Top 7 Googleovih besplatnih alata za svaki web shop

Vrijeme čitanja: 7 min
03. srpanj 2017.

Bilo da vodite web shop ili web stranicu na kojoj promovirate svoje usluge, pišete blogove ili se bavite online marketingom i SEO optimizacijom vjerojatno imate tipičan odnos ljubavi i mržnje prema Googleu

Međutim, bez obzira volite li Google ili ne, morate priznati jednu stvar - Google nudi mnogo besplatnih, praktičnih i korisnih alata za svako online poslovanje. 

Ako ih koristite pametno, mogli bi vam pomoći da kvalitetnije upravljate biznisom, predstavite svoj proizvod ili uslugu, dođete do svoje ciljane publike, pratite korisnike što rade i detaljno analizirate sve podatke. 

Budući da Googleovih alata ima mali milijun, mi smo ih odabrali samo 7! Bilo je jako teško, no započnete li ih koristiti već danas, uvelike ćete si olakšati živce i posao dovesti do nove razine 

1. Google Analytics

Google Analytics logo

Google Analytics vjerojatno je jedan od najmoćnijih alata kojeg Google nudi i kojeg bi svako online poslovanje i svaki online marketing manager trebao koristiti.

Google Analytics otkriva tko su vaši kupci, koliko imaju godina, kojeg su spola i koje su njihove želje i interesi. Pomoću Google Analyticsa možete vidjeti i kako su posjetitelji došli na stranicu i jesu li postigli konverziju

 

Google Analytics otkriva tko su vaši kupci

 

Konverzija se događa kada online posjetitelj poduzme akcije koje ste si zacrtali kao cilj. Te konverzije mogu biti kupovina, pretplata na newsletter, popunjavanje kontakt obrasca, registracija u web shop ili stranicu, vrijeme provedeno na stranici, skidanje e-bookova i još svašta nešto.

Što još možete saznati preko Google Analyticsa?

Nećemo više duljiti jer stvarno nema izgovora da ne upotrebljavate ovaj moćan i, najbolje od svega, besplatan alat za analizu online poslovanja.

2. Google My Business

Google My Business logo

Ljudi očekuju sve informacije na jednom mjestu. I to odmah, sada, odmah. Iz tog je razloga Google stvorio aplikaciju My Business koja odmah stavlja sve bitne informacije pred oči online korisnika.

Od ove će aplikacije najviše koristi imati lokalna online i offline poduzeća kojima je između ostalog cilj dovesti nove klijente u offline trgovinu. 

Kako Google Business radi? Pretražuje li netko ime vaše trgovine ili djelatnost kojom se bavite, Google će vašu trgovinu prikazati s desne strane u rezultatima traženja i korisnicima će pružiti sve osnovne informacije kao što su radno vrijeme, broj telefona i adresa do koje će ponuditi i smjernice do lokacije.

Pogledajte primjer web shopa Mobis.hr.

Mobis Google Business pretraživanje

I ne samo to! Google nudi opciju “Pošalji na mobitel” koja (ako ste ulogirani u Google) korisniku na mobitel šalje upute kako doći do vas. 

Mobile Google Business na mobitelu

Optimizirate li dobro Google Business, u Googleu će se prikazati i period kada imate najveću gužvu, recenzije korisnika i slike vaše trgovine. 
 
Isto tako, ako netko na Googleu pretražuje trgovinu s mobitelima u Zagrebu, Google će prikazati listu trgovina koje u ponudi imaju mobilne uređaje, a između ostalih i vašu

Lista kod pretraživanja u Googleu

Vjerovali ili ne, otvoriti poslovni račun na Google Businessu je stvarno lak zadatak. Samo pratite Googleove instrukcije i gotovi ste za svega nekoliko minuta.

3. Google Keyword Planner

Google Keyword Planner logo

Ne morate izdvojiti ogroman proračun za pokretanje AdWords kampanja kako bi iskoristili ono najbolje od Googleovog alata za planiranje ključnih riječi.

Zapravo je ovaj alat sam po sebi najbolji izvor za upoznavanje vaših kupaca. Cijela ideja istraživanja ključnih riječi jest otkrivanje onog što korisnici traže, kao i popularnost tih pretraživanja. Google Keyword Planner nalazi se u AdWords sučelju, pa da bi ga mogli koristiti morate otvoriti i korisnički račun. Unutar Google AdWords sučelja pod karticom Tools možete pronaći i Google Planner. 

Evo primjera kako ga možete iskoristiti. Recimo da kroz blog želite promovirati med i medne proizvode ili u web shop želite dodati nove proizvode koje treba optimizirati prema ključnim riječima. U Google Planner za početak upišite općeniti upit kao što je “med” i Google će vam izlistati najčešće tražene pojmove vezane uz med. 

