23 pojma u tvom newsletter sustavu o kojima nemaš pojma

Vrijeme čitanja: 7 min
28. svibanj 2015.

Konačno si naučio poslati dobar newsletter svojim kupcima.

Znaš da trebaš napisati zanimljiv naslov.

Upoznat si s tim da bi svoju publiku trebao privući korisnim sadržajem, a onda onako ležerno, sasvim usput, i obavijestiti ih o svojim akcijama i proizvodima.

Fotografije koje šalješ uvijek su oštre i nadopunjuju se s tekstom.

Prošao si trnovit put prijatelju, ali još si daleko od zvijezda.

Šuma termina

Kada otvoriš svoj sustav za slanje newslettera da bi provjerio koji su uopće učinci tvog truda  (to su obično izvještaji tj. reports) izgubiš se u šumi termina koje razumiješ na pola. I svi su, naravno - na engleskom.

Pa i to je prednost. Zamisli da su na finskom ;)

Kako bi nešto znao do kraja koristiti, moraš to i razumjeti.

Zato ti donosimo što znače svi ti pojmovi objedinjeni pod nazivom email marketing metrics tj. alati za mjerenje učinka marketing elektroničke pošte (bolje da ne prevodimo).

Osnovno i jasno

1. Sent (poslano)

Ovo je jednostavno. Temin označava ukupan broj svih email adresa na koje je newsletter poslan. Ovaj broj isključuje broj adresa na koje newsletter nije poslan zbog poslovnih pravila ili klauzula o privatnosti.

Ukoliko pratiš broj poslanih newslettera, to ti daje dobar uvid u “zdravlje” tvoje liste.

Screenshot: sustav za slanje newslettera Mailchimp pregledno daje uvid u email marketing metrics
 

2. Delivered (dostavljeno)

Pokazuje broj emailova koji su se “probili” do inboxa (sandučića) primatelja. Ukoliko je tvoj newsletter odbijen iz nekog razloga - neće se brojati pod dostavljene.

Ukoliko se probio do junk foldera (smeća) također se broji kao dostavljen.

Broj dostavljenih poruka prati svaki sustav i baš kao i broj poslanih emailova, omogućava ti da pratiš “zdravlje” svoje liste.

Kao i sent i delivered je osnovni alat u email marketing mjerenjima.

3. Delivery Rate (postotak dostavljenih mailova)

Ovaj postotak ne moraš računati, već je izračunat. Postotak izražava broj dostavljenih emailova podijeljen sa brojem poslanih mailova.

Ovaj postotak odraz je kvalitete tvoje email liste.

Tvoj cilj je da delivery rate bude 100 posto, ali to se nikad neće dogoditi osim u slučaju da se tvoja lista sastoji od troje najvjernijih korisnika.

No, u slučaju da je delivery rate manji od 100% (što jest) trebalo bi istražiti zašto. Ako je previše hard bounces (prevedeno: teških odbijanja) oni bi se odmah trebali otkloniti, ako tvoj sustav to već nije učinio umjessto tebe.

I to iz razloga što velik broj takvih odbijanja može dovesti do novih problema dostavljanja newslettera ili se češće može označiti kao spam (smeće). A to ne želiš!

4. Bounce (odbijanje)

Screenshot: Mailchimp točno bilježi odbijanja i njihov razlog, a možete vidjeti i koje su to adrese
 

Email se smatra odbijenim kada se, iz nekog razloga, ne može dostaviti na navedenu email adresu. Postoje dva tipa bouncea tj. odbijanja: hard bounce (teško odbijanje) i soft bounce (meko odbijanje).

Hard bounce znači da je email adresa na koju je poruka poslana pogrešna ili više ne postoji.

Soft bounce znači da email adresa na koju je poruka poslana i dalje postoji, ali da je inbox te osobe pun ili ima neke druge trenutne probleme - npr. ne može trenutno primiti tvoj newsletter.

Ukoliko ti sustav javlja primjere hard bouncea, odmah moraš izbrisati takve adrese sa svoje email liste.

5. Bounce rate (postotak odbijanja)

Ovaj postotak dobiva se dijeljenjem broja odbijanja (bounce) sa brojem poslanih emailova (sent).

Ovaj postotak točna je suprotnost delivery rateu tj. postotku dostavljenih mailova.

6. Total opens (sve otvoreno)

Kao što i ime govor total opens mjeri koliko je puta tvoja poruka viđena od svih primatelja. Ukoliko jedan primatelj nekoliko puta otvori email, i to se broji.

U emailovima se koristi jedna mala slika/grafika veličine jednog piksela koji se učitava svaki put kada se email otvori.

Pritom treba imati na umu:

  • svatko tko je onesposobio pregled fotografija u svojim email postavkama neće biti ubrojen kao otvaratelj poruke jer se nevidiljivi piksel u tom slučaju neće učitati i
  • svaki primatelj koji je poruku samo vidio u preview prozoru također se računa kao da ju je pregledao.

7. Unique opens (jedinstvena otvaranja)

Za razliku od total opens unique opens mjeri jedno otvaranje po primatelju poruke. I naravno, koliko ih je sveukupno.

8. Total open rate (postotak svih otvaranja)

Ovaj email marketing alat mjeri uspješnost tvog naslova newslettera i imena tvoje tvrtke tj. onoga što na prvu natjera ljude da otvore tvoj newsletter.

Do postotka se dolazi dijeljenjem svih otvorenih mailova (total opens) sa brojem dostavljenih mailova (delivered).

9. Total Clicks or Clicks (svi klikovi)

Ovaj alat mjeri broj svoh klikova.

Treba imati na umu da klik ne znači da je osoba koja je kliknula doista i stigla na stranicu koju je kliknula u newsletteru tj. željenu destinaciju. Postoji niz razloga zbog kojih se broji klik, ali osoba nije posjetila određenu stranicu. Jedan od njih je klikanje primatelja na nekoliko različitih linkova od kojih tada odlazi na samo jedan.

10. Unique Clicks (jedinstveni klikovi)

Jedistveni klik broj koliko puta je jedan primatelj kliknuo na jedan ili više linkova. Za razliku od total clicks, unique clicks broji svaku osobu samo jednom bez obzira koliko je linkova ta osoba kliknula.

Sve su to postoci

11. Click to open rate

Ovaj email marketing alat mjeri koliko je učinkovit sadržaj newslettera  kako bi ljude natjerao “na akciju”. Računa se dijeljenjem jedinstvenih klikova (unique clicks) sa jedinstvenim otvaranjima (unique opens). Izražen je u postocima.

12. Total Click Through Rate

Postotak se računa dijeljenjem klikova (clicks) sa dostavljenim emailovima (delivered). Ukoliko osoba klikne na dva linka broja klikova bit će dva. Ako je ta osoba jedina na listi i ako više puta klikne linkove u emailu taj postotak može ići preko 100 %. Teoretski.

13. Unique Click Through Rate

Postotak koji se dobiva dijeljenjenjem jedistvenog broja klikova (unique clicks) sa dostavljenim emailovima (delivered) je upravo unique click through rate.

14. Email Conversions (konverzija putem elektonske pošte)

Pod ovim se podrazumijeva broj akcija koju želiš da tvoj primatelj poduzme nakon što je otvorio email.

Konverzija obuhvaća:

  • kupnju,
  • preuzimanje sadržaja iz newslettera ili
  • prijavu za događaj na koji se poziva na newsletteru.
     

15. Conversion Rate (postotak konverzije)

Još jedan koristan email marketing alat. Postotak konverzije računa se dijeljenjem email konverzija (email conversions) sa brojem dostavljenih mailova (delivered).

