Alibaba - kineska čarobna formula najuspješnije svjetske internet trgovine

Vrijeme čitanja: 5 min
25. rujan 2014.

Da, moguće je uspjeti.

Moguće je stvoriti veliku i slavnu tvrtku. I za to vam ne treba gomila početnog kapitala.

Pogađate - najveća su vrijednost ljudi.

Naravno, svaki recept sadrži više sastojaka. Vizija, hrabrost i ustrajanost začini su kojima ćete dostići i najveće konkurente, ako se uopće želite natjecati.

Možda želite poći vlastitim putem, poput engleskog učitelja Jacka Ma. On je pokretač prve kineske internet trgovine i vođa danas najveće internet trgovine u svijetu - Alibabe. Dionice te grupe preko inicijalne javne ponude postale su najveće u povijesti.

Događa li se uspjeh preko noći?

Ne.

Jack Ma uči nas kako biti pametan i uporan jer pobjeda pripada najupornijima. No, doći ćemo i do toga.

Ljudi su bića navike.

Stekli smo ih odgojem, kopirajući ponašanja naših roditelja, baka i djedova. Gledali smo roditelje koji su navikli raditi u istoj tvrtki cijeli život. Rijetko zadovoljne, češće slomljene pod bremenom teškog rada i loših međuljudskih odnosa.

Naučili smo funkcionirati po njihovim obrascima ponašanja.

Zaboravite to.

Dajte mašti na volju i smislite svoju idealnu poslovnu priliku.

pokidati lance svakodnevice

Normalno je bojati se. Jack Ma dokazuje da je uz hrabrost sve moguće.

U korist vašem poslovnom uspjehu ide i informatizacija. Zahvaljujući internetu moguće je stupiti u kontakt s cijelim svijetom. Zato on i jeste uobičajena navika mnogih ljudi. Baš poput ispijanja kave ili vožnje automobilom.

Jedna od mogućnosti je kupovina različitog asortimana proizvoda i usluga.

Jeste li već kupili što putem interneta?

Krajem 2010. godine u Hrvatskoj je samo 6 posto građana kupovalo putem interneta. Danas ih to radi preko 60 posto. Od igle do lokomotive. Svi smo slobodni kupovati iz kauča u dnevnom boravku.

Budućnost šopinga je u internet trgovinama.

O tome zašto se isplati imati web shop i kako pretvoriti web shop u najprometniju gradsku ulicu, već smo pisali. No, znate li koje svjetske internet trgovine kolo vode? Kako je došlo do toga da najveća inicijalna javna ponuda u svijetu pripada upravo jednoj od njih?

Dionice Alibabe, najveće kineske e-trgovine, preko inicijalne javne ponude postale su najveće u povijesti.

Alibaba, koja je vrjednija od Amazona i eBaya zajedno, krenula je na američku burzu sa 167 milijardi dolara, te 68 dolara po dionici.

Zadivljujuće, zar ne?

Što je to inicijalna javna ponuda (IPO)?

Poduzeća koja prikupljaju kapital potreban za daljnji razvoj poslovanja, svoje dionice prodaju putem inicijalne javne ponude (IPO, eng. Initial Public Offering). Riječ je o velikim javnim poduzećima u postupku privatizacije ili privatnim poduzećima. Njihove se dionice po prvi put uvrštavaju na burzu i nude potencijalnim ulagateljima - javnosti. Po završetku procesa, poduzeće postaje javno dioničko društvo.

Najpoznatiju inicijalnu ponudu dionica dosad smo vezali za Facebook. Usporedbe radi, Facebook je 2012. prikupio 16 milijardi dolara.

Očekuje se da će do kraja prodaje Alibabinim dionicama vrijednost narasti na 25 milijardi dolara.

Inače, najveću javnu ponudu dionica imala je Agricultural Bank of China. U toj javnoj ponudi 2010. godine prikupljena je 22,1 milijarda dolara.

A kakav je trend u Hrvatskoj? Najpoznatiju inicijalnu ponudu dionica u Hrvatskoj vežemo za tvrtku INA d.d (provedena 2006. godine). Trenutna vrijednost te tvrtke iznosi 9 milijardi kuna. Usporedimo li to s Alibabinom vrijednosti od čak 149 i pol milijardi kuna, odmah nam je jasno o kakvom se svjetskom divu radi.

Kako je nastala najveća e-trgovina na svijetu?

Težak poslovni uspon AlibabeČudni su putevi Alibabe.

Jack Ma ustrajan je bio od mladosti. Svakodnevno je 45 minuta biciklirao do obližnjeg hotela i tamo razgovarao sa strancima, ne bi li naučio engleski jezik i postao učiteljem. Pokrenuo je start-up poduzeće 1999, i to iz vlastita stana, sa 17 prijatelja.

Danas je to poduzeće naraslo u najveću internet trgovinu u svijetu.

Nije uvijek sve teklo po loju. Bilo je razdoblja kada je Jack Ma upao u lavlja usta i jedva izvukao živu Alibabinu glavu.

Nije odustajao od svoje vizije i vjerovao je u sebe.

Zanimljivo je spomenuti da je Yahoo 2005. godine kupio 40 posto kompanije za milijardu dolara, no Alibaba je otkupila dio dionica natrag. Jasno je tko je uz Alibabu omastio brk.

"Krokodil iz Jangcea" izvojevao je pobjedu i taj put.

Upornost se isplatila.

Njegova Alibaba grupa danas ostvaruje oko 80 posto cjelokupne online prodaje u Kini, a širi se i na europsko i američko tržište. Za tvrtku od samo 60.000 dolara početnog kapitala, ovo je ogroman uspjeh.

Ne bojite se konkurencije - i mali mogu svladati velike

Internet trgovine nisu alati samo za velike tvrtke poput Alibabe, Facebooka, Vise i drugih. Jack Maova priča to i dokazuje.

Prema istraživanju Ipsosa oko 88 posto Amerikanaca nikada nije čulo za Alibaba kompaniju. Biti planetarno popularan ne znači mnogo, ako nemate dovoljno pameti to iskoristiti.

Pametnom taktikom ubrzo možete doći u centar pažnje , kao i do povećanja prodaje putem internet trgovine.

Istražite kako.

Ono što čini pravog vođu su jasna i uvjerljiva vizija, nepokolebljivo povjerenje u vlastite mogućnosti, intuitivna odlučnost, optimizam, karizma i hrabrost.

Slijedite svoju viziju i budite uporni. Baš poput Jacka Ma.

Da, naići ćete na putove posute trnjem.

I neće biti lako.

No, neka vas vode riječi Jacka Ma, koje su i njega dovele do bogatstva i slave:

Pogrešna odluka uvijek je bolja od nikakve.

I, što ste odlučili?

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...