i friendly ton. Pojedinci iz vaše publike žele imati osjećaj da se obraćate upravo njima.
Pišite kao da razgovarate s prijateljem.
Dakle, razumijete njihove probleme i potrebe te im dajete kvalitetno rješenje na njihove probleme. Približite li način pisanja njihovom razmišljanju i rječniku, lakše će se pronaći u vašim tekstovima, a to znači da će s vremenom steći vaše povjerenje.
Hoćete li se čitatelju obraćati s 'ti' ili 'vi', to u potpunosti ovisi o vama.
Dok mu pišete, imajte na umu prijateljski ton i apsolutno izbjegavajte veliko 'V'. Vama, Vaš, Vi - to neka stoji duboko u sigurnim bunkerima iz kojih se nikada neće vratiti.
#2 Što znače one SEO rubrike s engleskim nazivima u adminu i kako ih pravilno ispuniti
Kada tek pokrenete blog, pretraživači (Google, Yahoo, Bing) vas u početku neće prepoznati dok ne steknete neki kredibilitet.
Da biste im odmah postali dragi, u tim prvim minutama, potrebno je već kod izrade bloga, ali i kasnije kod pisanja članaka, stalno obraćati pozornost na nekoliko važnih elemenata.
Ima li nekog pravila po kojem Google daje veću vidljivost određenom sadržaju?
Da, ono postoji. Skriveno je u njegovim algoritmima. Dakle, zapamtite, Google najveću vidljivost daje sadržaju koji je:
- autorski (nije kopiran ili preveden),
- relevantan,
- koristan,
- čitljiv i
- koji se puno dijeli po društvenim mrežama.
No, to su samo prve smjernice.
Potrebno je prilagoditi naslov i URL
Bilo bi dobro da naslov sadržava osnovnu temu / ključnu riječ kojom ste se bavili u članku. No, sjetite se već spomenutog, naslov prije svega treba biti zanimljiv. Imate li zanimljiv naslov, vaši čitatelji će pročitati članak. Nemate li zanimljiv naslov, nema čitanja, pa samim time, nema ni prodaje.
Sve je povezano.
Potrebno je napisati jedinstven title tag i meta description
Jednostavno, ovdje je riječ o tekstu kojim ćete optimizirati tekst za tražilice. Ovaj tekst je, na primjer, optimiziran za pojam 'kako pisati blog'.
"Title tag", osim što je jedan od najvažnijih čimbenika za uspješnu optimizaciju za tražilice, sadrži i sažete informacije o web stranici, a nalazi se i kao naslov u rezultatima pretrage.
Opcionalno, trebao bi sadržavati deset do 60 znakova.
"Meta description" bi trebao biti napisan tako da pokazuje što vaša web stranica sadrži ili o čemu se piše na stranici. Tu pripazite da rečenice budu kratke i jasne kako ne biste zbunili čitatelje.
Ukoliko Google smatra da ste ovaj dio dobro napisali, postavit će ga kao opis u rezultatima pretrage.
Meta description bi trebao biti manji od 200 znakova, no prema našem iskustvu optimalno je kada je kraći od 160 znakova.
#3 Je li jednostavniji izgled bloga bolji izbor
Kao i u svemu, tako i ovdje postoje neka pravila koja daju optimalne rezultate.
Ipak, osnovno pravilo je da nema nekih posebnih pravila osim ovog: preglednost i laka čitljivost na prvom su mjestu.
Pretraga bloga, kategorije, istaknuti zadnji objavljeni tekst i arhiva su neke osnovne rubrike koje biste također trebali imati.
Ne želite li otjerati čitatelje, izbjegavajte objaviti bilo kakve odvlačitelje pažnje. To su oni leteći banneri i skočni prozori (pop-up). Njihovi gumbi za gašenje često su toliko sitni da ih ne može naciljati ni najbolji snajperista. Sjetite se samo koliko vas živaca oni koštaju kod svakodnevnih pregleda dnevnih portala.
Stil i veličina fonta moraju biti lako čitljivi. Najbolji kontrast daje crni tekst na bijeloj podlozi ili pak koristite boje kojima i inače predstavljate vašu tvrtku u javnosti.
#4 Je li u redu posuditi ideje drugih
Želite li zadržati čitatelje, svakako trebate biti što kreativniji. I najbolji sadržaj dosadi kad postane predvidljiv.
Čitajte puno sadržaja na internetu (sat vremena dnevno je minimum minimuma) i pratite što i kako pišu drugi. Neka vam oni budu inspiracija u danima kada inspiracije nećete imati. A dogodi se svakome. I onima s najdužom listom objava i najviše natipkanih slova.
Ipak, posuđujete li tuđu ideju ili u inspiraciju, stavite link na izvor. Jednostavno, to je fair play ove struke.
Dosegnete li društvo najboljih u branši korektnom i poštenom igrom, cijenit će to i vaša konkurencija, i vaša publika. Osim toga, na internetu se sve sazna prije ili kasnije. Ne želite da vas gledaju kao kradljivca, je li tako?
Kada pišete poslovni blog, omogućite kupcima da vam ispod članka postave pitanja. Ona najčešće postavljena pitanja bit će vam još jedan izvor sadržaja.
I to ne bilo kakav, već onaj koji se stvarno traži i čita!
Što se tiče duljine, postoji li i tu neko pravilo?
Ovisi.
Nemojte se sada zamarati duljinom. Potrudite se odgovoriti čitatelju na pitanje i stvarno pomoći. Hoće li vam za to trebati 500 ili 2,500 riječi, sada nije toliko važno.
#5 Kako graditi povjerenje sa čitateljima
Pisati blog koji će se dijeliti po društvenim mrežama i koji će biti primjećen od fanova ponekad nije lagan zadatak.
Želite li da to bude na profesionalnom nivou, trebat ćete stručni kadar, vrijeme, i naravno - novac. No, nemojte se zavaravati misleći da ćete uspjeti u svijetu digitalnog marketinga, bez da poštujete gore navedeno.
Promocija vašeg brenda je dugotrajan i mukotrpan proces. Morate biti ne samo dosljedni, već i kvalitetni i redoviti. Jedino idete li tim putem, gradit ćete zajednicu od koje ćete kasnije imati koristi.
One novčane, dakako.
Nemojte se obeshrabriti što ta izgradnja traje duže nego istraživanje i pisanje članka.
Evo u čemu je ključ uspjeha najčitanijih svjetskih blogera
Zapamtite, osim dobrog copywritera ili nekog tko zaista ima smisla za pisanje i gramatiku, za uspjeh poslovnog bloga potrebni su vam:
- povjerenje publike,
- kvalitetan sadržaj,
- redovito objavljivanje,
- promocija na društvenim mrežama i
- ažuriranje komentara.
Nije loše imati ni raspored pisanja da biste tekstove objavljivali nekim ujednačenim ritmom. Svakako, puno je bolje objaviti jedan tekst tjedno, nego tri teksta svaki dan, jedan za drugim, a nakon toga čitateljima "priuštiti" pauzu od dva mjeseca.
Napredak ćete postići uz puno pisanja i još više čitanja.
Zatražite ponudu za izradu web trgovine
6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...