"Najgori" ljudi: oni koji ne žele tvoj newsletter

16. Unsubscribers (ispisani)

Vrlo jednostavno: to su ljudi koji više ne žele primati tvoj newsletter. Njihov broj možeš pratiti nakon svakog slanja. Uvijek će ih biti, nažalost.

17. Unsubscribe Rate (postotak ispisanih)

Postotak ispisanih računa se dijeljenjem broja ispisanih (unsubscribed) sa brojem dostavljenih mailova (delivered). Mjeri učinkovitost tvoje email marketing strategije i njen značaj.

Ukoliko postotak stalno raste, trebaš nešto promijeniti.

18. Email complaint/Spam complaint (primjedbe)

Broj pretplatnika newslettera koji su tvoje poruke označili kao spam (smeće).
Te primjedbe mogu u potpunosti uništiti tvoj email marketing i taj broj trebaš pažljivo pratiti kako bi se osigurao da doista imaš dozvolu osoba na svojoj mailing listi da primaju tvoje poruke.

19. Email complaint/Spam complaint rate (postotak primjedbi)

Postotak se računa dijeljenjem broja zaprimljenih primjedbi sa ukupnim brojem dostavljenih mailova.

Ljudi koji te vesele: oni koji dijele tvoj newsletter

20. List growth rate (rast liste)

Ovaj broj trebao bi te veseliti. Pokazuje koliko brzo tvoja lista raste. To je jednostavan rezultat do kojeg se dolazi oduzimanjem broja ispisanih od novih pretplatnika. Rast (novoupisani pretplatnici manje ispisani i oni koji su uložili primjedbu) se dijeli sa ukupnom listom i dolazi se do postotka rasta liste.

21. Forward Rate/Share Rate (postotak proslijeđivanja i postotak dijeljenja)

Radi se o email marketinškom alatu koji mjeri koliko su vaši primatelji proslijedili vašu poruku nekome drugome.

Broj tih dijeljenja dijeli se s brojem dostavljenih emailova što daje upravo forward rate/share rate.

Najmanje nebitno: kolika je zarada

22. Revenue (prihod)

Vrlo jednostavno: mjeri se prihod koji je direktan rezultat email kampanja.

Revenue (prihod) može se u vašem sustavu klasificirati kao:  

  • Revenue Per Sent (prihod po poslanome): prihod se dijeli po broju poslanih emailova.
  • Revenue Per Click (prihod po kliku) -  prihod se dijeli po broju klikova.
  • Revenue Per Open (prihod po otvaranju)­ - prihod se dijeli po broju jedinstvenih otvaranja (unique opens). Ovo je dostupno jedino preko Google analyticsa.

23. CPM

Ova tri slova kratica su za Cost Per Mile tj. koštanje na 1.000.

Ovaj se alat koristi kada unajmljujete ili kupujete email liste od nekog trećeg. To je cijena unajmljivanja 1.000 email adresa, a računa se kao cijena koštanja/emailovi puta 1.000.

Unajmljivanje liste možete mjeriti, ali ta praksa se nije pokazala dobrom. Naime, jedino ljudi koji se samostalno i svojevoljno prijave na newsletter potencijalni su kupci. Uzimanjem liste od nekog drugog samo zbog brojeva može doći do kontraefekta. Ljudi mogu "zamrziti" tvoj brand iako nikad nisu čuli za njega. To baš i nije neki poslovni potez.

Nevidljivo je bitno

Sada znaš što sve te riječi i izrazi u tvom sustavu za newsletter znače. Da bi bio uspješan u svom email marketingu, moraš se baviti s puno više toga od samog kreativnog kreiranja sadržaja.

Često još više posla leži u onome što se vidi za razliku od onog što je vidljivo prema van.

Nadamo se da smo ti pomogli.

Za sva dodatna pitanja, pitaj nas u Markeru ;)

Zatražite ponudu za izradu web trgovine

6.243 tvrtki svaki tjedan besplatno prima naše korisne savjete na email. Pridruži im se...