Google Keyword Planner

Bitno je odabrati prave ključne riječi kako bi što efikasnije doveli nove kupce do proizvoda koje reklamirate. 

4. Google Trends

Google Trends logo

Google Trends još je jedan fantastičan alat za istraživanje tržišta. Jednom kad istražite ključne riječi preko Google Keyword Plannera, Google Trends će vam preko vizualnog grafikona reći koliko su te ključne riječi u trendu. Google Trends prikuplja podatke iz prethodnih godina, pa vrlo lako može dati okvirnu analizu popularnosti pretraživanja određenog pojma u određenom vremenskom razdoblju.

Evo jednog primjera kako saznati što je trenutačno aktualno u vašoj blizini.

Recimo da prodajte igračke za djecu, u Google Trends utipkajte “Igre za djecu”. Za lokaciju odaberite Hrvatsku i odaberite razdoblje za koje želite promatrati popularnost traženog pojma. 

Na grafu vidimo da se igre za djecu najviše pretražuju oko prosinca što je i razumljivo jer se tada kupuju i božićni darovi. Sljedeći korak je vidjeti relevantne upite vašem pojmu pretraživanja i prema njima razviti buduće poslovne ideje.

 

Google trends pretraživanje igre za djecu

5. Google aplikacije: Google Docs, Sheets i Slides

Google besplatni online alati za uređivanje teksta

Iako je Microsoft Office i dalje vodeći programski paket namijenjen uredskoj obradi podataka (obrada teksta, izrada tabličnih proračuna, izrada prezentacija), Google je razvio svoju online i besplatnu verziju cijelog Office-a. Tako je Google Docs zadužen za Word datoteke, Sheets za Excel, a Slides za PowerPoint. 

Budući da se sve radi online, vrlo lako možete:

  • dijeliti dokumente s drugim korisnicima, 
  • u isto vrijeme s više osoba uređivati isti dokument,
  • sve promjene vidite u realnom vremenu,
  • automatski se sve sprema na Google Drive.

Što je najbolje, aplikacije imaju gotovo iste mogućnosti za uređivanje teksta, tablica i prezentacija kao i Microsoft Office što vam dodatno olakšava život jer vam je sučelje već dobro poznato. 

6. Google Drive umjesto eksternog ili hard diska

Google Drive

Google Drive je jedan od cloud servisa koji omogućuju pohranu svih dokumenata i datoteka na jednom mjestu. Najveća prednost svih cloud servisa je što nude pristup dokumentima s bilo kojeg mjesta i jednostavno dijeljenje datoteka sa suradnicima i klijentima.

Najpoznatiji (i najstariji) cloud servis zasigurno je Dropbox kojem se polako, ali sigurno približio i Google Drive. Novi korisnici imaju pravo na 15 GB besplatnog prostora što je mnogo više od Dropboxovih besplatnih 2 GB.

Želite li dodatnog prostora na Google Driveu, trebat ćete platiti:

  • 100 GB - 1,99 dolara/mjesečno
  • 1 TB - 9,99 dolara/mjesečno
  • 10 TB - 99,99 dolara/mjesečno

Google Drive također ima svoje iOS i Android aplikacije i moguće ga je instalirati na Mac i Windows računalima, a najveća prednost mu je ta što je automatski povezan sa svim ostalim Googleovim aplikacijama.

7. Google Alerts

Google Alerts

Google Alerts jedan je od najpraktičnijih (i dobro sakrivenih) besplatnih online alata. Omogućuje praćenje online razgovora kojih niste ni svjesni da se vode. Na primjer, razgovora koji uključuju vas ili vaš brend, a možda čak i konkurente. 

Ako želite uspješno upravljati online prisutnošću, važno je slušati što ljudi govore i kako govore. Želite znati koje web lokacijuelinkaju na vaš sadržaj, citiraju li vas, podržavaju li vas ili se žale. Želite znati što kemijaju vaši konkurenti i kako stoje na online tržištu. 

Gledajte na Google Alerts kao na prilagođeno Google pretraživanje koje će automatski i direktno pružiti rezultate vašeg pretraživanja. Možete postaviti bilo koji broj upozorenja (do 1000 po jednom emailu) kako bi pratili online aktivnost za tražene pojmove prema vašem izboru. 

Na primjer, trgovina ste obućom pa Google Alerts iskoristite za specifične ključne fraze povezane uz vašu branšu kao što su tenisice, balerinke, ime vašeg web shopa i konkurenata, brendova obuće koje prodajete i još mnogo toga.

 

Google alerts

 

Ono najbolje sačuvali smo za kraj. Još jedna izvrsna pomoć i mogli bi reći “alat” u vođenju web shopa smo mi - MarkerovciTrebate li savjet u vezi marketinških strategija, oglašavanja na društvenim mrežama ili vođenja web shopa - javite se!

Nismo Google, ali smo blizu 

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics