7 super načina kako blog može utjecati na konverziju u web shopu

Vrijeme čitanja: 9 min
26. rujan 2016.

Jedna od naj-demotivirajućih stvari koje se mogu dogoditi svakom content manageru jest ulaganje vremena i energije u kvalitetan sadržaj koji ne padne na plodno tlo.

Drugim riječima, odličan blog u web shopu nije čitan i ne donosi rezultate, odnosno i kada je otvaran, konzumiran je po principu; kroz jedno uho unutra, a kroz drugo van.

To može biti nevjerojatno frustrirajuće kada dajete srce i dušu nekom sadržaju, ali ne dobijete željenu reakciju od publike.

Umjesto toga što kao autor, ili vlasnik web shopa želite, događa se potpuno suprotno - čitatelj prerano ode sa sajta, ne istražuje dovoljno vaš web shop i usluge koje nudite te, najvažnije, zahvaljujući blogu kojeg ste teškom mukom stvarali - ne dolazi do toliko željene konverzije.

Navedite čitatelja na ‘tanki led’

Svi stručnjaci za pisanje marketinških sadržaja barem jednom su se našli u takvoj situaciji.

Zapravo, jednom su se možda našli samo rijetki, oni probrani s nekoliko tisuća ispisanih slova u karijeri, a više desetaka puta svi ostali koji se bave ovim poslom.

Problem prije svega leži u činjenici da se u marketingu oni koji pišu sadržaje često koncentriraju na pripovijedanje priče i pružanje vrijednih sadržaja, a manje se orijentiraju na to da čitatelja navedu na određenu akciju.

Ovaj često previdljivi aspekt content marketinga je u velikoj mjeri vitalan za krajnji uspjeh, zato što pomaže u uvjeravanju publike i time, naravno, potiče njihov angažman.

Znamo kako je frustrirajuće kada dajete srce i dušu nekom sadržaju, a ne dobijete željenu reakciju od publike
Znamo kako je frustrirajuće kada dajete srce i dušu nekom sadržaju, a ne dobijete željenu reakciju od publike

Koji su ključni elementi sadržaja koji potiče na akciju?

Prije nego što saznamo nešto više o strategijama za provedbu naše operacije, potrebno je razumjeti što čini djelotvoran sadržaj na prvom mjestu.

Evo nekih razloga zašto kvalitetan blog post utječe na publiku, više od onog manje dobrog:

  • Cilja na određenu publiku
  • Dodaje vrijednost
  • Uspostavlja povjerenje
  • Rješava potrebe vaše publike
  • Podudara se s vašim marketinškim ciljem
  • U priču uključuje vašu publiku
  • Ima jasne i učinkovite poruke

Piramida content marketinga

Vodeći svjetski marketinški stručnjaci i blogeri osmislili su zgodnu grafičku piramidu koja, slagali se njihovim idejama ili ne, pokazuje omjer najvažnijih činjenica u pisanju kvalitetnog sadržaja za web shop ili web stranicu općenito.

Grafička piramida Neila Patela pokazuje ključne faktore u pisanju kvalitetng bloga
Piramida vodećih svjetskih online marketinških stručnjaka pokazuje ključne faktore u izradi kvalitetnog bloga
 

Dakle, zanima nas koji su to načini i strategije koje mogu pomoći da blog objave posjetitelje web shopova potiču na poduzimanje neke radnje koja bi imala izravnu korist za naš budžet.

Evo, dakle, 7 specifičnih strategija koje bi mogle biti vrlo učinkovite i mogli bi od njih imati veliku korist.

1. Objasnite im što ih želite naučiti

Ljudi su zaposleniji nego ikad u današnje vrijeme, a mnogi od njih radi toga pate od "kognitivnog preopterećenja."

To proizlazi iz činjenice da su zatrpani s velikom količinom informacija na dnevnoj bazi.

Ključ za stvaranje sadržaja koji će se svidjeti čitatelju leži u tome da bude zanimljiv tijekom cijelog čitanja, a ne samo eksplozivan i interesantan u nekoliko dijelova.

Što mogu naučiti svog čitatelja?

Na takav sadržaj će čitatelj vrlo vjerojatno reagirati odlaskom sa stranice, što neće povoljno utjecati na konverziju u vašem web shopu.

Misao vodilja prilikom stvaranja kvalitetnog sadržaja trebala bi vam biti - što novo mogu naučiti svog čitatelja?

Dakle, ne samo zanimljivo i edukativno, već i novo.

Uzmimo za primjer ovaj konkretan blog. Na temelju njegova naslova i nekoliko prvih redaka, može vam biti jasno da vaš očekuje određena edukacija.

'Gađajte u glavu'

Što želimo reći? Pogledom na naslov i nekoliko uvodnih rečenica, svatko sa zdravom logikom shvatit će kako će u idućih nekoliko redaka naučiti nešto o konceptu sadržaja koji potiče posjetitelja na određenu akciju, odnosno što mora učiniti da njegov blog bude što interesantniji.

Ono što pokušavamo reći je da morate točno i ‘u glavu’ reći čitatelju s kakvim znanjem ćete ga naoružati i kako će to znanje utjecati na njegov poslovni uspjeh.

Drugim riječima, dajte im do znanja što dobivaju ulaganjem svog vremena u vaš blog.

To će im svakako biti motivacija da ostanu čitati vaš sadržaj.

Misao vodilja prilikom stvaranja kvalitetnog sadržaja trebala bi vam biti - što novo mogu naučiti svog čitatelja?
Misao vodilja prilikom stvaranja kvalitetnog sadržaja trebala bi vam biti - što novo mogu naučiti svog čitatelja?

2. Budite sliko-centričan bloger

Slike u blogovima u sklopu web shopa su super iz nekoliko razloga.

Prvo, olakšavaju čitatelju da probavlja informacije bez potrebe da pročita neki pretežak i predugačak dio teksta.

To ga čini idealnim za one s kratkim rasponom pozornosti ili koncentracije, ili pak za one koji su jednostavno lijeni.

Drugo, slike spajaju dijelove teksta i služe kao učinkovit način premošćivanja informacije.

Snaga vizualnog marketinga

Treće, slika jednostavno izgleda lijepo.

Ljudi, najkraće rečeno, uživaju gledajući slike, a većina stručnjaka za online marketing uporno ponavlja koliko je vizualni sadržaj važan za dobar marketing.

Ako govorite o nekoj kompliciranoj temi ili se previše upuštate u analizu neke problematike, ono za što bi vam trebala hrpa teksta, od kojeg bi čitatelji mogli pobjeći glavom bez obzira i više nikada se ne vratiti u vaš web shop, možete zamijeniti s privlačnim fotografijama.

Slike su idealne, jer vaša ciljana publika može vidjeti točno ono o čemu pričate, što uvelike smanjuje mogućnost za kratkim spojevima u komunikaciji.

3. Uključite publiku u priču 

Angažman onoga koji čita sastavni je aspekt djelotvornog sadržaja, a vi želite biti sigurni da je vaša publika zainteresirana za akciju.

Želite da posjetitelji i čitatelji vašeg bloga budu sudionici, a ne samo pasivni promatrači, jer tako će biti i veća šansa da im prodate određeni proizvod.

Nažalost, stvaranje zanimljivog sadržaja koji će animirati čitatelja, ovisno naravno o temi i poslovanju kojim se bavite, jedna je od najvećih prepreka s kojom se marketingaši susreću.

Cilj slike je da šokira, animira i zadrži pažnju čitatelja, stoga je riječ o nevjerojatno jakom alatu content marketinga
Cilj slike je da šokira, animira i zadrži pažnju čitatelja, stoga je riječ o nevjerojatno jakom alatu content marketinga

Kombinirajte medije

Američka istraživanja su, naime, pokazala da je 58% djelatnika u marketingu detektiralo ovaj problem kao najveći izazov kod stvaranja reprezentativnog sadržaja..

Pa kako mogu utjecati, to jest, povećati uključenost publike u blog postove?

U prvom redu, različite vrste medija zbilja mogu pomoći.

Infografika, video,...

Kao što smo spomenuli ranije, slike mogu biti nevjerojatno snažan alat.

Neka vaši blogovi uključuju:

Ipak, nije dovoljno samo znati koji sadržaji vam mogu omogućiti bolju interakciju s čitateljima.

Ono što želite je kvalitetan interaktivni sadržaj koji ćete prezentirati na još bolji i privlačniji način, bilo da se radi o temi vezanoj uz email marketingprodaju u web shopu, potrošnju vode, odabir savršenih cipela ili pak obrasce spavanja.

Da biste ostvarili željeni cilj, kod čitatelja je neophodno ostaviti osjećaj da su nešto naučili što će im kasnije dobro doći u ostvarivanju poslovnih ili privatnih rezultata.

4. Koristite što više primjera

Trećina ljudi na svijetu su vizualci.

Sjetite se kada ste bili u školi ili na fakultetu, najviše su vas se vjerojatno dojmili profesori koji su vam znanje prenašali primjerima nekog gradiva iz stvarnog (opipljivog) svijeta.

Na taj način, bili smo u mogućnosti da neke nevjerojatno apstraktne pojmove prevedemo sami sebi na prihvatljiv način.

Također, ista stvar vrijedi i u stvaranju marketinškog sadržaja.

Zadaća infografike je da kvalitetan interaktivni sadržaj prezentir na još bolji i privlačniji način
Zadaća infografike je da kvalitetan interaktivni sadržaj prezentir na još bolji i privlačniji način

Koristite što više primjera

Iako na primjerima iz stvarnoga života ne možete uvijek objašnjavati željenu tematiku, konkretni primjeri su pouzdan način da vaš sadržaj bude više djelotvoran.

Najjednostavniji način da to učinite je korištenje jednostavne fraze - ‘na primjer’.

Ako s vaše strane postoji bojazan na bilo kakvu sumnju ili zbunjenost kod čitatelja, pružanjem konkretnih primjera možete uvelike spasiti situaciju.

Ili, ako nema dovoljno prostora i vremena za analizu nekog problema, možete staviti linkove na stranice (vanjske ili unutarnje) koje detaljnije pokrivaju željenu temu.

5. Dodajte nešto statistike

Najpoznatiji svjetski marketinški blogeri u svojim objavama koriste mnogo statistike.

Nemojte misliti da je to slučajno.

Dodavanjem nekog dobro postavljenog i uređenog statističkog podatka, stvarate nevjerojatno učinkovitu podlogu za vjerodostojnost cjelokupnog sadržaja.

Podaci koji animiraju čitatelje

  • Šansa da poginete u avionskoj nesreći iznosi 1:2.067.000. Šansa da ćete umrijeti padom s kreveta, znatno je veća i ona iznosi 1:423.548.
  • Prosječan čovjek u životu provede stojeći u redu čak pet godina!
  • Svake godine u svjetske oceane se odlaže tri puta više otpada, nego što se ulovi ribe.
  • Jedan od tri muškarca ne peru ruke nakon obavljanja nužde.
  • Svake minute, čovjek težine 70 kilograma isijava 14,600 gama zraka zbog radioaktivnog kalija.
Statistika je fantastičan način privlačenja pažnje, no nemojte pretjerati i zasipati čitatelja s previše podataka
Statistika je fantastičan način privlačenja pažnje, no nemojte pretjerati i zasipati čitatelja s previše podataka

Grafikon - dvije muhe jednim udarcem

Priznajte kako ovi podaci djeluju vrlo privlačno, pa stoga, ako želite da i vaši čitatelji ostanu prikovani uz vaš tekst - bacite im tu i tamo malo statistike.

Naravno, pod uvjetom da statistika bude relevantna i da ima veze sa sadržajem.

Za još veći utjecaj pokušajte prezentirati podatke pomoću grafikona ili dijagrama.

Grafikon bi mogao ubiti dvije muhe jednim udarcem, jer osim što daje zanimljiv podatak, daje čitatelju vizualni sadržaj koji je kudi kamo privlačniji i oku ugodniji.

6. Odgovorite na sva relevantna pitanja

Ponovno se vratimo na točku broj 1 gdje smo spomenuli koliko su znanje i nove informacije koje ćete prezentirati važni čitatelju.

Jednako je važno da mu date odgovore na sva važna pitanja.

Jer ne želite da posjetitelj vašeg web shopa ode s nedoumicom s vašeg sajta i pomoć ode potražiti kod vaše konkurencije.

Vjerojatno se kod vas više neće tako brzo vratiti. A o konverziji možete samo sanjati.

Dakle, pokušajte ući u glavu vaših posjetitelja i unaprijed im dati odgovore na pitanja koja bi ih mogla zanimati.

Kako mogu riješiti problem čitatelja?

Slikovito rečeno, ne ostavljajte nijedan kamen neprevrnut.

Da biste došli do tog nivoa stavite sebe u cipele vašeg prosječnog čitatelja i upitajte se sljedeća pitanja:

  • Koji konkretan problem imaju?
  • Koje su njihove bolne točke?
  • Da li je moj sadržaj rješenje njihovih problema?

Ako je potrebno, nakon što odgovorite na ova pitanja, možda će vam se pojaviti nova, no to je samo dobar znak jer tako ćete pokriti željeno područje što šire.

Da posjetitelj vašeg web shopa ne ode s nedoumicom, pokušajte mu dati odgovore na sva važna pitanja
 Da posjetitelj vašeg web shopa ne ode s nedoumicom, pokušajte mu dati odgovore na sva važna pitanja

7. Koristite jasne CTA tipke

Stvaranje tipke za poziv na akciju (CTA) je aspekt marketinga koji zvuči nevjerojatno lako na papiru.

Ali kada se bacite na posao, može biti vrlo teško stvoriti savršeni CTA gumb.

To je zato što postoji mnoštvo različitih čimbenika i varijabli uključenih u proces, a ako pogriješite samo s jednim detaljem, možete ugroziti stopu pretvorbe.

CTA i hitnost

Prilikom izrade CTA tipke, morate voditi računa o osjećaju hitnosti.

To je zato što ako osoba ne ide dovršiti radnju, odnosno kupiti proizvod odmah kada je na stranici, vrlo vjerojatno nikada neće.

Na primjer, netko bi mogao biti zainteresiran za kupnju proizvoda ili usluge u vašem novom web shopu, ali nije nužno zagrizla za kupnju u trenutku čitanja vašeg PR bloga.

Možda će spremiti vaš kvalitetan blog u ‘bookmarks’ ili kopirati URL adresu, no to ne znači da će se ikada više vratiti na vašu stranicu.

Želite konverziju i želite je odmah!

Koji je dakle recept za CTA koji daje rezultate?

  • Neka bude kratko i slatko
  • Naglasite prednosti kupnje ‘odmah’
  • Zaintrigirajte čitatelja
  • Testirajte različite varijante CTA tipke (različite boje, fontovi, pozicije na stranici)

Također, u CTA kampanju želite staviti neke uvjerljive riječi poput ovih:

  • Samo za Vas
  • Besplatno
  • Bonus
  • Jer dobivate i ...
  • Odmah
  • Najnoviji
Primjer dobro osmišljenog CTA gumba kojeg smo napravili za web shop Modeline
Primjer dobro osmišljenog CTA gumba kojeg smo napravili za web shop Modeline

Utjecaj na publiku = veća prodaja

Iako je čitav posao utjecaja na poduzimanje bilo koje radnje čitatelja dosta podcijenjen u marketingu, to je izuzetno važno.

Ne samo da će pomoći da vaš sadržaj bude vrijedan i pouzdan, to je ujedno bitno za maksimiziranje stope konverzije.

Uvođenjem ove strategije, možete imati jači utjecaj na publiku i veće rezultate prilikom prodaje.

Jer želite da vaš novi web shop bude, ne samo dobro promoviran, već da doista nudite kvalitetan i koristan sadržaj zbog kojeg će se posjetitelji iznova vraćati.

To je bit content marketinga.

A publika će vaš napor prepoznati i znati cijeniti.

Želite li da vaša online trgovina bude dio našeg content tima, javite se Markeru s povjerenjem.

Pozovimo zajedno čitatelje na akciju!

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...

„Kolačić” je mala tekstualna datoteka koja sadrži podatke koji se pohranjuju na vaše računalo. Kolačići se koriste samo u tehničke svrhe te za olakšavanje upotrebe internetske stranice. 

Jedna vrsta kolačića, „trajni kolačić”, sprema datoteku na vaše računalo na dulje vrijeme. Naknadno se može koristiti za prilagodbu internetske stranice sukladno izborima i željama korisnika. Druga uobičajena vrsta kolačića je „kolačić sesije”. Kada posjetite određenu internetsku stranicu, kolačići sesije se šalju između vašeg računala i poslužitelja radi prikupljanja podataka. Kolačići sesije ne spremaju se nakon zatvaranja internetskog preglednika. Više informacija o tome kako funkcioniraju kolačići možete pronaći na www.allaboutcookies.org. 

Neprekidno radimo na poboljšanju ove internetske stranice. Stoga koristimo alat za analizu internetskih stranica „Google Analytics”, kojime analiziramo ponašanje posjetitelja naše internetske stranice na anoniman i skupni način. Alatu Google Analytics dozvoljavamo instalaciju kolačića i njihovo upravljanje na ovoj internetskoj stranici. Google Analytics koristi sljedeće kolačiće:

  • marker.hr
  • Ovaj kolačić pohranjuje podatke o svojim korisnicima radi stjecanja saznanja i njihovim potrebama. Namjena ovog kolačića je za poboljšanje kvalitete usluge, kako i za spremanje korisničkih postavki, preporuke sadržaja i rezultata pretraživanja te praćenje korisničkih trendova . Kolačić je „trajni” i pohranjuje se lokalno na vaše računalo tijekom 26 mjeseci.

Kako prekinuti upotrebu kolačića?
Ako ne želite primati kolačiće, izmijenite postavke internetskog preglednika tako da se automatski onemogućava pohrana kolačića ili da se prikazuje obavijest ako određena internetska stranica želi pohraniti kolačiće na vaše računalo. Prethodno pohranjene kolačiće možete izbrisati i putem internetskog preglednika. Za određena područja i funkcije ove internetske stranice potrebni su kolačići i neće raditi u slučaju brisanja ili odbijanja prihvaćanja kolačića.

Ako želite onemogućiti da vam Google Analytics sprema kolačiće, možete ga zabraniti na sljedećem linku:

Google ads, Meta ads

Google analytics